Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva har du gjort med din TM3 i dag?

Startet av Wabby, torsdag 04. mars 2021, klokken 12:15

« forrige - neste »

trykkertor

Sitat fra: Kniffen på fredag 06. august 2021, klokken 13:50
Hadde stått over understellsbehandling/antirust da det fremkommer i vilkårene at man mister garanti ang rust om man gjør det. Høres helt merkelig ut men det står det.

bare ett lite tips så de ikke får en overaskelse

Begrenset Rustgaranti for Model 3
Denne begrensede rustgarantien for Model 3 gir dekning mot gjennomrusting av karosseriplater (hull som oppstår fra innsiden ut) som en følge av material- eller produksjonsfeil i 12 år, uansett kjørelengde.

Unntak:

Kjøretøy som er rustbehandlet,.........

Versus til eksemel Mercasolbehandling
SitatInntil 15 år garanti
Etter nøye inspeksjon, ved første gangs behandling før bilen er 24 mnd. fra første gangs registrering, gis 3 års antirustgaranti. Denne garantien fornyes ved behandling hvert 3. år, etter bileiers initiativ, inntil 15 år på vare og personbiler under 3500 kg totalvekt, og inntil 10 år på større biler.

Første gangs behandling er komplett behandling med demontering av plast innerskjermer og deksler. Bilen vaskes, tørkes, sprøytes så i alle kanal/hulrom og bunnen med tynn penetrerende produkt. Utenpå dette sprøytes "vått i vått" et tykkere produkt, slik at det blir en seig slitesterk overflate.

Jeg personlig legger pengene på siste alternativ.
Og jo før jo bedre tenker jeg. Jo renere bil, mindre rust, og mindre salt den har ved første gang, må jo bare bli en fordel senere.

Skal du bare ha bilen noen få år, så er det bare å skippe hele programmet og gå for Tesla sin garanti. Penger og tid spart.


EDS89

Sitat fra: trykkertor på torsdag 05. august 2021, klokken 16:37
Sitat fra: EDS89 på torsdag 05. august 2021, klokken 11:59
Skvettlapper -noen anbefalte som bør kjøpes?
Ser på matter til bilen, frister med å kjøpe 3dmax sine produkter - erfaringer?

Jeg ser at hepa filtere, (kupefilter)t står mye ubeskyttet i fronten, ser at man kan kjøpe slik dekselbeskyttelse - er det nødvendig i tilfelle? Hvor ofte bytter dere det forresten? Med tanke på mine gamle fossilbiler pleide jeg å bytte kupefilter hver 15K km.

Understellsbehandling/antirust noen av dere som har gjort det på bilene deres? Fikk tilbud fra fluidfilm en fastpris på rustbehandling på 8000kr første omgang med deksler til hjulbue/rundt dempertårn etc.. deretter er annenhvert år blir det 3900kr pr behandling.
Noen andre anbefalinger? Mercasol eller dynotrol etc?

Anbefaler disse skvettlappene. De er "dyre" men ser LANGT penere ut enn de tradisjonelle til 398.
HUSK at du skal ha størrelse MidWest medium. North Stor ser ikke ut i måneskin bakfra. (Ser ut som du har  kjøpt til en pick-up.)
https://www.begood.no/products/mud-flaps-skvettlapper-tesla-model-3

Tok Mercasol fra ny bil. Full behandling. Fornøyd med det, og brukt det på alle andre biler.
De tilbydde også støydemping i hjulbuene for 1.500,- ekstra. = IKKE VERDT det. Merket ingen forskjell i støy med denne behandlingen.

Takker for tips, kjøpte disse skvettlappene og. Så får dem i posten snart :)

Gunner på og ser etter coating å legge på. Endte opp med NV Nova evo ceramic system der. Blir spennende å teste :D

Tror jeg går for fluid film, ettersom de holder seg like ved Tønsberg. Startkit med 8000kr og deretter 4000kr annenhvert år.

Wabby

I dag skal bilen pakkes for roadtrip, reiser i morgen 05:00

Oslo -> Larvik -> Hirtshals -> Hamburg -> Nürnberg -> Gunzenhausen -> Wien -> Bratislava -> Berlin -> Kiel -> Oslo.
TM3P 2021 - Oslo

EDS89

Sitat fra: Wabby på onsdag 11. august 2021, klokken 10:32
I dag skal bilen pakkes for roadtrip, reiser i morgen 05:00

Oslo -> Larvik -> Hirtshals -> Hamburg -> Nürnberg -> Gunzenhausen -> Wien -> Bratislava -> Berlin -> Kiel -> Oslo.

God tur :D Håper turen blir knallbra :)

geirci2

Sommeren 2020: Trondheim - Oslo - Gøteborg - København - Rødby/Puttgarden - Hamburg - Bremen - Osnabruck - Munster + flere svippturer over grensa til Nederland.
Null rekkeviddeangst (ikke nødvendig, Tesla'n fant selv ut hvor den trengte ladepåfyll underveis) og overhodet ingen ladekø hvorenn Tesla'n kom (SuperChanger).
Tesla'n ble veldig ofte beglodd og beundret av nyskjerrige, både i Tyskland og Nederland.
Kjempestas (og artig) å få prøvd Tesla'n på Autobahn - både akselerasjon og hastighet (215 km/t) :-)

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Kniffen

Da har jeg bestilt litt småting da jeg venter på at jeg skal motta bilen.

model3pw

#51
Monterte:
https://shop.tesla.com/no_no/product/model-3-lakkbeskyttelsesfolie

Passform litt dårligere enn «det perfekte» på bildene deres da noe må forbli ubeskyttet, så alternativ PPF i det området fra andre forhandlere er nok vel så bra.

Litt herk å montere pga den lille horisontale «skjøten» Tesla har i lakken som gjør det litt vrient å presse ut såpe/få feste akkurat der hvor de to PPF delene møtes. Men med litt mer jobb enn jeg forventet gikk det bra. Vil tro Tesla er mindre nøye enn det man gjør selv hjemme.

EDS89

#52
YESSS! Da har man klart å få tak i Lightwheels volk racing re30 felger til kommende tm3 LR :D
Et32 18x8.5 felger av den nette sum 7.8 kg pr felg!
Planen er å sette på 265 dekk men usikker på hvilke oppsett. Om jeg skal kjøre med litt mer gummi for aggressiv look :D Feks 265/45/18 eller om man går for 265/35/18 - Har iallfall fram til neste vår og vurdere. Men nå er jo sommerdekk på billigsalg også!
TPMS Bluetooth sensorer må jeg skaffe også. Følger med aero felger som blir til vinterdekk :)

Har dere bilder av deres biler med 18-21" i andre look etc?

Wabby

Sitat fra: EDS89 på torsdag 16. september 2021, klokken 11:06
YESSS! Da har man klart å få tak i Lightwheels volk racing re30 felger til kommende tm3 LR :D
Et32 18x8.5 felger av den nette sum 7.8 kg pr felg!
Planen er å sette på 265 dekk men usikker på hvilke oppsett. Om jeg skal kjøre med litt mer gummi for aggressiv look :D Feks 265/45/18 eller om man går for 265/35/18 - Har iallfall fram til neste vår og vurdere. Men nå er jo sommerdekk på billigsalg også!
TPMS Bluetooth sensorer må jeg skaffe også. Følger med aero felger som blir til vinterdekk :)

Har dere bilder av deres biler med 18-21" i andre look etc?

Blir kult å se resultatet av. Finnes dem i 20"?
Hvilken farge har du på din TM3?
TM3P 2021 - Oslo

EDS89

Sitat fra: Wabby på torsdag 16. september 2021, klokken 12:21
Sitat fra: EDS89 på torsdag 16. september 2021, klokken 11:06
YESSS! Da har man klart å få tak i Lightwheels volk racing re30 felger til kommende tm3 LR :D
Et32 18x8.5 felger av den nette sum 7.8 kg pr felg!
Planen er å sette på 265 dekk men usikker på hvilke oppsett. Om jeg skal kjøre med litt mer gummi for aggressiv look :D Feks 265/45/18 eller om man går for 265/35/18 - Har iallfall fram til neste vår og vurdere. Men nå er jo sommerdekk på billigsalg også!
TPMS Bluetooth sensorer må jeg skaffe også. Følger med aero felger som blir til vinterdekk :)

Har dere bilder av deres biler med 18-21" i andre look etc?

Blir kult å se resultatet av. Finnes dem i 20"?
Hvilken farge har du på din TM3?

Jeg bestilte den billigste jeg fant hos Tm3 LR med hengerfeste. Så da er den hvit med sort interiør.

Jeg googla og fant samme type felger til 19" men kunne ikke se 20" dessverre.

Men prisene er som så med nye felger i 19" er av sum 1100 euro pr stk.

https://suprasport.nl/Universal/Wheels-Tires/Wheels/Volk-Racing-wheels/Volk-Racing-RE30-wheels-19/0581


EDS89

Da har man i helgen polert og vokset bilen inntil jeg legger på coating ved senere anledning.

Nydelig lakk! Måtte korrigere litt her og der. Men steike så nydelig perlemor det er i den hvite lakken 🥰
Lagt på midwest skvettlapper og. Neste er å installere led ambient lys mellom setene, så får vi se om det blir led list i selve dashbordet og :)

paalsen

Hvordan var det å montere disse skvettlappene? Har de liggende selv men kommer aldri i gang med å sette de på.


Sent from my iPhone using Tapatalk

EDS89

#57
Det er veldig greit å sette dem på. Jeg har ikke skrudd dem i karosseriet slik det sies i manualen.
Men de skvettlappene som sitter på bileb, så må du ha 12 eller 13mm (husker ikke eksakt) for å skru av skvettlapp dekselet under bilen. Satt nevneverdig ikke hardt heller :) husk å skru på bolten igjen etter at du har tatt av den gamle skvettlappen :)

Men her er link og følg denne. Gjorde dette med hjula på. Så dette skal gå greit :)
https://youtu.be/Btbh0kaxGNs

paalsen

Takk skal du ha Skal få de på før vinteren kommer.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Wabby

Nå sitter jeg og venter hos Black Diamond for å få bilens kanaler foliert etter at MPS har lakkert dem for noen uker siden.
TM3P 2021 - Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA