Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skal teste i3 for første gang, hva skal jeg se etter?

Startet av Myrvang, søndag 07. mars 2021, klokken 13:34

« forrige - neste »

Myrvang

Vi har bestemt oss for i3 etter å ha testet en kompis sin. Han har 2018 Fully Charged 94Ah, vi vurderte 60 da den blir bil nunner 2, men kan kanskje være kjekt med litt lengre rekkevidde. Hva er erfaringene med rekkevidde på 60 kontra 94Ah?

Og noen synspunkter på denne? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=207240043

Ser det er litt endringer fra år til år, vi hadde egenlig budsjett på 150k, men som alltid tenker man at man får litt mer om man går opp 10.000 og enda mer om man legger på enda 10, og enda 10 og enda 10...  :D
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

turfsurf

Den annonsen lyver ihvertfall om WLTP rekkevidde. Den er langt i fra 30 mil. Ellers virker bilen grei, men noe lang kjørelengde.

i3 har ikke mange svakheter, men slitte tårnlager er vel det mest kjente. Hadde du greid å strekke deg til 2018 så hadde du fått vesentlig bedre fjernlys.

94Ah går ca 50% lengre enn 60Ah, så 12-24 mil.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Myrvang

#3
Jeg kjøpte den, fornøyd så langt. Rekkevidde er ikke noe issue, skal kun brukes til lokalkjøring uansett. Vi startet med å se på i-Miev og Leaf til 20-40k som hadde dekket behovet, så på i3 2014 til 110-120k før vi endte opp med denne til 165. Mtp at vi egentlig ikke trengte en bil til strakk vi strikken langt nok :) Nærlysene virker bra mens fjærnlysene ikke var all verden, men kommer nok til å sette på en LED-bar tenker jeg. Plassen er overraskende bra, jeg er 191 cm og det er fortsatt brukbar plass baki, bedre enn A3 vi byttet ut. Minus at den kun er 4-seter, vi har 3 barn, men har større bil om alle skal på tur.

Ang kjørelengde så fant vi ut at biler registrert i 2017 og senere har lang garant, så fortsatt nybilgaranti på denne.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA