Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model S 4G og eMMC

Startet av MadsV, lørdag 06. mars 2021, klokken 10:12

« forrige - neste »

MadsV

Tenkte å booke time for eMMC oppgradering, vil det da bli billigere å ta 4G-oppgraderingen samtidig iogmed skjermen allerede er ute?
Noen som har gjort det samme? 2013 85 btw

Hasse79

Kan godt være at de gjør. Jeg spurte om de kunne bytte kupéfilter samtidig med HW3-oppgradering, når de først skulle åpne opp uansett. Det kunne de. Ble belasta ca kr 80 for filteret og ca kr 80 i arbeid (det er ca 3 minutter basert på timepris 1.650). Så veldig fornøyd med den. Alle priser eks.mva.
2018 Tesla Model S 75D
2015 BMW i3

Bonnis

Jeg gjorde det samme som deg, Mads. Fikk 20% på LTE, så litt rabatt ble det. Totalt kom det på 9382,-

Fornøyd med oppgradering!
P85 2013

MadsV

Jøss ble det såppass? Har lest folk betale rundt 5000kr for LTE oppgradering.
Hva kom det av at din ble så dyr?

Sandvika

Ehhh.., damin eMMC røyk fikk jeg LTE inkludert på det nye kortet. Bytter de bare brikken nå?

MadsV

Iogmed det er en recall så bytter de nok bare brikken.. hvilken modell har du?

Bonnis

Sitat fra: MadsV på lørdag 06. mars 2021, klokken 17:18
Jøss ble det såppass? Har lest folk betale rundt 5000kr for LTE oppgradering.
Hva kom det av at din ble så dyr?
Pga høy km-stand. Emmc byttes vel ikke på garanti over 160k km (eller noe sånt)
P85 2013

MadsV

Bilen min har gått 168, men har fått beskjed om recall med Tesla.
https://www.tesla.com/no_NO/support/8gb-emmc-recall-frequently-asked-questions?redirect=no

Ser ingenting om kmstand, står også at så lenge skjermen fungerer så skal man bare vente til de kaller den inn?

EBjørnen

Min var kjørt 167000 da minnekortet måtte byttes. Måtte betale 4853Kr. Pga. garantien stopper på 160000.
TMS 85D 2015.

Muffinman

Veldig nær km stand på min 2015 85D når det gikk i svart her. Men hele MCU ble byttet på reklamasjon her da.

Sandvika

Min 2015 eMMC røyk allerede ved ca 63000 sommeren 2019, ikke brukt noen 3.parts apper eller annet som bugget systemet unødig. Hadde endel små-lagging i året opp til dette skjedde. Etter bytte så var lag mer eller mindre eliminert og ting fløt helt glatt.

Mine to konklusjoner
1) Alder og kjørelengde har nok endel å si, men jeg tror også det er andre faktorer som også spiller mye inn.
2) Mange som betaler i dyre dommer for å oppgradere til MCU2 gjør dette fordi man mistolker treg respons some kapasitetsproblem på hw og ikke som feil på hw. 

MadsV

SitatDenne tilbakekallingen erstatter Teslas tidligere annonserte utbytteprogram, basert på alder og kjørelengde (8 år eller 160.000 km).
https://www.tocn.no/2021/02/status-vedrorende-teslas-aksepterte-tilbakekalling-av-biler-med-mcu1/

Slik jeg leser det så skal brikken byttes uansett

Muffinman

Ser slik ut, her ligger det aktiv recall på begge våre selv om den ene fikk komplett ny MCU for halvannet år siden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA