Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ID.4 Visningsbiler

Startet av Peacock, mandag 18. januar 2021, klokken 19:55

« forrige - neste »

hELgenen

Denne 12" skjermen på max synes jeg faktisk var stor.
Dvs den gjorde så mye ut av seg selv med den plasseringen. Så litt forvokst ut,men så er det vel slik at uansett størrelse så venner man seg til det.
Førermiljøet var godt på ekte tysk vis.
Enklere enn på E Tron selvfølgelig,men likte det godt da alt var enkelt og oversiktlig. Dog ikke så glad for touch..vio ha mer ekte brytere,men verden går videre på sin egen måte. Håper software problemer nå i det store og hele er løst,så blir det nok mange slike å se i påskeutfarten kanskje...

batterimannen

Sitat fra: hELgenen på søndag 28. februar 2021, klokken 16:53
Denne 12" skjermen på max synes jeg faktisk var stor.
Dvs den gjorde så mye ut av seg selv med den plasseringen. Så litt forvokst ut,men så er det vel slik at uansett størrelse så venner man seg til det.
Førermiljøet var godt på ekte tysk vis.
Enklere enn på E Tron selvfølgelig,men likte det godt da alt var enkelt og oversiktlig. Dog ikke så glad for touch..vio ha mer ekte brytere,men verden går videre på sin egen måte. Håper software problemer nå i det store og hele er løst,så blir det nok mange slike å se i påskeutfarten kanskje...

Skoda Enyaq har ikke tocuh knapper med haptisk feedback, men vanlige knapper. Det som styres fra infotainmentskjermen vs knappet er ca det samme. Skjermen på Enyaq er litt større. Synes også førermiljøet er litt mer forseggjort (premium?).
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

amrois

Jeg var innom hos Gumpen Vest i går og så på bilen, og jeg ble ikke skuffet. Alt kjentes skikkelig og TYSK. Jeg tror det vil ta litt tid å bli vant til touch-knapper på rattet - betjening av dem var ikke veldig intuitiv. De øvrige touchknappene (kupelys, volum, varme, takgardin etc) virket godt og var enkle å forholde seg til. Bilen jeg så på skal oppdateres til 2.1 senere denne uken, så jeg fikk ikke prøvd ut ruteplanlegging med innlagte ladestopp, men siden de sier at det fungerer regner jeg med at det blir veldig bra.Også glad for å høre at OTA nå er på plass, og at Møller skal rulle ut oppdateringer ca hver 12 uke når dette kommer opp å stå.

Kort sagt, jeg gleder meg stort til begynnelsen av mai når min bil er på plass!
ID4 Pro Perf Tech

ToWalkOrDrive

Sitat fra: ENTO på lørdag 27. februar 2021, klokken 23:47
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 27. februar 2021, klokken 20:44
Denne blå fra youtube lagt ut for to timer siden, må dere se på. Filmet på Gromstad auto, men det vet jeg ikke hvor ligger,,,, anyway..

Fra nybiltester med munnbind og hansker på i disse korona tider :+1:

https://youtu.be/hf8b0s_CXCA

Dette er noe av det mest amatørmessige test jeg har sett. Tenk å sitte i baksete til venstre og si at «når jeg lener hodet til venstre så treffer jeg veggen opp til venstre» Ja selvfølgelig gjør man det !!?

Tror ikke det var helt det han mente. Var vel mer det at det er ca 3 millimeter til venstre siden før en dunker borti, gitt at man er 184cm høy, har meget bra utviklet setemuskulatur, og lang rygg og korte bein. Sikkert litt plagsomt i humper og når du vil se til venstre. VW har her prioritert høy setehøyde bak, sånn at en får god utsikt fremover, samt at knevinkelen ikke blir for bratt, samtidig som takglasset ikke går like langt til siden som en kunne ønsket.
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA