Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Låne LeafSpy i nærheten av Stjørdal/Trondheim

Startet av Speedster, mandag 15. mars 2021, klokken 12:47

« forrige - neste »

Speedster

Jeg vurderer å oppgradere batteriet i min 2014 Leaf (24kwh) til 40kwh, og den forbindelse trenger jeg LeafSpy for å hente ut noen nødvendige opplysninger. Jeg bor i Meråker, men bilen pendler t/r Hommelvik, så om noen i nærheten av denne ruta kunne være behjelpelig, ville det vært supert.

Edit: Kan også være interessert i å kjøpe, hvis noen har til salgs.

Edit2: Kan kjøre til Trondheim og omegn også.

Ring/SMS på 90123724

Mvh,

Geir Haugen

Speedster

Nå har jeg kjøpt en OBDII dongle og Leafspy Pro både for iPhone og Android, men får fortsatt ikke ut det
jeg trenger. Komunikaskonen er tilsynelatende ustabil. Hvis noen har tips i saken, mottas de med takk.

westereng

2015 Nissan Leaf (73100 km, 12 streker)

leafnor

Sitat fra: Speedster på tirsdag 30. mars 2021, klokken 00:26
Nå har jeg kjøpt en OBDII dongle og Leafspy Pro både for iPhone og Android, men får fortsatt ikke ut det
jeg trenger. Komunikaskonen er tilsynelatende ustabil. Hvis noen har tips i saken, mottas de med takk.
Har du riktig LeafSpy versjon? Spør, for om du tenker å bruke løsningen fra DalaEV Finland så er det en Beta versjon av Leafspy pro du skal ha.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Speedster


leafnor

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Speedster

Kjøpte en "dings" fra Teknikkmagasinet i dag, og nå har jeg fått lest av batteri-id. Da er vel neste trinn å bestille pairing tool fra Dala, og håpe det finnes en rask fraktløsning, selv om det er påske.

leafnor

Sitat fra: Speedster på onsdag 31. mars 2021, klokken 22:17
Kjøpte en "dings" fra Teknikkmagasinet i dag, og nå har jeg fått lest av batteri-id. Da er vel neste trinn å bestille pairing tool fra Dala, og håpe det finnes en rask fraktløsning, selv om det er påske.
Spennende, og du har batteri på "gården"?
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Speedster

Ja batteriet er på gården, og dingsen fra Dala har kommet. Har også skaffet oransje vernehansker, men må dessverre en tur til Oslo i helgen, så montering må vente litt. Mitt gamle batteri er forresten overraskende bra med SOH på 95,2 og 22mv differanse. 12 av 12 er bra etter 178000 km.

leafnor

#9
Sitat fra: Speedster på fredag 09. april 2021, klokken 18:38
Ja batteriet er på gården, og dingsen fra Dala har kommet. Har også skaffet oransje vernehansker, men må dessverre en tur til Oslo i helgen, så montering må vente litt. Mitt gamle batteri er forresten overraskende bra med SOH på 95,2 og 22mv differanse. 12 av 12 er bra etter 178000 km.
Originalbatteriet er jo som nytt. Så det bør noen forstå er verdt hel del.
Forøvrig, bytte Gen2 til 40kWh er enklerer enn på Gen1, da alt av plugger, fester og paneler er identiske.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Hansi

Det var imponerende SOH etter såpass kjørelengde ja.
Er det lov å spørre hvor du fikk tak i 40 kWh pakke og til hvilken pris? :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Speedster

Ja, batteriet er bra. Dette til tross for at jeg har praktisert "feil lading" fra dag 1. Har alltid ladet batteriet fullt, selv etter kortere turer. Når bilen er hjemme står alltid laderen i. Har i 95% av tilfellene ladet med ChargeAmps enkle ladekabel satt på 16A. Bilen har forøvrig dobbellader (6,6kw). Leafspy viser at jeg har brukt hurtiglader 155 ganger og vanlig lader ca 4900 ganger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA