Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ID4 på Finn

Startet av Olemann, torsdag 11. mars 2021, klokken 20:31

« forrige - neste »

ID4


E-Trond

Sitat fra: HelEl på onsdag 20. oktober 2021, klokken 10:15
Sitat fra: E-Trond på tirsdag 19. oktober 2021, klokken 23:42
Estimert levering 5 måneder....
Sjekket i dag.

ID4 og eller ID4X?

Det var leie av X40.
Men her er det motstridene beskjeder;forhandler sa 5 måneder,men i artikkel hos Tek:
XC40 Recharge: Også levering i løpet av fjerde kvartal om man velger å abonnere på bilen. For kjøp er det forventet levering i løpet av første halvdel av 2022, sier Trosby.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/eEqRyM/naa-kan-det-vaere-opp-mot-halvannet-aar-aa-vente-paa-elbilen
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

eisa01

Sitat fra: ihaal på mandag 18. oktober 2021, klokken 17:56
Er xc40 tilgjengelig for umiddelbar leasing? Var i hvert fall ganske lang ventetid på den tidligere
Fleks har også e-Niro (6600), iPace, EQC (10k) tilgjengelig nå hvis man trenger ventebil noen måneder

Bjoris

Sitat fra: eisa01 på lørdag 23. oktober 2021, klokken 11:49
Sitat fra: ihaal på mandag 18. oktober 2021, klokken 17:56
Er xc40 tilgjengelig for umiddelbar leasing? Var i hvert fall ganske lang ventetid på den tidligere
Fleks har også e-Niro (6600), iPace, EQC (10k) tilgjengelig nå hvis man trenger ventebil noen måneder
Veldig kort kjørelengde, 1.000 km ellers en ok løsning

ihaal

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=236555694

Ganske frisk prising for en rimelig ribbet GTX fra forhandler. Useriøst synes jeg.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Ledam

Ser ut som om de beregner seg en fortjeneste på mellom åtti til hundre tusen nå. Er ikke det ganske friskt? For en uke siden lå det ute en bil til like under 600 tusen. Den forsvant fort.


Olemann

Ja, ser ut som den gamle standarden på kr. 449.000.- inkl. vinterhjul for 1.ST ikke lenger er der....det var disse forsinkelsene på nye da, som bidrar til bruktprisene :-)
Som de har gjort siden min 1. elbil for 10 år siden...

Dieselgubben

Ja, når det gjelder GTX som har gått for rundt 600 k så har disse vært godt utstyrte med top sport pakke mm. De som prøver seg mest, er forhandlere som selger  lite utstyrte biler hvor de ikke en gang skriver hvilke pakker som følger med.

Olemann


Artig å følge antallet og priser på FINN.   I høst fikk man 1ST fra 439k, så steg de gradvis og lå lenge på 449k, for noen uker siden toppet det ut på 459k.
Nå, antagelig med bedre leveranser av GTX, er antallet steget ktaftig, nesten en dobling på få uker. 
Og igjen ser vi at 439k etableres som laveste utropspris.
Likevel er det nokså mange optimister som "henger igjen" på 459k og også oppover - det siste ser ut til å gjelde oppkjøpere som har kjøpt biler av private.
I alle fall, artig å følge dette  ;D

Dieselgubben

Sitat fra: Olemann på fredag 10. desember 2021, klokken 16:07

Artig å følge antallet og priser på FINN.   I høst fikk man 1ST fra 439k, så steg de gradvis og lå lenge på 449k, for noen uker siden toppet det ut på 459k.
Nå, antagelig med bedre leveranser av GTX, er antallet steget ktaftig, nesten en dobling på få uker. 
Og igjen ser vi at 439k etableres som laveste utropspris.
Likevel er det nokså mange optimister som "henger igjen" på 459k og også oppover - det siste ser ut til å gjelde oppkjøpere som har kjøpt biler av private.
I alle fall, artig å følge dette  ;D

Skal du kjøpe? Av 35 jeg fant er en på 440tkr mens resten er fra 449tkr og oppover. Har også kjørt mer enn 10tkm. Tidligere flere biler med mindre enn 10tkm.Mange av dem også et hjulsett. Så lenge biler ikke leveres, kan man nok ikke forvente nedgang. Skal man ikke ha kinabil, er det id4 first modellen gjelder. Ingen som tilbyr suv-aktig bil med hengerfeste, rails for takstativ, solid forhandlernettverk og god plass til denne prisen. Den blir å holde seg godt i pris.

Olemann

#115
Nei, skal verken kjøpe eller selge, da hadde jeg ikke lagt ut slike betraktninger, noen ville sikkert "mistenkt" meg for å prøve påvirke markedet - selv om de evnene har jeg nok ikke.

Ikke mange, kun 4 av 36 har ett hjulsett.  Og mitt poeng er altså hvordan prisene er litt jo-jo, og jeg tipper vi ser flere som legger seg på den nye lav-standarden 439k i tiden som kommer, i alle fall de som vil selge før jul. Men den veksten i antall på FINN som har vært siste 2 ukene og antatt levering av nye GTX i tiden som kommer er ikke dette unaturlig.
Nå ligger 6 stk med komplette hjul ute for 449 eller lavere, slik har det ikke vært lenge.(bortsett fra sommer/høst, som beskrevet over). Og så dukker noen opp til 439k, det er nok dem som vil selge  :D

Ja, prisene holder seg godt, utropsprisene er jo over kjøpspris for mange 1St'er.


Sitat fra: Dieselgubben på fredag 10. desember 2021, klokken 17:46
Sitat fra: Olemann på fredag 10. desember 2021, klokken 16:07

Artig å følge antallet og priser på FINN.   I høst fikk man 1ST fra 439k, så steg de gradvis og lå lenge på 449k, for noen uker siden toppet det ut på 459k.
Nå, antagelig med bedre leveranser av GTX, er antallet steget ktaftig, nesten en dobling på få uker. 
Og igjen ser vi at 439k etableres som laveste utropspris.
Likevel er det nokså mange optimister som "henger igjen" på 459k og også oppover - det siste ser ut til å gjelde oppkjøpere som har kjøpt biler av private.
I alle fall, artig å følge dette  ;D

Skal du kjøpe? Av 35 jeg fant er en på 440tkr mens resten er fra 449tkr og oppover. Har også kjørt mer enn 10tkm. Tidligere flere biler med mindre enn 10tkm.Mange av dem også et hjulsett. Så lenge biler ikke leveres, kan man nok ikke forvente nedgang. Skal man ikke ha kinabil, er det id4 first modellen gjelder. Ingen som tilbyr suv-aktig bil med hengerfeste, rails for takstativ, solid forhandlernettverk og god plass til denne prisen. Den blir å holde seg godt i pris.

Dieselgubben

#116
Gjenstår å se hva utviklingen blir. Noen vil sikkert ha Gtx, men langt fra alle selv om den sikkert selger bedre om vinteren.

Stadig flere skal over på elbil, og med lang ventetid og lavt tilbud av biler bør gode priser fortsatt kunne oppnås på id4 2wd.

For kuriositetens skyld kan jeg nevne at Id4 er en av få biler som har skikkelig opplegg for feste av takstativ og f.eks. takboks. Det er gull i vinterlandet vårt. Ford, Kia og Hyundai har kvasi clamp-on løsninger som stikker inn i døråpningen. Og enkelte har ikke en gang godkjenning for taklast! Hadde selv en Kia som jeg benyttet clamp-on takstativ på, det var strammet i henhold til momentnøkkel som kom med stativet, likevel var det bulker i taket på alle festeplassene til takstativet. Bilen så ikke ut da jeg solgte den og jeg tapte mange tusen. Og Tesla sin innfestingingsmetode for takstativ på Tmy og Tm3 vil jeg ikke engang begynne å snakke om....

MEB bilene er de mest praktiske og komfortable elbilene i sin prisklasse og størrelse med god løsninger tilpasset nordisk klima. Noe høyt forbruk da ;-)

hELgenen

Kan i alle fall opplyse om at jeg personlig synes RWD var morsommere å kjøre enn AWD - vel verdt pengene. Noe bedre fremkommelighet på AWD (GTX) - men det er definitivt mye bil for pengene i en RWD også.

Nå er det fortsatt lang ventetid på ID.4 - så jeg vil jo bli litt forundret om prisene stupte helt - men vi nærmer oss kanskje lav sesong?

Dessuten er jo optimismen i økonomien litt lav for øyeblikket - men dette kan jo fort snu dersom korona situasjonen endres ,strøm prisene snur osv.

ENTO

#118
Skulle vært moro om noen hadde tatt seg tid (og ork) til å sammenligne betraktningene forumet hadde om markedsprisene på ID4 1.st og Max for et år siden og hvordan det egentlig har utviklet seg !!?

ENTO

#119
Mitt regnestykke ved kjøp av VW ID4 1st. MAX. Kontrakt 01/21 og levert 08/21.
Kr. 499.230,-
Inkl. flg: Fradrag for varmepumpe, Easee lader, lakkforsegling,lanseringspakke med 20'' sorte Loen vinterhjul.
Erfaring etter kjørt km. 5.500. Meget fornøyd. Eneste å utsette er mangel av lys under skjerm for volum etc. Appen funker helt bra.
Alt i alt føler jeg dette som et meget godt kjøp.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA