Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Android Auto (wireless)

Startet av Altern, lørdag 13. mars 2021, klokken 00:24

« forrige - neste »

goggo

Sitat fra: RJK på søndag 03. oktober 2021, klokken 16:56
OK, da missforsto jeg hva du mente. Kan ikke se jeg opplever det samme med min, men det kan være fordi du sikkert har den bredere skjermen som kom med 2020-modellene, ihvertfall på Kona. Men tror Ioniq fikk de samtidig.

Her vises skjermen med Google Maps i Android Auto (bilde 1) og med det innebygde kartet (bilde 2)

Hvis det innebygde kartet er noenlunde oppdatert så foretrekker jeg det.

Det er også en annen ulempe jeg har funnet ut, og det er at når telefonen ligger på den trådløse ladeplata i bilen så mister den GPS signalet veldig lett, og Google Maps har tydeligvis ikke "tunnel modus" der den fortsetter å navigere selv inne i tunneler eller hvis GPS signalet faller ut. Dette fungerer jo overraskende bra på det innebygde kartet, og på et eller annet vis klarer bilen da å forstå hvordan jeg kjører i veikryss inne i fjellet slik som f.eks i Baneheitunnelen i Kristiansand.

jaja - men AAWireless boksen fungerer i alle fall perfekt :)

mvh
Hugo

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

hELgenen

Null problem med "tunnel modus" på min Android Auto - den treffer ganske bra mhp. når jeg er ute av tunelllen igjen.

goggo

Sitat fra: hELgenen på søndag 03. oktober 2021, klokken 19:49
Null problem med "tunnel modus" på min Android Auto - den treffer ganske bra mhp. når jeg er ute av tunelllen igjen.
Ok, da er kanskje AA forskjellig implementert på forskjellige biler, jeg får bare beskjed om lost GPS signal eller no slikt og så bruker den laaaang tid på å ta seg inn igjen når jeg kommer ut av tunnelen.


Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

hELgenen

Tror mer på at det er ulikt fra mobil til mobil. Er jo bare å starte AA direkte fra mobilen uten å koble til bilen og prøve

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA