Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommer du til å benytte reservasjonen av Project 45?

Startet av Jorn01, lørdag 06. mars 2021, klokken 14:24

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: MooCow på tirsdag 30. mars 2021, klokken 17:55
Hellar mot at eg droppar P45 etter å ha sett EV6 GT. Etter mi meinig så ser Ioniq 5 best ut utanifrå, og EV6 best ut innanifrå. EV6 GT grusar jo P45 på akselerasjon. Så sjølv om det er 1,5 års ventetid på EV6 GT...

Det har vært ryktet før EV6 lanseringen at det etterhvert også skal komme en "N" utgave, så jeg forventer at det omtrent på samme tid som EV 6 GT også kommer Ioniq 5 "N" med omtrent samme ytelser (inkl det større batteriet).

Ragged_Glory

Jeg krysset av for "Usikker/ har ikke bestemt meg", men nå har jeg skrevet kontrakt. Etter lanseringen av EV6 var jeg ikke i tvil lenger. Den er bare enda et såpestykke.

Det blir en sort/sort med avtagbart hengerfeste, vinterhjul med sorte detaljer, stållist på innlastingkanten, gummimatte i bagasjerom (og kupé) og Drop Off lakkforsegling.
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

Ambient

Skrev også usikker, men signerte på mandag.
gleder meg

batterimannen

Skrev usikker i undersøkelsen, men har droppet den (green/black). Kun Enyaq og EV6 igjen på listen min.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

bno


Glede













Svarte ja i undersøkelsen, men det blir nei. Hadde grønn/svart. Har bestilt BMW ix3 istedenfor. Med absolutt alt av utstyr BMW tibyr (Fylly Charged) + vinterdekk + serviceavtale 5 år + lakk konservering ble det kun 40000.- mer en P45. Totalt 585' med storkunderabatt.  Var helt solgt etter en prøvekjøring, opplevd kvalitet var enorm i  forhold til vår nåværende elbil Kona som vi forøverig er svært fornøyd med. Forventer at P45 er mer sammenlignbar, men når en ikke kan prøve P45 så var valget enkelt. Ca. samme forventet leveringstid Juni/Juli på begge. Går glipp av 4wd, men har alldrig hatt dette på noen bil gjennom 40 år så klarer meg nok litt til! Vedr. ladehastighet så skiller det 18 min opptil 80% i favør av P45. Tenker dette har liten betydning for meg. Har vel kunn ladet på ffentlige stasjoner 4-5 ganger de siste 3 åren.  Dette var mitt valg, som passer meg best. Andre vurderer det selvsagt anderledes.

feistydolphin


ombjerkvik

Sa akkurat fra meg reservasjonen. Kunne sikkert handlet og lagt ut på finn men er ikke typen som driver med slikt.

Farbil

Har signert, på tross av flere uklarheter. Velger å tror at rekkevidde, støynivå og kjøreegenskaper blir bra. De eneste aktuelle alternativene for meg er TMY og ID4. Har TM3 i dag, og med erfaring fra bestilling av den så har jeg null tro på at TMY kommer i inneværende år, gjetter på vårparten -22. ID4 blir nok også en bra bil, men får den neppe før sommeren som er et viktig kriterium for meg.
Det jeg vet jeg får m Ioniq5 er noe mere bakkeklaring, hengerfeste, bakluke, en mer praktisk bil, og forhåpentligvis tidlig levering. Og i motsetning til mange andre, solcelletaket er kult for nerder som meg. (Ja jeg vet at den praktiske nytten sannsynligvis er marginal)

Edison

Sitat fra: Farbil på fredag 09. april 2021, klokken 12:51Det jeg vet jeg får m Ioniq5 er noe mere bakkeklaring, hengerfeste, bakluke, en mer praktisk bil, og forhåpentligvis tidlig levering. Og i motsetning til mange andre, solcelletaket er kult for nerder som meg. (Ja jeg vet at den praktiske nytten sannsynligvis er marginal)

Har ikkje Ioniq 5 minst bakkeklaring, i tillegg til lengst akselavstand av desse 3? Elles einig i at det er ein veldig god pakke. Likar spesielt godt at bagasjeplassen blir veldig god når ein køyrer fram baksetet. Teslaen vinn nok på bagasjeplass og rekkevidde, men med ladefarten til Ioniqen bryr eg meg ikkje om det. Kunne godt tenkt meg over 100 liters frunk, som Teslaen har, men 24 liter er vel nok til ladekablar og V2L-adapteret.

Eg fekk tilbod om bil for eit par dagar sidan, så har forhåpentligvis litt tid på å bestemma meg. Trykka meg full fart gjennom reservasjonen og valde gull/svart, men skulle nok helst hatt lyst interiør og grøn bil.

andy99

Morro at dere nevner bagasjeplass :)
Den er jeg sterkt tvilende til.
Jeg brukte påsken å lage mock-up av bagasjeplassen og lave høyden ytterst gjør at det blir et veldig vanskelig bagasjerom å utnytte. Mange liter, og sikkert fint hvis du skal transportere melkekartonger eller murstein :P
Så for min del har jeg sagt fra meg P45en. Mulig det blir en Ioniq 5 seinere, men da som bil nr 2.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Edison

For min del er det som oftast mjølkekartongar og andre matvarer, i tillegg til bagasje, som fyller opp, så då klarar eg å nytte all plassen som er. Store ting går på tilhengar her i garden.

Ladetassen

Har signert :+1:
Trenger/ønsker bil forholdsvis raskt, og på papiret (og bilder) ser Ioniq ut som et bra alternativ. Venter man et år eller to eller fem kommer det sikkert noe som er bedre.. Litt irriterende at fundamentale ting som rails og bagasjeromsnett(!) ikke er på plass. (Min sterke mening er at bagasjeromsnett som kan monteres bak bakseter og flyttes bak forseter er eneste riktig løsning. Tar heller ikke plass om det må krølles sammen når du impulskjøper ny komfyr. Har hatt metallgrind, og etter et par ganger inn og ut ble den permanent slengt inn i garasjen...)

johnsalf

Jeg tenker også at nett er det beste. Men har er det vel helt uproblematisk å kjøpe noe uorginalt - trenger jo ikke være på centimeteren tilpasset bilens mål?

Ladetassen

Tenkte på nett med stang øverst som festes i hull/braketter oppunder taket og i sete/gulv. Men om det er tilstrekkelig festepkt i dørken kan uoriginalt brukes. Tenkte ikke på det, men da er det jo håp! :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA