Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ladda och värma zebra batteriet stand alone

Startet av robinberglund, lørdag 13. mars 2021, klokken 19:51

« forrige - neste »

robinberglund

Hej alla jag har ett zebra batteri med tillhörande laddare som är tänkt å användas i ett elbilsbygge. Delar kommer från en fungerande bil. Jag har kopplat in BMIn enligt en pinout jag hitta på forumet med 12 volt på stift 3/9/11 jord på 1. Frågan är lär jag simulera cannätet med en BMI flashbox för att få det och funka som stand alone. Vet att det inte är den bästa lösning för elbilsbygge men det är mitt första och jag fick alla grejjer motor inverter DC/DC agg batteri och laddar billigt allt från samma
fordon

BauDemo

Om jag minns rätt skall det inte behövas någon can bus meddelande för att värma batteriet.
Minns inte vilka pinnar man behövde koppla, men du kan mäta förbrukningen på 220V kontakten och se om det går upp till typ 300W borde vara på gång.
Batteriet kommer inte att dra igång värmen om den har fel i BMI.
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA