Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ID4 på Finn

Startet av Olemann, torsdag 11. mars 2021, klokken 20:31

« forrige - neste »

Strøm Tycoon

Gleder meg å se at den gule gikk ganske raskt.

Trond.m

Sitat fra: model3citizen på lørdag 03. april 2021, klokken 20:33
Gleder meg å se at den gule gikk ganske raskt.
Det er jo ikke så rart at den var populær i påsken 😉

Olemann

Dette er nokså vanlig, spesielle og sjeldne farger er veldig populære i starten, så normaliseres det over tid.

Mange vil sikkert huske Kia Soul da den kom i rød og sort, og ikke minst da BMW i3 kom i den nye blåfargen.  Alle skulle ha den, nå er dette normalisert på bruktmarkedet.

Trond.m

#63
Ikke bare normalisert, men spesielle lanseringsfarger blir ofte mindre attraktive etter en tid. Bronze Leaf 30 og Silver Cloud Leaf 40 er et par eksempler. Hvis det er solgt få gule id.4, så vil de nok bli ettertraktet i lang tid.

Bjoris

Jeg hadde den eneste hvite på finn.no i starten. Interessen var veldig stor, men undersøkelsene våre viser at det er ganske jevnt salg av grå, blå og så hvit/gul så jeg tror ikke det blir noe spesielt verken pluss eller minus på fargene på 1ST, det er solgt så mange at det vil være ett bra utbud av alle når VW har levert alle

Olemann


Har solgt mye brukt på FINN, og når bilen er noen år betyr farge lite, vil man selge er det bare å passe på å være eneste eier, kjøre bilen lite og polere 2 ganger i året + ha alt utstyret som er nødvendig og være billigst på FINN.  Så lett, og så vanskelig, da går det unna på et par timer. :D

Dieselgubben

Fin i hvit  :+1: Marcus bil solgte den hvite, mangan enda ikke gått

hELgenen

Sitat fra: Olemann på lørdag 03. april 2021, klokken 20:58
Dette er nokså vanlig, spesielle og sjeldne farger er veldig populære i starten, så normaliseres det over tid.

Mange vil sikkert huske Kia Soul da den kom i rød og sort, og ikke minst da BMW i3 kom i den nye blåfargen.  Alle skulle ha den, nå er dette normalisert på bruktmarkedet.

Enig i denne - signalfargen som produsenten bruker selger gjerne over evne i starten - så jevner det seg ut over tid.

Men skal man ha bilen noen år gjelder det å velge en farge som gjør at bilen ser ny ut som lenge som mulig.
Signalfargene virker da avskrekkende fordi alle kan se hvor gammel bilen er.
Hvit kan også by på problemer etter en tid da flyverust og slikt blir veldig synlig og krevende å håndtere.
Jeg flipper aldri og velger selvfølgelig en farge som står seg år etter år.......


Oddaa

Sitat fra: hELgenen på mandag 05. april 2021, klokken 14:38
Hvit kan også by på problemer etter en tid da flyverust og slikt blir veldig synlig og krevende å håndtere.
Flyverust bør jo absolutt fjernes, og da er det vel nesten en fordel at den er lett synlig.

Med en metallpartikkelfjerner er den jobben veldig enkel.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

heiho

Sitat fra: hELgenen på mandag 05. april 2021, klokken 14:38

Hvit kan også by på problemer etter en tid da flyverust og slikt blir veldig synlig og krevende å håndtere.

Skrevet av en som åpenbart ikke har fjernet mye flyverust. ;)

Daniel_0007

Sitat fra: heiho på tirsdag 06. april 2021, klokken 09:27
Sitat fra: hELgenen på mandag 05. april 2021, klokken 14:38

Hvit kan også by på problemer etter en tid da flyverust og slikt blir veldig synlig og krevende å håndtere.

Skrevet av en som åpenbart ikke har fjernet mye flyverust. ;)

Ja tror folk flest ikke vet helt hva en claybar er  :P
Model 3 2019 LR Rwd

Bjoris

Får med lakkforsegling så får vi se om flyverusten setter seg der også:)

Strøm Tycoon

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 06. april 2021, klokken 10:05
Sitat fra: heiho på tirsdag 06. april 2021, klokken 09:27
Sitat fra: hELgenen på mandag 05. april 2021, klokken 14:38

Hvit kan også by på problemer etter en tid da flyverust og slikt blir veldig synlig og krevende å håndtere.

Skrevet av en som åpenbart ikke har fjernet mye flyverust. ;)

Ja tror folk flest ikke vet helt hva en claybar er  :P

IronX, mye bedre, ingen kontaktsport.

hELgenen

Sitat fra: heiho på tirsdag 06. april 2021, klokken 09:27
Sitat fra: hELgenen på mandag 05. april 2021, klokken 14:38

Hvit kan også by på problemer etter en tid da flyverust og slikt blir veldig synlig og krevende å håndtere.

Skrevet av en som åpenbart ikke har fjernet mye flyverust. ;)

Tja..fjerner 2 ganger i året..så noen ekspert er jeg ikke.
Bruker noe som heter Ironman

https://bilpleiekongen.no/produkt/washking-ironman/

Oddaa

Sitat fra: Bjoris på tirsdag 06. april 2021, klokken 13:53
Får med lakkforsegling så får vi se om flyverusten setter seg der også:)
Det tror jeg du skal regne med at den i alle fall i en viss grad gjør. Bruk kjemi, claybar forutsetter etterfølgende polering.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA