Kontrastyring sitter nok i ryggmargen for meg slik du beskriver, etter mange år på diverse sykler og én elsykkel. Hoppet rett på en Piaggio mP3 500 som første fossilmotoriserte sykkel, og det var ikke noe problem. Men jeg har erfaring med at ikke alle som har fått prøve den mP3en tar det like lett, derfor er det nok lurt av produsenten å tilby kurs.
Å kjøre Monotracer med støttehjulene nede har vel store likheter med å kjøre mP3 med låst forgaffel, man følger underlaget helt stivt. mP3 gaffelen kan låses med sykkelen loddrett i skrått terreng, kan Monotracer det og?
Angående styring av låsemekanisme/støttehjul, så kan jeg avstå fra å synse om Monotraceren. Men for mP3 holder jeg fast på at Piaggio med rimelige komponenter kunne forbedre vesentlig den styringen som de har. Og da forbedre både sikkerhet og bekvemmelighet. Det baserer jeg på den sykkelen jeg har kjørt siden 2014, og som er en 2013 modell.