Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommer du til å benytte reservasjonen av Project 45?

Startet av Jorn01, lørdag 06. mars 2021, klokken 14:24

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: feistydolphin på mandag 29. mars 2021, klokken 21:37
Skibum, hvorfor bytter du fra i-pace?
Grunner for å bytte er ihvertfall ladefart på lange turer (type 60 mil+) og hurtiglading på vinteren.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

andy99

Flere som ikke har signert enda i påvente av EV6?
Det var en skuffende lansering av kia. Hadde håpet på at den skulle være det lille ekstra som jeg syntes Ioniq 5 manglet; stort bagasjerom. Men neida 20 liter mindre bagasjerom og 291 liter mindre med setene nede.
Da er enda en strøket av min liste. Men skal jeg ta P45? Tja får gruble litt mer i påsken.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Ragged_Glory

Sitat fra: andy99 på tirsdag 30. mars 2021, klokken 10:57
Flere som ikke har signert enda i påvente av EV6?
Det var en skuffende lansering av kia. Hadde håpet på at den skulle være det lille ekstra som jeg syntes Ioniq 5 manglet; stort bagasjerom. Men neida 20 liter mindre bagasjerom og 291 liter mindre med setene nede.
Da er enda en strøket av min liste. Men skal jeg ta P45? Tja får gruble litt mer i påsken.

Jeg er i samme situasjon. Jeg hadde trodd Kia ville ha større bagasjerom. Skuffet over at de ikke viste det i det hele tatt.

Jeg må si jeg liker interiøret bedre i Kia, men alt i alt tror jeg at jeg kommer til å gå for Ioniq 5.
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

Skibum

Sitat fra: feistydolphin på mandag 29. mars 2021, klokken 21:37
Skibum, hvorfor bytter du fra i-pace?
Nå kommer jeg nok til å beholde I-Pace en stund til  :). I disse korona og hjemmekontortider har jeg innsett av vi vil klare oss godt med en bil. BMW i3 blir litt for liten og min bedre halvdel er litt skeptisk til hvordan Jaguaren er i å kjøre i bytrafikk og parkere på trange handlesentere. Jeg tenkte derfor at en Ionic 5 kunne være et godt alternativ som eneste bil. Jeg ser jo at Ionic 5 er nesten nøyaktig like stor utvendig som I-Pace, vil derfor vente til at vi kan få prøvekjørt den før vi tar en avgjørelse.
2019 Jaguar I-Pace
2019 BMW i3S
X-2014 BMW i3

hELgenen

Sitat fra: Skibum på tirsdag 30. mars 2021, klokken 13:00
Sitat fra: feistydolphin på mandag 29. mars 2021, klokken 21:37
Skibum, hvorfor bytter du fra i-pace?
Nå kommer jeg nok til å beholde I-Pace en stund til  :). I disse korona og hjemmekontortider har jeg innsett av vi vil klare oss godt med en bil. BMW i3 blir litt for liten og min bedre halvdel er litt skeptisk til hvordan Jaguaren er i å kjøre i bytrafikk og parkere på trange handlesentere. Jeg tenkte derfor at en Ionic 5 kunne være et godt alternativ som eneste bil. Jeg ser jo at Ionic 5 er nesten nøyaktig like stor utvendig som I-Pace, vil derfor vente til at vi kan få prøvekjørt den før vi tar en avgjørelse.

Ioniq 5 er jo trolig en knall bil - ikke så liten som den ser ut som dog. Ønsker en stor bil og enkel manøvrering er ID.4 svært leken i bytrafikken.  Ellers håper jeg korona tilpassninger i bilparken er noe en kan se bort fra fremover .

bno

Var idag innom min forhandler og sa fra meg P45. Ville ikke ha solpanel. Vil derfor avvente til muligheten for konfigurering blir tilgjengelig. Ellers hadde de en 1:1 modell utstilt og jeg ble slått av størrelse. Den er ingen liten bil WOW.


Electric cars in Norway

Sitat fra: bno på tirsdag 30. mars 2021, klokken 13:53
Var idag innom min forhandler og sa fra meg P45. Ville ikke ha solpanel. Vil derfor avvente til muligheten for konfigurering blir tilgjengelig. Ellers hadde de en 1:1 modell utstilt og jeg ble slått av størrelse. Den er ingen liten bil WOW.

Hvor er den modellen utstilt? I Oslo eller?

stue

Jeg hadde håpet på litt større bagasjerom i Kiaen. Synes bagasjerommet på ioniq 5 ser litt snaut ut.  Er også litt skeptiske til skjermene i hyundaien....ser ikke ut til å være god oppløsning. Skjermen i Kiaen så jo mye bedre ut.

Blir interessant å se Audi Q4 etron. Prismessig så ligger den vel på samme nivå.

stue

Model Y har ihvertfall større bagasjerom, og er generelt litt større. Mye bedre skjerm og infotainment system også... Men lader ikke like raskt. Og teknologien på Hyundaien virker mere moderne.

MooCow

Hellar mot at eg droppar P45 etter å ha sett EV6 GT. Etter mi meinig så ser Ioniq 5 best ut utanifrå, og EV6 best ut innanifrå. EV6 GT grusar jo P45 på akselerasjon. Så sjølv om det er 1,5 års ventetid på EV6 GT, så trur eg at eg går for den, om BOS ikkje tek for mykje avanse på han.

turfsurf

Sitat fra: MooCow på tirsdag 30. mars 2021, klokken 17:55
Hellar mot at eg droppar P45 etter å ha sett EV6 GT. Etter mi meinig så ser Ioniq 5 best ut utanifrå, og EV6 best ut innanifrå.
Det var min konklusjon og, og man ser jo mest bilen fra innsiden. Spent på prisen på GT det. Bør legge seg under 600k fullutstyrt.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

MooCow

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 30. mars 2021, klokken 18:11
Sitat fra: MooCow på tirsdag 30. mars 2021, klokken 17:55
Hellar mot at eg droppar P45 etter å ha sett EV6 GT. Etter mi meinig så ser Ioniq 5 best ut utanifrå, og EV6 best ut innanifrå.
Det var min konklusjon og, og man ser jo mest bilen fra innsiden. Spent på prisen på GT det. Bør legge seg under 600k fullutstyrt.

Er redd vi må smørja oss med tålmodigheit, KIA Norge har vel teke påskeferie, og når eg sendte dei mail ei veka eller to før premieren, så sa dei at prisane ikkje vart klare før seinare på våren. Litt svakt med hensyn på at blandt anna Sverige har klare startprisar på dei forskjellige modellane, og reservasjonsløysning.

bno

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 30. mars 2021, klokken 16:54
Sitat fra: bno på tirsdag 30. mars 2021, klokken 13:53
Var idag innom min forhandler og sa fra meg P45. Ville ikke ha solpanel. Vil derfor avvente til muligheten for konfigurering blir tilgjengelig. Ellers hadde de en 1:1 modell utstilt og jeg ble slått av størrelse. Den er ingen liten bil WOW.

Hvor er den modellen utstilt? I Oslo eller?

Stavanger

Ambient

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 30. mars 2021, klokken 16:54
Sitat fra: bno på tirsdag 30. mars 2021, klokken 13:53
Var idag innom min forhandler og sa fra meg P45. Ville ikke ha solpanel. Vil derfor avvente til muligheten for konfigurering blir tilgjengelig. Ellers hadde de en 1:1 modell utstilt og jeg ble slått av størrelse. Den er ingen liten bil WOW.

Hvor er den modellen utstilt? I Oslo eller?

BnH og Huyndai begge rett ved Økern har en slik modell. Den på Huyndai ser du gjennom vinduet

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA