Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva bruker mest strøm, takboks eller liten tilhenger ?

Startet av Barfot, mandag 15. mars 2021, klokken 07:40

« forrige - neste »

Kruttbil

Easybase ser ut til å ligge ganske tett inntil bagasjeluka. Er det i det heile tatt mogleg å opne bagasjeluka mens den er festa på?
Bildelering og sykkel :)

I bestilling:
VW ID.4

Har avskrive:
Kia e-Niro, Skoda Enyaq, Alle sjusetarar som er for dyre (Model X), Alle sjusetarar som har for kort rekkevidde (Maxus, Nissan, Opel, Peugeot, Citroën), Ioniq 5

Ventar i håpefull spenning på ID.Buzz ;)

Barfot

Det kan se ut som selve stativet ikke er hengslet og kan vippes opp når det ikke er i bruk, men må være med bilen.

Så når dere er på retur uten behov, legges de da bare flatt inn på gulvet i bagasjerommet ?

ToWalkOrDrive

#17
Sitat fra: Barfot på onsdag 17. mars 2021, klokken 13:32
Det kan se ut som selve stativet ikke er hengslet og kan vippes opp når det ikke er i bruk, men må være med bilen.

Så når dere er på retur uten behov, legges de da bare flatt inn på gulvet i bagasjerommet ?

Alternativt kan en jo ta av bøylen som stopper bakluken fra å kunne åpne...er to skru-hjul.

Alternativt kan en i stedet for Easybase heller bruke Thule VeloCompact 3 sykkelholder, dog til 5-6000,-, og gjerne la den lengste armen være på og hvile oppå tøy-boksen, hvis en går for den....sikkert ikke like stivt, men det gikk fint for meg å frakte en snøfreser på den måten :-) (liten på 43kg)....
VeloCompact kan vippes bakover med å trykke pedalen med foten...veldig grei på f.eks. Tesla Model 3.
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA