Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommer du til å benytte reservasjonen av Project 45?

Startet av Jorn01, lørdag 06. mars 2021, klokken 14:24

« forrige - neste »

andy99

Sitat fra: Svolar på lørdag 27. mars 2021, klokken 20:27

Skulle en få med ladetid på ionity med project45?

Skulle vel få 2 år medlemskap på ionty / charge my hyundai. Som gir redusert pris.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Jan Treur

#76
Sitat fra: Vaduz på lørdag 27. mars 2021, klokken 18:00
Den termiske effekten du snakker om blir mikroskopisk i forhold til redusert sollys og øket vinkel på solen fra optimale 30 grader. Det er en grunn til at det er kaldt her om vinteren for å si det slik.

Så, parker bilen slik ...





Bestilte Ioniq 5 Project 45 Gravity Gold Matte.
Fra 1. oktober 2019: 2020 Hyundai Ioniq Electric 38,3 kWh
Forrige: 2016 Hyundai Ioniq Electric

Vaduz


Skibum

Hvis bilen ville blitt levert i tide til sommerens store norgesferie i juli så hadde jeg kjøpt den. Selgeren min fortalte at utlevering av P45 bilene blir fra slutten av juni til medio august. Da er det stor sjanse for at sommerferien ryker. Jeg vil derfor avvente et evt. kjøp til etter prøvekjøring i sommer som også gir mulighet til å bestille bil etter eget ønske, for eksempel panoramatak i stedet for solcellene.
2019 Jaguar I-Pace
2019 BMW i3S
X-2014 BMW i3

bno

@skibum
Tenker langs de samme baner selv. Solcelletak er uinteressant om det ikke er semi transparent. Da får andre min opsjon.....

ekamfjo

Bra man har forskjellige preferanser, da går bilene til de som ønsker tilleggene som følger med på P45.
For meg er det helt uaktuelt å kjøpe Ioniq 5 uten solcelletak. Skal bli godt å slippe kulderas fra glasstaket om vinteren samt at vampiredrain og utladet 12v batteri sannsynligvis er en saga blott :)
2019 Model 3 LR
Ioniq 5 P45 reservert

ElAlf

Den enkelte må gjøre sine valg ut fra preferanser - selvsagt. Men det som foreligger av priser på Ioniq 5 utenfor Norge antyder sterkt at prisfordelen med P45 er stor. Solcelletaket koster faktisk ingenting på P45 - følger bare med. Fasit følger etter hvert....
VW ID.4 GTX
Ioniq 5 Project 45
E-Golf

Konaen

Sitat fra: Skibum på mandag 29. mars 2021, klokken 09:26
Hvis bilen ville blitt levert i tide til sommerens store norgesferie i juli så hadde jeg kjøpt den. Selgeren min fortalte at utlevering av P45 bilene blir fra slutten av juni til medio august. Da er det stor sjanse for at sommerferien ryker. Jeg vil derfor avvente et evt. kjøp til etter prøvekjøring i sommer som også gir mulighet til å bestille bil etter eget ønske, for eksempel panoramatak i stedet for solcellene.

Sa de noe om levering da? Hvis man bestiller bil i august blir det vel ofte en september produksjon, så 2 mnd. frakt. Levering tidligst november? Hvis ikke det er hopet seg opp bestillinger siden ordinær bestilling starter i mai. Ventelister etc...

Skibum

Den viktigste grunnen til å ikke kjøpe P45 for min del er at jeg ikke får tatt på, sittet i eller prøvekjørt bilen før kontraktsinngåelse. Jeg har en Jaguar I-Pace i dag og er opptatt av hvordan bilen er å kjøre, kvaliteten på setene og interiøret. Forventer ikke at Ionic 5 skal være like kjøreglad som Jaguaren, men den må heller ikke være mye dårligere. Men Ionic 5 er definitivt raskere på hurtiglading en I-Pace, så jeg fått levert Ionic inne den planlagte norgesferien i sommer så kunne det vært en god langtest av bilen. Resten av året hurtiglader jeg svært sjelden. Hvis jeg ikke bestiller P45 nå så vil jeg heller teste den og andre alternativer i sommer og høst. Det haster ikke med ny bil for min del. Panorama glasstak eller solcelletak er for så vidt bare en mindre viktig detalj. Har glasstak på Jaguaren og synes det gir et fint lyst interiør.
2019 Jaguar I-Pace
2019 BMW i3S
X-2014 BMW i3

feistydolphin


Vidar H.

Sitat fra: Skibum på mandag 29. mars 2021, klokken 09:26
Hvis bilen ville blitt levert i tide til sommerens store norgesferie i juli så hadde jeg kjøpt den. Selgeren min fortalte at utlevering av P45 bilene blir fra slutten av juni til medio august. Da er det stor sjanse for at sommerferien ryker. Jeg vil derfor avvente et evt. kjøp til etter prøvekjøring i sommer som også gir mulighet til å bestille bil etter eget ønske, for eksempel panoramatak i stedet for solcellene.

Jeg fikk beskjed om mai, senest juni...

Berntolav

Sitat fra: Vidar H. på tirsdag 30. mars 2021, klokken 08:52
Sitat fra: Skibum på mandag 29. mars 2021, klokken 09:26
Hvis bilen ville blitt levert i tide til sommerens store norgesferie i juli så hadde jeg kjøpt den. Selgeren min fortalte at utlevering av P45 bilene blir fra slutten av juni til medio august. Da er det stor sjanse for at sommerferien ryker. Jeg vil derfor avvente et evt. kjøp til etter prøvekjøring i sommer som også gir mulighet til å bestille bil etter eget ønske, for eksempel panoramatak i stedet for solcellene.

Jeg fikk beskjed om mai, senest juni...

Samme min selger sa

Rocklobster

Betyr ikke det at de må være ferdig produsert omtrent nå og rulle på et skip snart ? Og det er de vel neppe?

ID4

Sitat fra: Rocklobster på tirsdag 30. mars 2021, klokken 09:32
Betyr ikke det at de må være ferdig produsert omtrent nå og rulle på et skip snart ? Og det er de vel neppe?

Jo, og min selger hadde ingen kjennskap til at de var ferdigprodusert eller var på vei i båt. Synes Hyundai kunne være litt mer klarere her, og spessielt siden de bommet voldsomt på leveranse estimat og tidspunkt når det gjaldt Hyundai Kona.

Berntolav

Sitat fra: HelEl på tirsdag 30. mars 2021, klokken 09:41
Sitat fra: Rocklobster på tirsdag 30. mars 2021, klokken 09:32
Betyr ikke det at de må være ferdig produsert omtrent nå og rulle på et skip snart ? Og det er de vel neppe?

Jo, og min selger hadde ingen kjennskap til at de var ferdigprodusert eller var på vei i båt. Synes Hyundai kunne være litt mer klarere her, og spessielt siden de bommet voldsomt på leveranse estimat og tidspunkt når det gjaldt Hyundai Kona.

Min selger sa at dei håpte vi skulle få et "sporingsnummer" på bilene så du kunne følge din bils vei mot europa. Har ikkje sett noko til dette enda

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA