Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gjør Tesla utbedringer på 85 pakkene?

Startet av Mdah, tirsdag 09. mars 2021, klokken 16:17

« forrige - neste »

Mdah

Hadde bilen nylig inne på regulær service og "etterbehandling" for retting av merknader etter EU kontroll (2015 P85D). Da jeg fikk faktura til pregodkjenning fremkom også en rekke arbeider og utskiftninger på batteriet. Jeg har ikke merket noe annet problem med batteriet enn betydelig nerf av hastighet som alle andre 85 pakkene det siste par år. Da bilen var ferdig var allikevel ikke batterijobben gjennomført grunnet stor pågang av andre hastesaker. Batterijobben skulle visstnok gjøres ved neste service. Jeg etterspurte hvorfor og fikk en oppfattelse av at det var en recall (service bulletin?) uten at jeg fikk noe mer fornuftig info.
Flere som har fått dette utført og fått forklaring på hvorfor?

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

Polestar

Du kan jo ta en sjekk om det er registrert en recall på bilen din.

Tesla Recall Search: https://www.tesla.com/vin-recall-search
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

Mdah

Sitat fra: Polestar på tirsdag 09. mars 2021, klokken 16:20
Du kan jo ta en sjekk om det er registrert en recall på bilen din.

Tesla Recall Search: https://www.tesla.com/vin-recall-search

Ikke annen recall enn det jeg fant sist, dvs eMMC skiftet.
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

Muffinman

Tør jeg tippe utbedring/forbedring av tetning og/eller lufting?

Om det ikke er i orden kan man fort få en garantisak før 8 år er gått. Og det ønsker de sikkert ikke. Vi vet jo at korrosjon på ulike koblinger inne i pakka kan gjøre at BMS får feil måleverdier, og stenger ned uten at det er noe  feil med selve battericellene. Da er det batteribytte på garanti.

Litt spekulasjon oppi alt her og jeg vet ikke om det er noe de ordner rutinemessig på alle biler, eller om de tar det etter behovsvurdering for hver enkelt bil.

BMW850

De gjorde dette på min når de hadde den inne nå. Ikke noe recall. De tetter nok batterikassa etter at de har opplevd fuktinntrengning tenker jeg.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA