Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ventetid på deler

Startet av blokhus, søndag 05. januar 2014, klokken 12:09

« forrige - neste »

blokhus

Hei.

Ble påkjørt av en gjøk som prøvde å stikke av i midten av november. Lang historie, men nå venter jeg på ny  nosecone etter øvrige deler er omlakkert. Verkstedet (Bergen / Frydenbø men med Tesla som leverandør av nosecone) har tydeligvis ingen ide når denne vil dukke opp. Syntes det er rart at dette skal ta nærmene 2 mnd, og ingen vet status.

Noen med erfaringer her? Rart om de ikke har dette i drammen syntes jeg. Tesla Bergen har bestilt fra USA.      "Vi har dessverre ikke noe staus på noseconen din, men vi kontakter deg så snart den dukker opp"
#2125 P85+ Blå m svart skinn
Alt utenom dobbeltlader, vinter- og sikkerhetspakke

P85_Norway

Sitat fra: blokhus på søndag 05. januar 2014, klokken 12:09
Hei.

Ble påkjørt av en gjøk som prøvde å stikke av i midten av november. Lang historie, men nå venter jeg på ny  nosecone etter øvrige deler er omlakkert. Verkstedet (Bergen / Frydenbø men med Tesla som leverandør av nosecone) har tydeligvis ingen ide når denne vil dukke opp. Syntes det er rart at dette skal ta nærmene 2 mnd, og ingen vet status.

Noen med erfaringer her? Rart om de ikke har dette i drammen syntes jeg. Tesla Bergen har bestilt fra USA.      "Vi har dessverre ikke noe staus på noseconen din, men vi kontakter deg så snart den dukker opp"
Jeg venter fortsatt på deler som var skadet ved levering i September.
Jeg får samme svar:"Vi har dessverre ikke noe staus på delene dine, men vi kontakter deg så snart de dukker opp"
Dette er for dårlig (Tesla Alnabru, nå Skøyen)
Tesla M3 Performance

OleJA

De har nok ikke helt kontroll på logistikken her. Jeg måtte bytte en dør på reklamasjon. Den skulle i utgangspunktet komme på en drøy uke, men ble sittende fast i tollen (i følge Tesla). Et par uker senere var det ingen som viste hvor den var lenger. Tok vel ca en måned før den ble levert.

Philip Marlowe

Det var noe skriverier i media for noen måneder siden om lang ventetid på karroserideler. Blant annet var det en lege i Bergensdistriktet som hadde hatt en mindre karroseriskade og hadde vært uten bil i flere uker.

Er det noen som vet hvordan situasjonen er nå? Har Tesla Norge dører, panser, skjermer, lister nosecones og slikt på lager?
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

cairnz

På Lade Arena var det i alle fall forskjellige paller med diverse deler stående på verkstedet. Ser ut til at de i alle fall har noe inne allerede, samt at jeg tipper de bygger opp lagerføringen av diverse deler over tid.. nå som tråden er et halvt år gammel har det sikkert skjedd ganske mye siden det var manko på deler.
Elbilist

laumb

Sist jeg snakket med Hjellum kunne de få tak i deler nok til å bygge en Model S fra scratch på kun få dager - så tror ikke det er noe stort problem. :)

EBjørnen

Har nå ventet i over tre måneder på nye Luftdempere fremme. Ser ikke ut til at Tesla greier å skaffe. Noen som vet om andre leverandører?
TMS 85D 2015.

offpist

Hvis brukt kan være et alternativ:
https://finndel.no/bildeler.aspx?bk=140201&dk=1511

Jeg satte inn en brukt bakdemper i fjor for 2000 kr.
Så klart greit med alt som er nytt, men brukt kan vare mange år.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

EBjørnen

Har jo vurdert brukt, men syns brukte dempere er langt nede på ønskelisten. Så vidt jeg vet er de pliktig til å skaffe deler i 10 år.
TMS 85D 2015.

geear

De har problemer med en gang delen ikke finnes på lager i Norge eller det europeiske hovedlageret i Nederland, da tar det laaang tid, og korona har gjort det verre.

TeslaSvein63

Her prøver jeg meg med ett lite skudd i blinde, som dem sier.
Altså, der er vel ikke så mange forskjellige luftdempere som blir brukt og det ble vel sagt at Tesla brukte Mercedes sin luftfjæring, i vertfall til å begynne med.
Det var jo ikke vits i å finne dette opp på nytt da Mercedes allerede hadde verdens beste luftfjæring, sa Elon.
Kan det tenkes at man kan bestille og at det passer fra Mercedes eller andre bilmodeller som er ekvivalente?

Muffinman

Pre facelift har fjæring fra Continental og dempere fra Bilstein.  Nyere har fra Firestone, muligens produsert på spec fra Tesla.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA