Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ID4 på Finn

Startet av Olemann, torsdag 11. mars 2021, klokken 20:31

« forrige - neste »

Dieselgubben

Kona, E-Niro og Soul har absolutt hatt sin misjon som et alternativ for de ikke ville ha Tesla. Har selv Soul. Men de har skummet markedet i det siste. Og de kan ikke konkurrere mot Id4 som allround familiebil. De funker bra som bybiler for familier, men de ikke kan trekke mer enn 300 kg.

Id4 first pro slår knock-out på disse (soul, e-niro og kona).  Det finnes enda noen få igjen til rundt 430k hos forhandlere, men det er ikke mange. Kia og Huyndai slår tilbake med Ioniq 5 og Ev 6, men vi har enda ikke sett prisen på disse. Og med deres historikk på levering og at mange globalt skal ha elbiler, blir jeg ikke forundret om disse kan bli kraftig forsinket. Og mangel på deler som andre produsenter har slitt med. Forhandler antyder pris på 550+ k for EV6 med firehjulstrekk, Ioniq noe lavere. Sistnevnte kommer nok uten vinterdekk og levering, så den blir nok 530 k ferdig på vei. Blir spennende å se hva de legger seg på i pris for 2wd. Uansett appelerer vw til røkla i større grad enn disse 2 andre, så Id4 pro til 430k er et særs godt kjøp. Det kommer den fortsatt til å være når man må ut med over 500k for firehjulstrekk.

Olemann

Enig i disse betraktningene.  eNiro er en utmerket bil, men ID4 1St vil nok ta mye av det markedet nå.

Jeg tror vi det neste halvåret, kanskje et helt år, vil se at ID4 komplett med vinterhjul setter seg på en pris mellom 410 og 430.000 på FINN.

Sitat fra: Dieselgubben på søndag 21. mars 2021, klokken 12:04
Kona, E-Niro og Soul har absolutt hatt sin misjon som et alternativ for de ikke ville ha Tesla. Har selv Soul. Men de har skummet markedet i det siste. Og de kan ikke konkurrere mot Id4 som allround familiebil. De funker bra som bybiler for familier, men de ikke kan trekke mer enn 300 kg.

Id4 first pro slår knock-out på disse (soul, e-niro og kona).  Det finnes enda noen få igjen til rundt 430k hos forhandlere, men det er ikke mange. Kia og Huyndai slår tilbake med Ioniq 5 og Ev 6, men vi har enda ikke sett prisen på disse. Og med deres historikk på levering og at mange globalt skal ha elbiler, blir jeg ikke forundret om disse kan bli kraftig forsinket. Og mangel på deler som andre produsenter har slitt med. Forhandler antyder pris på 550+ k for EV6 med firehjulstrekk, Ioniq noe lavere. Sistnevnte kommer nok uten vinterdekk og levering, så den blir nok 530 k ferdig på vei. Blir spennende å se hva de legger seg på i pris for 2wd. Uansett appelerer vw til røkla i større grad enn disse 2 andre, så Id4 pro til 430k er et særs godt kjøp. Det kommer den fortsatt til å være når man må ut med over 500k for firehjulstrekk.

Gnilre

Jeg har bestilt i ID4 1st til 430.000 kr som vil bli min femte elbil. Og det er første gang jeg får en bil i familiebilsegmentet til en attraktiv pris. Jeg tror jeg kan beholde den bilen en stund om jeg ikke konverterer til 4-hjulsdrevet Q4, Enyaq eller ID4. Da jeg ringte selgeren og spurte ham om bilen hadde hengerfeste, takrails for feste av takstativ og skiboks, adaptiv cruisekontroll og varmepumpe kunne han svare ja på alt sammen og bilen blir også levert med vinterdekk. Kia e-Niro har jeg også hatt, men den var en størrelsesklasse ned og kun marginalt billigere. Alt tilleggsutstyret den hadde var mindre viktig for meg. Jeg vil ha en bil jeg kan stappe full av turutstyr, ski, sykler på hengerfeste og nå får jeg det endelig :)
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

Bjoris

Jeg har solgt min først ID4 på Finn.no. Det er enorm interesse for bilen og det forstår jeg etter ett par 100 km med en demobil. Da er det bare å vente på neste bil i mai. Tross stor interesse så føler jeg at jeg solgte litt tidlig, de som ringte hadde stort sett ikke peiling på ID4 i det hele tatt og det er jo dette store markedet som kommer sigende nå etter at de har fått prøvd og tenkt og prøvd igjen. Når folk begynner å se bilen i trafikkbildet, kikket på naboen som har fått sin etc da kommer massene.

Vi som er på forum etc repr sikkert bare 5-10% av markedet, (Innovatørene) og er ikke representative

hELgenen

Sitat fra: Bjoris på mandag 22. mars 2021, klokken 08:16
Vi som er på forum etc repr sikkert bare 5-10% av markedet, (Innovatørene) og er ikke representative

Og flippere finner en også her inne tydeligvis.

Mulig det alltid er slik at når bilmodellen er ny så strømmer kundene til og betaler velvillig full pris eller mer.
Det gir i alle fall trygghet for de som får bilen i disse dager - liker de den ikke kan de selge den videre uten å ta så mange kronene tap.

Bjoris

#35
Sitat fra: hELgenen på mandag 22. mars 2021, klokken 08:28
Sitat fra: Bjoris på mandag 22. mars 2021, klokken 08:16
Vi som er på forum etc repr sikkert bare 5-10% av markedet, (Innovatørene) og er ikke representative

Og flippere finner en også her inne tydeligvis.

Mulig det alltid er slik at når bilmodellen er ny så strømmer kundene til og betaler velvillig full pris eller mer.
Det gir i alle fall trygghet for de som får bilen i disse dager - liker de den ikke kan de selge den videre uten å ta så mange kronene tap.

Det kan være mange grunner til at en selger, jeg ser ikke meg selv om en typisk flipper. Jeg var bare ikke forberedt på at det kom til å bli prisendringer før bilen ble levert og at de som hadde signert ikke automatisk fikk disse prisene.

Jeg har lært mye av hvordan det fungerer hos VW som jeg ikke visste når jeg signert første kontrakten. Dette er eneste grunn til at jeg selger første bilen jeg får. Hadde ingen planer om det og det er som andre skriver veldig marginalt hva du kan tjene på disse, men for meg som satt med en nesten fullpris kontrakt så ble det å kjøpe en til og selge den første meget god butikk ifht å ikke gjøre noe.

Dette blir min siste post om dette teamet, det har jo blitt noen av denne irritasjonen, men jeg innser at dette er systemet VW har lagt opp til i Norge med noen selvstendige forhandlere. Er rart system. Møller i Haugesund der jeg kjøper bilen kan ikke skyldes for dette selvsagt og jeg har fått veldig god service der nede

Olemann

Ser at VW forhandler nå selger demobiler og også har flere nye 1ST for salg, så utsolgt er det ikke og man er ikke henvist til overpris på bruktmarkedet for denne bilen :D

Electric cars in Norway

Ja, jeg har sett det på Finn.
Jeg tror det blir ikke igjen slike situasjoner lengre som vi hadde i 2018 da 64 batteripakkene dukket opp på de asiatiske bilmerkene med tilhørende overpriset og kø i døra for å få tak i disse. Bra den tiden er over :+1:  nå kan de fleste kjøpe,seg en elbil og få den utlevert ila kort tid. Bra!

Asterix

Sitat fra: HelEl på tirsdag 16. mars 2021, klokken 11:59
Sitat fra: Gnilre på tirsdag 16. mars 2021, klokken 11:05
Sitat fra: HelEl på tirsdag 16. mars 2021, klokken 10:56
Gratulerer og velkommen i klubben. Kan jeg tippe på ca 420 inkl vinterhjul?
Takk for det :)
Ble 430 inkl vinterhjul. Burde jeg ha prutet?

Det er vel ok pris. Hos noen forhandlere kan det prutes, hos andre nesten helt umulig.
Min erfaring er at man kan prute hos alle bilforhandlere, innenfor rimelighetens grenser. Vi nordmenn er jo ikke vant til å prute og det vet bilselgere å utnytte seg av. Det nytter ikke å høflig spørre om man kanskje kunne fått bilen et par tusenlapper billigere. Foreslå en pris for bilselger (f.eks 420') i dette tilfellet. Da er standardsvaret fra bilselger at «nei, det er det dessverre ikke anledning til, det er så små marginer her...». Da er det bare å reise seg opp, høflig svare «da får du ha en fortsatt fin dag» og gå ut av bilbutikken. I 95% av tilfellene vil bilselger komme løpende etter deg med kulepenn og kontrakt. Bare prøv ;)

Olemann


Ser ganske sunt ut dette markedet nå.  Demobil fra forhandler for ca 430.000.- og flere nye med full hjulpakke lagt ut av private for 439.000.-   Som antagelig betyr salg for 430.000.-   Dette synes jeg virker som fornuftige priser og mye bil for pengene for kjøper og også at de av oss som har bil allerede slipper se for oss store prisfall med det første. 

Roy Aasen

15 til salgs i skrivende stund. Fra 420' til 489', (den siste lurer jeg litt på)

Electric cars in Norway

#41
Sitat fra: Roy Aasen på lørdag 27. mars 2021, klokken 13:33
15 til salgs i skrivende stund. Fra 420' til 489', (den siste lurer jeg litt på)

Roy  :+1: ser den. Ja du tenker kansje a kjøpe den 489' selv? Den har jo det meste av utstyr og fin farge. Albjerk på lierstranda tar nok i mot din reservasjon hvis du ringer de :+1:


Kopi fra Finn annonsen som har listet alt! Og da mener jeg alt!  Se selv!

Hva er det denne IKKE har? Noen som vet?

2021 VOLKSWAGEN ID4 1ST PRO NORSKSOLGT BIL MED LANG UTSTYRSLISTE, KLAR FOR SALG MED UMIDDELBAR LEVERING!

- Norsksolgt bil med 5år/ 100.000km nybilgaranti, 8år garanti på batteripakke.
- Lang rekkevidde på inntil 496 km, 77KWh batteri netto.
- Moderne, komfortabel og svært romslig "Open Space" kupé
- Varmepumpe med aktiv batterivarme- og kjølesystem
- 1st edition med svært mye ekstrautstyr.
- Originale sommer- og vinterhjul, samt serviceavtale 3år/ 45.000km.
- Umiddelbart leveringsklar

- Utvendig farge: Mangan Grey Metallic
- Interiør: Platinum Grey / Brown


Av utstyr nevnes:

- Hengerfeste - utfellbart
- Ryggekamera
- Oppvarmet frontrute
- Adaptiv cruise-control ACC
- Oppvarmet multifunksjonsratt med touchbetjening
- Varmepumpe med aktiv batterioppvarming og -kjøling
- Discover Pro navigasjonssystem med 10" touch screen fargeskjerm og Apple carplay
- Mørke vinduer bak
- Mangan Grey Metallic
- Parkeringssensorer foran og bak
- Front assist (kollisjonsvarslingssystem)
- Full-LED frontlys, Full- LED baklykter
- Light Assist lysassistent
- Lane assist (filholderassistent)
- Pre-crash kollisjonsbeskyttelsessystem
- Bremse- og svingassistent for møtende trafikk ved krysning av veibane
- Tretthetsvarsling
- Kollisjonsputer og sidekollisjonsputer for fører og sidepassasjer
- Isofix barneseteinnfesting for to barneseter bak
- DAB + digitalt radiomottak + Bluetooth
- Interaktiv Premium ambientebelysning med 30 valgfrie farger
- Exterior Style pakke og Art Velour designseter
- Alupedaler i Play & Pause Design
- Keyless startknapp
- Oppvarmede forseter
- Asymetrisk delt bakseterygg 60/40 med midtarmlene med 2 koppholdere og skiluke
- Trådløs App-Connect med speiling av smarttelefon til infotainmentssystem
- 2-soners Climatronic
- Hurtiglading inntil 125 kW
- Ombordlader inntil 11 kW
- Lyssensor med automatiske kjørelys
- Ladekabel for stikkontakt og Mode 3 type 2, 32 A
- Takrails i sølv (muliggjør montering av takboks, sykkelstativ, kajakkholder osv)
- 20" Drammen Sommerhjul
- 19" Loen Vinterhjul
- Vw Serviceavtale  3år / 45.000km

Link til komplett utstyrsoversikt for id4 1st: https://albjerk.no/wp-content/uploads/2020/08/ID.4_1st_standardutstyr_liste.pdf


Roy Aasen

For å klargjøre, jeg lurte litt på annonsen ikke å kjøpe, bilen er absolutt ikke fullt utstyrt.

Selv får jeg min Max den 7/4....for små 11000 mer en den som er nevnt i annonsen

Electric cars in Norway

Ja da forstår jeg bedre. Men det er en fin bil.

Stikkkontakt

Jeg ser mange skriver at 1st er så godt som tilsvarende Business. Sistnevnte har Matrixlys som kanskje er den viktigste enkeltårsaken til at folk oppgraderer fra 1st til Max.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA