Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan får jeg sett forbruket?

Startet av SpringYard, torsdag 04. mars 2021, klokken 16:24

« forrige - neste »

SpringYard

Fått min første Audi e-tron sportback 2021 modell nå. På de andre elbilene jeg har hatt så har forbruket stått på skjermen, men her står det ikke noe. Hvordan får jeg dette frem, så det vises på skjermen i bilen?

Orbit

Akkurat hvor på skjermen det dukker opp varierer med hvilken "virtual cockpit" som er aktiv. Generelt, så bruker du piltasene på venstre side av rattet til å bla sideveis til du har valgt "bil"-menyen på toppen av skjermen bak rattet. Så ruller du med hjulet på samme side av rattet for å velge mellom klokke/rekkevidde/kort-/langtidsforbruk. For å nulle forbrukstellerne, trykker du inn og holder inne rullehjulet ett sekund eller to.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

SpringYard

Tusen takk for svar, det skal
Jeg prøve på ☺️

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA