Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe ny elbil max 250 000

Startet av PepsiMax93, tirsdag 16. mars 2021, klokken 20:40

« forrige - neste »

PepsiMax93

Hei,

Har nå vært i elbilverden i 3 år, og stortrives! Problemet er bare at jeg har en såkalt compliance car som ikke har mulighet for hurtiglading. Nå har behovet mitt endret seg, og jeg trenger en bil med bedre rekkevidde og hurtigladingsmuligheter.

Gammel info:

Bilen jeg har går 150 km på sommeren, og 100 km på vinteren.

Jeg ser derfor på biler i prisklasse opp til 250 000 kr. Har sett på E-Golf 2019/2020 modeller, men er redd denne type bil vil tape seg mye i verdi på kort tid. Kan få en E-golf som er kjørt 30 000  km til 230 000 kr. Også vært innom Ford Focus 2018 modell, men redd denne taper rekkevidde relativt mye på vinterstid, og latterlig plassering av batteripakken i bagasjerommet er et stort minus..

Hvilke andre biler i samme prisklasse kan være aktuelle for meg? Hva vil være et smart kjøp? Ser for meg å ha kommende bil i 4-5 år. Bør ha plass til barnesete og barnevogn.

vinterdekk

Basismodellen til MG ZS med vinterhjulsett og 7 års/150000km garanti er vel vanskelig å toppe..
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

1000kwh

Henger meg på MG. Eneste jeg kan tenke meg med plass til barnevogn og barnesete.

jgod

Det er kampanje på Nissan Leaf nå med ca. 50k avslag. Ny Nissan Leaf 40 kwt til 250k

TheRealCoinman

I forhold til pris og behov så er nok MGen det beste alternativet ditt. Du får mye bil for pengene, gode garantiordninger så du har ett forutsigbart bilhold. Eller så  har jo Ioniq ganske "dypt" bagasjerom, mange vogner som går inni den - og der også får du mye bil for pengene, men mener du får mer rekkevidde på MGen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA