Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ID4 på Finn

Startet av Olemann, torsdag 11. mars 2021, klokken 20:31

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 27. mars 2021, klokken 15:07
Jeg ser mange skriver at 1st er så godt som tilsvarende Business. Sistnevnte har Matrixlys som kanskje er den viktigste enkeltårsaken til at folk oppgraderer fra 1st til Max.

Mja..det er vel strengt tatt 2 ting som drar meg mot max. Det er panorama og elektriske seter. Lysene er ok nok som de er..Stor skjerm betyr lite. Flatt bagasjerom niks. Nettingvegg mulighet..ja,den kunne jeg nok tenkt meg. Men i bunn og grunn er det kun 2 ting: panorama og seter.

Bjoris

Sitat fra: hELgenen på lørdag 27. mars 2021, klokken 18:34
Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 27. mars 2021, klokken 15:07
Jeg ser mange skriver at 1st er så godt som tilsvarende Business. Sistnevnte har Matrixlys som kanskje er den viktigste enkeltårsaken til at folk oppgraderer fra 1st til Max.

Mja..det er vel strengt tatt 2 ting som drar meg mot max. Det er panorama og elektriske seter. Lysene er ok nok som de er..Stor skjerm betyr lite. Flatt bagasjerom niks. Nettingvegg mulighet..ja,den kunne jeg nok tenkt meg. Men i bunn og grunn er det kun 2 ting: panorama og seter.

Det blir jo voldsomt å bruke 80.000 på panorama og elseter. Jeg ble veldig glad når jeg fikk teste 1ST, LED lysen uten Matrix er de beste vi noen gang har hatt så da satt jeg bare igjen med manuelle seter, jeg får tenke på de. 80.000 når jeg irriterer meg av å jekke 100 ganger ned fra min fru sin sittestilling:)

Roy Aasen

Min fru nekter å kjøpe bil uten elseter og med husk, så da ble det slik :D

Trond.m

#48
Sitat fra: Roy Aasen på søndag 28. mars 2021, klokken 06:45
Min fru nekter å kjøpe bil uten elseter og med husk, så da ble det slik :D
Min fru vil at jeg skal kjøpe Taycan Cross Turismo istedet for 1St. Når det gjelder valg av bil er det viktig å ta styringen selv ;)

Elektro12

Sitat fra: Trond.m på søndag 28. mars 2021, klokken 06:50
Sitat fra: Roy Aasen på søndag 28. mars 2021, klokken 06:45
Min fru nekter å kjøpe bil uten elseter og med husk, så da ble det slik :D
Min fru vil at jeg skal kjøpe Taycan Cross Turismo istedet for 1St. Når det gjelder valg av bil er det viktig å ta styringen selv ;)

Virker som det er enten eller når det gjelder fruer og bilkjøp.

Roy Aasen

Livets harde realiteter når det gjelder fruene, det er enten eller ;D ;D


Electric cars in Norway

Sitat fra: Roy Aasen på søndag 28. mars 2021, klokken 09:50
Livets harde realiteter når det gjelder fruene, det er enten eller ;D ;D

Spot on :+1:

anorway

#52
Hva kostet ID4 1.st edition (Startpris) for de som forhåndskjøpte denne?

(Fant ut av dette: ID.4 1st koster 426.900 kroner inkludert frakt og levering til Oslo)

Stikkkontakt

Sitat fra: Trond.m på søndag 28. mars 2021, klokken 06:50
Sitat fra: Roy Aasen på søndag 28. mars 2021, klokken 06:45
Min fru nekter å kjøpe bil uten elseter og med husk, så da ble det slik :D
Min fru vil at jeg skal kjøpe Taycan Cross Turismo istedet for 1St. Når det gjelder valg av bil er det viktig å ta styringen selv ;)

Har en datter på 10 som syns det er "helt idiotisk at pappa ikke kjøper Porsche, for jeg vet at han har råd til det"
Ja, jeg har råd, men da har jeg ikke råd til så mye annet :-\

Daniel_0007

Sitat fra: anorway på søndag 28. mars 2021, klokken 11:06
Hva kostet ID4 1.st edition (Startpris) for de som forhåndskjøpte denne?

(Fant ut av dette: ID.4 1st koster 426.900 kroner inkludert frakt og levering til Oslo)

Var vel noen som fikk den til 417 og via gumpen før møller merka det og nekta dem å selge til den prisen  ;D
Model 3 2019 LR Rwd

Stikkkontakt

Sitat fra: Daniel_0007 på søndag 28. mars 2021, klokken 18:07
Sitat fra: anorway på søndag 28. mars 2021, klokken 11:06
Hva kostet ID4 1.st edition (Startpris) for de som forhåndskjøpte denne?

(Fant ut av dette: ID.4 1st koster 426.900 kroner inkludert frakt og levering til Oslo)

Var vel noen som fikk den til 417 og via gumpen før møller merka det og nekta dem å selge til den prisen  ;D

Er det noen som fortsatt har 1st på lager?

ID4

Sitat fra: Daniel_0007 på søndag 28. mars 2021, klokken 18:07
Sitat fra: anorway på søndag 28. mars 2021, klokken 11:06
Hva kostet ID4 1.st edition (Startpris) for de som forhåndskjøpte denne?

(Fant ut av dette: ID.4 1st koster 426.900 kroner inkludert frakt og levering til Oslo)

Var vel noen som fikk den til 417 og via gumpen før møller merka det og nekta dem å selge til den prisen  ;D

Var store annonse kampanjer så de merka det nok med en gang. Stanset det da andre forhandlere klaget på at de måtte selge til høyrere pris og da mistet kunder.

Magnito

Alle fikk den vel etterhvert til 417? Det kom jo en mail fra Møller som sa at prisen ble redusert med 10k pga valutaendringer osv.

Bjoris

#58
Sitat fra: Magnito på tirsdag 30. mars 2021, klokken 09:56
Alle fikk den vel etterhvert til 417? Det kom jo en mail fra Møller som sa at prisen ble redusert med 10k pga valutaendringer osv.
Gumpens tilbud var 418 med nordiske vinterhjul, Ease lader (verdi kr 7.000) og lakkforsegling. I praksis var det ca 405` hvis en sammenligner tilbudene som har vært etterpå der bare vinterhjul har vært inkludert.

Det var dette som ble stoppet og jeg må si jeg syns det var forståelig når slike som meg satt med signerte kontrakter på 438 inkl det samme... Jeg signerte på 453, fikk disse 10 i avslag og trekker da 5 av for at jeg hadde serviceavtale i min kontrakt. I følge Møller var dette prisen de solgte til private for (uten firmaavtale).

Så har jeg lært at mange fikk bedre tilbud enn dette hos mange andre, men tror Gumpens toppet hele dritten med dette tilbudet :laugh:

Hrc

Noen som vet om forhandlere som har tilgjengelige 1st biler til «riktig pris» for rask levering?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA