Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommer du til å benytte reservasjonen av Project 45?

Startet av Jorn01, lørdag 06. mars 2021, klokken 14:24

« forrige - neste »

elhansen

Sa fra meg reservasjonen idag. Så da blir sikkert noen andre fornøyd. Hvit med sort interiør.

Skibum

Jeg takket nei til P45 reservasjonen min, Gravity Gold med mørkt interiør. Avventer å få se og prøvekjøre i sommer.
2019 Jaguar I-Pace
2019 BMW i3S
X-2014 BMW i3

Stav

#122
I dag signerte vi en Teal green med svart interiør. Valgte avtagbart hengerfeste, bicolour 19" vinterhjul, takstativ, bagasjeromsmatter og gummimatter. Vurderer serviavtale 3år/45000km og ditech lakkbeskyttelse i tillegg...


Opprinnelig har jeg svart usikker, men nøye vurdert til at vi går for å kjøpe! 🥳

tss_trd

Signert her også. Matt Gull, sort int. Slipper å polere ialllefall 😁 Avtagbart hengerfeste, takstativ og matte til bagasjerom. Forhørte meg om skvettlapper, men det visste de lite om foreløpig. Satser på å finne rimeligere vinterhjul  et annet sted.

Tror det er en bra deal. Kommer ikke på andre som tilbyr kurant rekkevidde, 4wd, 300+hk, 1,6 tonn hengervekt, HUD, V2L på nesten 4kW, solcelletak, selvkjøring, laminerte sideruter, 220 kW lading, VP, ventilerte skinnseter mm. til samme pris...

Så vet vi at verden sliter med halvledermangel, vi vet at råvarer til batterier vil bli utfordrende de nærmeste årene, vi vet mva vil komme på elbiler her i landet.

Alt i alt, en nobrainer dette her :)

tugit

Signerte på en gull/sort i forrige uke.
Har foreløpig ikke satt opp noe ekstrautstyr da jeg synes en del av prisene fra forhandler var smått provoserende. Har heldigvis andre muligheter på vinterhjul.
Vurderte dropoff men selger var ikke særlig overbevisende så har foreløpig ikke satt det på kontrakten.

ElAlf

Da er kontrakt underskrevet, teal green - lyst interiør.
Ikke mye å lure på dette - alt tyder på at Ioniq 5 P45 er et godt kjøp, og at vi får en bil som innfrir forventningene. Hyundai er et gigantkonsern som ikke tar sjanser med denne satsingen.

De som satser på å sette opp bilen når ordinær bestilling blir tilgjengelig får selvsagt en mer "skreddersydd" bil, men må mest sannsynlig være forberedt på å vente en stund gitt de leveringsutfordringer som også Hyundai står overfor.
VW ID.4 GTX
Ioniq 5 Project 45
E-Golf

TerjeFjern

Sa ifra meg min P45 forrige uke. Så da er det en annen i køen som får min plass :)

Vanskelig valg, blir spennende å se om jeg kommer til å angre ;)

Grunner til at jeg droppet det: Hadde vært kjekt med bil allerede i juni, fullstappet av utstyr og med kjapp lading. Nå må jeg heller vente på Enyaq iv80x, har en signert kontrakt på den, trolig leveranse før jul. Har også ventet i drøyt 2 år på TMY men nå har Musk'en sagt at de ikke leverer før i 2022 så da blir det nok Enyaq.

Enyaq vinner på bakkeklaring og bagasjerom som er viktig for oss. Usikkerhet med at P45 aldri har vært testet og mulighet for å luke ut barnesykdommer ble dermed utslagsgivende. Så var det noe småtteri som ikke var utslagsgivende men som også trakk i samme retning: Fikk ikke god kjemi med selgeren i motsetning til Skoda-selgeren. Han virket ikke troverdig. Ser ikke for meg at det er lurt å droppe vindusvisker bak, og takrails. 20'' dekk og solcelletak har jeg heller ikke bruk for.

moby666

Er det ikke større bagasjerom i i5 vs Enyaq? Jeg fikk forklart av min selger at hvis du setter baksete i midtre posisjon, så er bagasjerommet større i i5 samt plassen i kupé fremdeles er større enn Enyaq.

johnsalf

Sitat fra: moby666 på mandag 19. april 2021, klokken 16:58
Er det ikke større bagasjerom i i5 vs Enyaq? Jeg fikk forklart av min selger at hvis du setter baksete i midtre posisjon, så er bagasjerommet større i i5 samt plassen i kupé fremdeles er større enn Enyaq.
Enyaq har 585l, I5 530l + frunk på 27.
- Ved a flytte setene 10cm fram blir det 50l ekstra - dvs bilene blir ganske like store  bak.

e-h

Glem ikke at man får plass helt ned til gulvet om man justerer baksetene frem. Vanskelig å si hvor lett plassen er å benytte, men pakker man smart får man nok benyttet den også. Kan fort være over 100 liter forskjell på forreste og bakerste seteposisjon.

johnsalf

Sitat fra: e-h på mandag 19. april 2021, klokken 18:15
Glem ikke at man får plass helt ned til gulvet om man justerer baksetene frem. Vanskelig å si hvor lett plassen er å benytte, men pakker man smart får man nok benyttet den også. Kan fort være over 100 liter forskjell på forreste og bakerste seteposisjon.
Der har du et poeng. Og så er spørsmålet hvor langt fram setene kan flyttes fram fra der en måler 530liter. Har sett ulike tall, fra 10 til 20.
50liter er ved 10cm fram, uten å regne med "glipen" ned til gulvet.
Konklusjonen bli uansett at bagasjerommet (opp til topp stolrygg) ikke er mindre enn Enyaq.

Ragged_Glory

Hvis en skal ha hundebur i bilen, er nok Enyaq best. Ioniq 5 skrår mye mer ned i bakkant.
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

hdh

Ble forsøkt kontaktet i dag ang å overta reservasjon (fant ut dette gjennom en utsendt mail). Vi har uansett bestemt oss får å avvente til sommeren 2022 med bilkjøp, spesielt nå når det blir annonsert nye biler nesten hver dag. Så da får en annen i køen muligheten. Jeg hadde forresten konfigurert i matt gull med sort interiør.
-Sort '14 Renault Zoe Intens

-Race Blue '24 Skoda Enyaq IV80X Sportline

feistydolphin

Da blir det grønn bil med lyst interiør ila sommeren en gang :)  :+1:

Rocklobster

Så fra meg plassen før helgen. Føler hyundai kunne gitt mer info om bilen enn de har gjort. Skuffet over at elektriske sidespeil ikke er med i p45. Det sammen med at trådløs Android auto ikke er på plass gjorde at jeg havnet på nei nå. Så en range test fra Korea nå i helgen og virker som en topp bil. 45 mil rekkevidde. Størrelse mellom Model 3 og Model Y, "automatisk" filskift virket også til å fungere minst like bra som Teslas alt for dyre FSD. Og den best designede elbilen til nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA