Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia EV6 (Kia CV)

Startet av Phuc, tirsdag 09. mars 2021, klokken 12:00

« forrige - neste »

ihaal

Nå er det mulig å reservere for de som har vært meldt på nyhetsbrevet.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

saphran

Siden reservasjonen ganske raskt må gjøre som til en kontrakt; hvilken angrerett har man montro? Jeg kunne godt tenkt meg en EV6, men om situasjonen endrer seg iløpet av de 6-7 månedene frem til levering så blir det for gale om kontrakten da har et stort bruddgebyr...

ihaal

Jeg spurte selger i BOS og han sa at betingelsene ikke var klare enda. Men sannsynligvis blir det vel et avbestillingsgebyr (Møller opererer med 8%) som man muligens kan forhandle seg bort fra ved kontraktinngåelse.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#108
Sitat fra: batterimannen på lørdag 24. april 2021, klokken 19:39
,,,
Tror Enyaq 80X kommer til å nærme seg 500 km i WLTP, basert på at 80 har gått såpass mye over det som ble oppgitt som estimert tidligere. Kan hende GT-Line til 460 km også er konservativt. E...

Her vil felgdimensjonen avgjøre mye.
Fra Ioniq 5 AWD så mister man 30km WLTP på 20" felger vs 19"felger. Dvs EV6 GT-Line har 490km WLTP med 19" felger jfr datablad fra Kia Sverige. På ID.4 og Q4 prislistene ser man at begge oppnår mindre WLTP rekkevidde med større felger (som ofte følger med som standard i de dyrere pakkene).

batterimannen

Ser at Exclusive versjon ikke har PCA - Parking Collision Avoidance Assist. Vet noen om det kun er at bilen ikke bremser automatisk når man rygger, eller mister man også varsel/piping når man rygger og bilen oppdager noe som beveger seg?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

MooCow

Sitat fra: batterimannen på fredag 10. september 2021, klokken 21:52
Ser at Exclusive versjon ikke har PCA - Parking Collision Avoidance Assist. Vet noen om det kun er at bilen ikke bremser automatisk når man rygger, eller mister man også varsel/piping når man rygger og bilen oppdager noe som beveger seg?

Alle modellar har parkeringssensor framme og bak:
https://www.kia.com/no/brosjyrer-og-priser/#/
Kryss av for EV6, prisliste og last ned :)

batterimannen

Sitat fra: MooCow på fredag 10. september 2021, klokken 22:41
Sitat fra: batterimannen på fredag 10. september 2021, klokken 21:52
Ser at Exclusive versjon ikke har PCA - Parking Collision Avoidance Assist. Vet noen om det kun er at bilen ikke bremser automatisk når man rygger, eller mister man også varsel/piping når man rygger og bilen oppdager noe som beveger seg?

Alle modellar har parkeringssensor framme og bak:
https://www.kia.com/no/brosjyrer-og-priser/#/
Kryss av for EV6, prisliste og last ned :)

Ja, jeg vet at det er parkeringssensor. Den varsler avstand til sensorene når den er aktivert. På Konaen vår er det også en alarm om man rygger og så går f.eks noen mot baksiden av bilen, eller en annen bil kommer ifra siden. Den reagerer med pipelyd og rød varsel i display. Den reagerer også når personer og biler er utenfor det man ser på skjermen. Siden Exclusice ikke har PCA, så lurer jeg på om hele varselsystemet mangler, eller om det kun er den automatiske bremsefunksjonen som mangler.

Kia e-Niro har også samme varsel, så det er litt rart om de har tatt det vekk på en Exclusive versjon av EV6.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

OK

Det ser ikke ut til å bli mange leveringer i år dessverre.
2022 Kia EV6 GT-Line Bestilt
2020 Kia Soul EV Exklusive
2015 Kia Soul EV Exklusive
2015 TMS 85D

OK

Så har prøveturen funnet sted og den var positiv.
2022 Kia EV6 GT-Line Bestilt
2020 Kia Soul EV Exklusive
2015 Kia Soul EV Exklusive
2015 TMS 85D

OleBrum2


ToreTorell

Hei!
Er det noen som har klart å forhandle prisen noe ned? Jeg har 4% rabatt gjennom fagforening, men lurte på om det er vits i å prøve å forhandle mer rabatt. Noen som har tips? :)

hELgenen

Hvilke rabatt ordninger gjelder på EV6 sånn generelt - noen som kan fylle opp en liste om rabatt jungelen på Kia om dagen?

LKA

Sitat fra: ToreTorell på tirsdag 19. oktober 2021, klokken 13:16
Hei!
Er det noen som har klart å forhandle prisen noe ned? Jeg har 4% rabatt gjennom fagforening, men lurte på om det er vits i å prøve å forhandle mer rabatt. Noen som har tips? :)


Agrolavtalen gir 5 % og dette fikk jeg bekreftet i mitt tilbud på bil.

arthur

Agrolavtalen er bra, men betinger at man har vært medlem i minst tolv måneder!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Tesla88

Hvem her er villig til å vente 12 måneder på å skrive kontrakt for å spare 25 000?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA