Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sportline

Startet av oarnoe, torsdag 04. mars 2021, klokken 21:48

« forrige - neste »

Sitat fra: Emils på fredag 09. april 2021, klokken 10:27
Bakkeklaring på iv80x uten DCC er 186mm, mens 171mm med DCC.

På Sportline er understellet senket 15 mm foran og 10 mm, med referanse til målene med og uten DCC på standard iv80x.

Jepp, men lurer da på at det står

"Adaptivt understell DCC (ikke sportsunderstell)"

Under sportspakke pluss, det ser ut som om man velger DCC så mister man senkinga.
Bestilt: 2021 Enyaq iV80 Sportline

oarnoe

Leste på en annen side at DCC er 2mm lavere en standard, 15mm senk får en med sportsunderstell eller ved å ha Sportline
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

Tafsern

Sitat fra: Lassiiboiii på fredag 09. april 2021, klokken 00:04
Etter jeg så den videoen, håper jeg virkelig det er skrivefeil i prislisten! Så sportline også får utvidede baklys..

Bekreftet nå av produktansvarlig i Skoda, at Sportline har utvidede baklys.

J@x

Noen som har kommet over litt mer real life-bilder av Sportline? Det er vel bare bilde av den blå jeg har sett ekte bilder av. I tillegg er der noen studiobilder/illustrasjoner av Quarts Grey og noen bilder av den Mazda-grønne Founders edition som har samme styling. Hadde vært gøy å se noen andre farger, og uten den lysende grillen...
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

Tafsern

Sitat fra: J@x på tirsdag 20. april 2021, klokken 14:49
Noen som har kommet over litt mer real life-bilder av Sportline? Det er vel bare bilde av den blå jeg har sett ekte bilder av. I tillegg er der noen studiobilder/illustrasjoner av Quarts Grey og noen bilder av den Mazda-grønne Founders edition som har samme styling. Hadde vært gøy å se noen andre farger, og uten den lysende grillen...

Utover det du sier så ligger det en reklame på YouTube med blå sportline. Ellers ikke noe enda :/

J@x

Kom over en silver i en video fra Skoda, mulig det er founders edition, men de er vel temmelig like på utsiden.



2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

telcontar

Sitat fra: J@x på torsdag 22. april 2021, klokken 12:09
Kom over en silver i en video fra Skoda, mulig det er founders edition, men de er vel temmelig like på utsiden.


FE kommer kun i lysgrønn metallic og sort +bronse detaljer.




Tafsern

Da ble det signert kontrakt på iv80 Sportline Quartz Grey i dag. 20" sommer og 19" (sorte) vinter, inklusive skvettlapper foran og bak.

Alt utstyr bortsett fra HUD, panorama og elektrisk justering av passasjersetet/massasje. Endte opp med DCC rett og slett pga. usikkerheten med hvor stivt sportlineoppsettet er med 20" og fullpakket bil på vei til hytta på tvilsomme veier :P

Let the waiting game begin!

Bigdrago

#68
Og den har ikke vippebordene bak, pledd, panoramatak og nakkestøtte som kan brettes ned på sidene.

Men gratulerer! Går og vurderer den selv.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Tafsern

Sitat fra: Bigdrago på torsdag 29. april 2021, klokken 23:36
Og den har ikke vippebordene bak, pledd og nakkestøtte som kan brettes ned på sidene.

Men gratulerer! Går og vurderer den selv.

Nei...det har du helt rett i ;) Det ble litt for....nja 😅

Ble overbevist etter å ha lånt den i helga. Rett og slett en svært komfortabel familiebil :)

elektro

Sitat fra: proton på torsdag 18. mars 2021, klokken 20:59
Synes mindre bakkeklaring på Sportline er en showstopper. 4WD har jeg sjelden eller aldri bruk for, men hver centimeter ekstra i bakkeklaring er gull verdt. Har en helt standard stasjonsvogn med gjennomsnittlig bakkeklaring i dag for slike biler, og det er ikke få ganger jeg har tatt nedi under. Skal ikke bevege seg mer enn noen få meter unna vei, f.eks. ved parkeringsplasser av ymse kvalitet ved naturområder osv. Eller ved mye snø.

Så noen ekstra cm. bakkeklaring står høyt på ønskelista ved kjøp av ny bil!

Litt enig i dette. Kortere fjæringsvei resulterer også ofte i mer støy. Er vel også stivere sportsunderstell på Sportline? Ikke akkurat det jeg ønsker meg på en familiefrakter som også skal håndtere hullete bygater, endeløse rekker fartshumper, samt telehiv og vaskebrett på både grus og snø til fjells. Kan det velges bort, eller elimineres det med dynamiske dempere? Altså, er forskjellen i Comfort stor?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Tafsern

Sitat fra: elektro på mandag 14. juni 2021, klokken 08:27
Sitat fra: proton på torsdag 18. mars 2021, klokken 20:59
Synes mindre bakkeklaring på Sportline er en showstopper. 4WD har jeg sjelden eller aldri bruk for, men hver centimeter ekstra i bakkeklaring er gull verdt. Har en helt standard stasjonsvogn med gjennomsnittlig bakkeklaring i dag for slike biler, og det er ikke få ganger jeg har tatt nedi under. Skal ikke bevege seg mer enn noen få meter unna vei, f.eks. ved parkeringsplasser av ymse kvalitet ved naturområder osv. Eller ved mye snø.

Så noen ekstra cm. bakkeklaring står høyt på ønskelista ved kjøp av ny bil!

Litt enig i dette. Kortere fjæringsvei resulterer også ofte i mer støy. Er vel også stivere sportsunderstell på Sportline? Ikke akkurat det jeg ønsker meg på en familiefrakter som også skal håndtere hullete bygater, endeløse rekker fartshumper, samt telehiv og vaskebrett på både grus og snø til fjells. Kan det velges bort, eller elimineres det med dynamiske dempere? Altså, er forskjellen i Comfort stor?

Med tanke på at forskjellen med og uten DCC er 1mm, uansett om du har Sportline eller ikke, så tipper jeg den forskjellen er jevnet ut. :)

proton

1 mm? Min selger opplyse at forskjell med og uten DCC var 15 eller 16 mm.

Tafsern

Sitat fra: proton på mandag 14. juni 2021, klokken 13:58
1 mm? Min selger opplyse at forskjell med og uten DCC var 15 eller 16 mm.

Ser nå at innlegget mitt var ekstremt uforståelig :) Det stemmer. Jeg mente at Sportline med DCC etter all sannsynlighet ikke har noe kortere fjæring enn en vanlig uten DCC. Gudene vet hvorfor jeg ikke bare skrev det ;)

Poffen

#74
Ser at en nå får konfigurert og bestilt SportLine 80X i Tyskland og Finland, men fant ikke noe rundt prod/leveringsdato.

Kombinert WLTP oppgitt til 488km og for by 625km i Tyskland. WLTP i Finland 486/619km. Henger m/ brems 1200kg. Får se om det blir det samme når den får typegodkjenning i Norge.  :)

Kan det at Tyskland og Finland har den tilgjengelig for konfigurering før Norge gi en indikasjon på at vi er blitt nedprioritert??  :(
Kundeservice hos Skoda Norge har ikke noe å melde når det gjelder SportLine 80X. Kan ikke engang si om det blir 1.kv. 2022.
Skoda Enyaq iV 80X SL - I bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA