Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S 2015 modell, vann i bagasjerom

Startet av Marius150, fredag 29. januar 2021, klokken 21:36

« forrige - neste »

Marius150

Hei, mitt første innlegg her! Prøvde å søke, men kunne ikke finne noe lignende på Tesla Model S forumet.

Har en Tesla model s, 2015 modell med utvidet nybilgaranti - denne går ut nå 01/6-2021

Har forøvring et problem, helt i slutten av desember skulle jeg hente noe fra luke under bagasjerom, når jeg åpnet var det fullt av vann!

Har nå hatt bil inne hos tesla og de har funnet ut at pakning rundt åpning til bagasjerom er slitt. De sendte meg bilder på epost.
Melding sier "Hei, vi har diagnosert bakluken på bilen din, og pakningen er slitt ut, og det ser ut til at dette har gått over lang tid"

Etter telefonsamtale påstår de at dette burde vært sett "tidligere".. og det derfor dekkes ikke av garanti, det må byttes pakning og en hel rekke deler i bagasjerom. Regning kommer på 16000kr ink mva.

Hva tenker dere? Bilder av pakning er sendt fra Tesla 29/1, bilde av vann tok jeg når jeg oppdaget dette.

Klykken

Hvor mye tidligere bør det vært sett mener de? Det ble sett når det ble sett.

Snu på flisa og si at DE burde sett pakningen tidligere, eller montert pakningen riktig i første omgang.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Marius150

Takk for svar! Skal møte de til Mandag å ta en prat, håper virkelig vi slipper mye drama rundt dette. Skal sies at pakning ser helt strøken ut når man åpner bagasjeluke. Håper de ikke forventer at jeg som bruker skal løsne pakningen for å sjekke etter lekkasjer titt og ofte. Åpner også relativt sjeldent luke, og selve bagasjerommet har alltid vært helt tørt (til og med nå)

Vil du tru dette er en garantisak? eller løper jeg en risiko for å ut med endel penger?

Marius150

Var nede å snakket med de nå, fikk beskjed om at dette ikke var dekt av utvidet nybilgaranti slik at de mente jeg måtte betale for alt av reperasjon. Hva burde jeg gjøre?

kaiat

Har du kjøpt bilen ny eller brukt? Hvis du kjøpte den brukt for mindre enn 5 år siden, kan det være verdt å prøve seg på en reklamasjonssak.

Ellers ville jeg ha finlest garantivilkårene for utvidet nybilgaranti.

Hvilke deler ville de bytte ut forresten?

Klykken

God plan om å lese vilkårene ja.

Ellers, om du har muligheten, prøv et annen servicesenter. De har ikke samme praksis alle sammen. Vurder også å ta kontakt med NAF eller en annen organisasjon du er medlem av, hvis du mener dette bør være dekt.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

TeslaSvein63

Det der så jo trasig ut :(  Er det jeg som ikke klarer å se skikkelig på bildene, men er kanten hvor pakningen skal sitte skadet? har det skjedd en skade der som er kvikkfiks ala fjerning av kanten? Kan det egentlig være bakruten som lekker?

Elbil2000

På min bil kom det vann inn rundt luftehullene som er bak på bilen.
P100D

Marius150

Sitat fra: kaiat på tirsdag 02. februar 2021, klokken 08:36
Har du kjøpt bilen ny eller brukt? Hvis du kjøpte den brukt for mindre enn 5 år siden, kan det være verdt å prøve seg på en reklamasjonssak.

Ellers ville jeg ha finlest garantivilkårene for utvidet nybilgaranti.

Hvilke deler ville de bytte ut forresten?

Hei! Bilen er kjøpt brukt his Veloce auto i Oslo for 13 mnd siden 🙂 legger ved vedlegg for ting de ville bytte.

Marius150

Sitat fra: TeslaSvein63 på tirsdag 02. februar 2021, klokken 10:48
Det der så jo trasig ut :(  Er det jeg som ikke klarer å se skikkelig på bildene, men er kanten hvor pakningen skal sitte skadet? har det skjedd en skade der som er kvikkfiks ala fjerning av kanten? Kan det egentlig være bakruten som lekker?

Tok noen fler bilder idag når de skrudde bilen sammen! Syns mye ser merkelig ut her.. Se bilder.
Bilde nr 3 er høyre side bak, resterende er der de mener feil har vært

Muffinman

Du kan jo alltids reklamere mot firmaet du kjøpte bilen av :)

Marius150

#11
Fortsatt ingenting har skjedd. Bestilte time hos Tesla Drammen i starten av februar, fikk beskjed idag at timen var kansellert, 1 virkedag før besøk.

Var nedom tesla Porsgrunn, og de kunne desverre ikke hjelpe meg.

Legger ved bilder av der de mener vanninntrengning har skjedd. Bildene er av 2 forskjellige Model S fra samme år.

De holder fortsatt fast på at pakning er grunn til lekkasje, selvom jeg har funnet ut hvor det er fra. De mener også at pakning var tatt av festet sitt fortsatt, og det gjør at garanti ikke dekker saken.

Legger ved to bilder av samme sted, der pakning er løs og ingen vannlekkasje i annen Model S

Klykken

Hvis du vil ha noe å "slå i bordet med" hos Tesla, få det vurdert av en tredjepart. Er du NAF-medlem kan sikkert de hjelpe deg med å fremme din sak ved å se på problemområdet og lage et lite skriv. Ord fra "ukyndig" eier mot ord fra service vinner man lite med, da service vet best.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA