Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva har du gjort med din TM3 i dag?

Startet av Wabby, torsdag 04. mars 2021, klokken 12:15

« forrige - neste »

model3pw

Byttet fra 20" R3 vinterdekkene til 20" P Zero sommerdekkene nå.

Hadde regnet med/gledet meg til de støyet mindre, men der tok jeg feil. Så litt skuffende. Merkbart mer støy faktisk. Noe med hardhet på gummi da vel...

turfsurf

Sitat fra: model3pw på søndag 11. april 2021, klokken 14:57
Hadde regnet med/gledet meg til de støyet mindre, men der tok jeg feil. Så litt skuffende. Merkbart mer støy faktisk. Noe med hardhet på gummi da vel...
Blir bedre når det blir varmere i været.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Woodbear

2021 model 3 hvit performance.

Wabby

Hadde en herlig opplevelse i går når jeg skulle lade ved en Tesla-lader på Circle K på utsiden av Bamble.
Som vanlig, kjører til lader, stikker inn kabler, lader... - Det bare fungerer :-)

Så ser jeg noen vet en CK lader som sliter med å få starte, roter i apper, knoter med brikke osv. Herlig....
Hjalp dem ved å låne min brikke, det fungerte.

Ellers så har jeg prøvekjørt Ioniq5 og IX3 i går. Ioniq5 var mest siden jeg kjenner daglig leder, men IX3 for å kjenne hvordan BMW har løst sin elektriske drivlinje.
Krabbekjøring, stop/start var veldig skuffende, ikke så silkemykt som Tesla. Hogger veldig på mekaniske bremser bak for å holde og henger litt når den skal slippe.
TM3P 2021 - Oslo

Rayray

Hentet endelig ut bilen i dag ✅
-  bare et halvt år venting etter noen issues i avtaler og mellomledd etter bestilling
Kjørt 40 ish mil ✅
Testet supercharger ✅
Bestilt service/sjekk✅
- vet ikke helt hvorfor/hva feilen er, men det lå en lapp i bilen ved henting at de hadde avdekket noe ved klargjøring som måtte fikses.....
Hatt første tekniske «glipp».✅
- nederste del av skjermen frøys helt, kunne ikke trykke på noe. Kjørte restart, men da gikk alt i svart og startet ikke opp før jeg hadde låst og så låst opp igjen bilen....
subba så vidt på vei til hytta✅

Litt grums, men superhappy med bilen!

I morgen ryker aero coverene, også må jeg ut med krafsa og fikse hytteveien 😂👌👌

Wabby

Da er bilen inne for andre gang etter utlevering i Januar.
Denne gangen skal følgene utbedres:
* feil på kamera
* feil på sensor
* feil på bakluke (igjen)
* fukt i baklykt
* Lakkslipp langs kanaler
* Hull/skade i taktrekk ved speil

Veldig hyggelig mottak ved avlevering av bil og fikk en loaner i mellomtiden. Bilen skal dem ha frem til mandag.

Håper at alt blir bra etter dette.
Er meget fornøyd med bilen generelt sett og har alt hatt en lengre Norgestur med den uten problemer.
Rullet 11.000km siden januar.
TM3P 2021 - Oslo

Woods

Sitat fra: model3pw på søndag 11. april 2021, klokken 14:57
Byttet fra 20" R3 vinterdekkene til 20" P Zero sommerdekkene nå.

Hadde regnet med/gledet meg til de støyet mindre, men der tok jeg feil. Så litt skuffende. Merkbart mer støy faktisk. Noe med hardhet på gummi da vel...

Dropp 20", på med mindre felger med smalere dekk. 

Wabby

Fått bilen tilbake igjen
Samtlige feil er fikset, til og med nytt taktrekk.

Skal få innkalling fra MPS for lakkering. De har godkjent lakkslippen og sagt det er garanti.
Etter det er bilen endelig 100% strøken
TM3P 2021 - Oslo

Otkristo

Sitat fra: Wabby på torsdag 29. juli 2021, klokken 14:33
Fått bilen tilbake igjen
Samtlige feil er fikset, til og med nytt taktrekk.

Skal få innkalling fra MPS for lakkering. De har godkjent lakkslippen og sagt det er garanti.
Etter det er bilen endelig 100% strøken
Kjipt med mandagsbil, men betryggende at det ordner seg i det minste.

EDS89

Hei folks.

Idag har jeg fått bekreftet levering i slutten av aug/ tidlig sept av model 3 LR.

Da må jeg jo gjøre litt forarbeid med å samle inn litt diverse ting.
Skvettlapper -noen anbefalte som bør kjøpes?
Ser på matter til bilen, frister med å kjøpe 3dmax sine produkter - erfaringer?
Jeg ser at hepa filtere, (kupefilter)t står mye ubeskyttet i fronten, ser at man kan kjøpe slik dekselbeskyttelse - er det nødvendig i tilfelle? Hvor ofte bytter dere det forresten? Med tanke på mine gamle fossilbiler pleide jeg å bytte kupefilter hver 15K km.

Understellsbehandling/antirust noen av dere som har gjort det på bilene deres? Fikk tilbud fra fluidfilm en fastpris på rustbehandling på 8000kr første omgang med deksler til hjulbue/rundt dempertårn etc.. deretter er annenhvert år blir det 3900kr pr behandling.
Noen andre anbefalinger? Mercasol eller dynotrol etc?

Easee ladeboks blir nok et alternativ til å lade hjemme tipper jeg. Starter først mulig med en fas 32 amp og deretter får jeg oppgradere på sikt.

xpel ppf folie - tenker å kjøpe et helt kit som dekker hele kanalen i nedre del + nedre del til alle dører. Noen andre somnhar gjort det? ser ut til at det meste kan kjøpes fra bilkomponenter.no :)

Nysgjerrig på om noen andre også har lagt til mods i bilen?
Ser at bilen er veldig mørk om natten, frister godt med å  litt led lys/ambient system på sikt :D

Roman

Venter på bil i ca samme tid.

Kjøpte allværsmatter og skvettlapper fra en lokal som driver nettbutikk: https://autohobby.no/butikk/klaer

Skvettlappene ser ut til å være gode, allværsmattene har ikke 3Dmax logoen, men virker til å være produsert i lik materialle. Ikke sjekket passform enda siden jeg ikke har bilen enda. Kjøpte også et par løfteklosser til jekk for dekkbyttene

EDS89

Sitat fra: Roman på torsdag 05. august 2021, klokken 12:10
Venter på bil i ca samme tid.

Kjøpte allværsmatter og skvettlapper fra en lokal som driver nettbutikk: https://autohobby.no/butikk/klaer

Skvettlappene ser ut til å være gode, allværsmattene har ikke 3Dmax logoen, men virker til å være produsert i lik materialle. Ikke sjekket passform enda siden jeg ikke har bilen enda. Kjøpte også et par løfteklosser til jekk for dekkbyttene

Takker for tips :) Aero felgene som følger med legger jeg om til vinterdekk og har dem der.

Så får jeg bruke hele vinteren på å finne fine felger til sommeren igjen :)

Handyman

Sitat fra: EDS89 på torsdag 05. august 2021, klokken 14:16
Sitat fra: Roman på torsdag 05. august 2021, klokken 12:10
Venter på bil i ca samme tid.

Kjøpte allværsmatter og skvettlapper fra en lokal som driver nettbutikk: https://autohobby.no/butikk/klaer

Skvettlappene ser ut til å være gode, allværsmattene har ikke 3Dmax logoen, men virker til å være produsert i lik materialle. Ikke sjekket passform enda siden jeg ikke har bilen enda. Kjøpte også et par løfteklosser til jekk for dekkbyttene

Takker for tips :) Aero felgene som følger med legger jeg om til vinterdekk og har dem der.

Så får jeg bruke hele vinteren på å finne fine felger til sommeren igjen :)
Felgene er Pinwheel, og kapslene er Aero ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

trykkertor

Sitat fra: EDS89 på torsdag 05. august 2021, klokken 11:59
Skvettlapper -noen anbefalte som bør kjøpes?
Ser på matter til bilen, frister med å kjøpe 3dmax sine produkter - erfaringer?

Jeg ser at hepa filtere, (kupefilter)t står mye ubeskyttet i fronten, ser at man kan kjøpe slik dekselbeskyttelse - er det nødvendig i tilfelle? Hvor ofte bytter dere det forresten? Med tanke på mine gamle fossilbiler pleide jeg å bytte kupefilter hver 15K km.

Understellsbehandling/antirust noen av dere som har gjort det på bilene deres? Fikk tilbud fra fluidfilm en fastpris på rustbehandling på 8000kr første omgang med deksler til hjulbue/rundt dempertårn etc.. deretter er annenhvert år blir det 3900kr pr behandling.
Noen andre anbefalinger? Mercasol eller dynotrol etc?

Anbefaler disse skvettlappene. De er "dyre" men ser LANGT penere ut enn de tradisjonelle til 398.
HUSK at du skal ha størrelse MidWest medium. North Stor ser ikke ut i måneskin bakfra. (Ser ut som du har  kjøpt til en pick-up.)
https://www.begood.no/products/mud-flaps-skvettlapper-tesla-model-3

Tok Mercasol fra ny bil. Full behandling. Fornøyd med det, og brukt det på alle andre biler.
De tilbydde også støydemping i hjulbuene for 1.500,- ekstra. = IKKE VERDT det. Merket ingen forskjell i støy med denne behandlingen.

Kniffen

#44
Sitat fra: EDS89 på torsdag 05. august 2021, klokken 11:59

Understellsbehandling/antirust noen av dere som har gjort det på bilene deres? Fikk tilbud fra fluidfilm en fastpris på rustbehandling på 8000kr første omgang med deksler til hjulbue/rundt dempertårn etc.. deretter er annenhvert år blir det 3900kr pr behandling.
Noen andre anbefalinger? Mercasol eller dynotrol etc?


Hadde stått over understellsbehandling/antirust da det fremkommer i vilkårene at man mister garanti ang rust om man gjør det. Høres helt merkelig ut men det står det.

bare ett lite tips så de ikke får en overaskelse

Begrenset Rustgaranti for Model 3
Denne begrensede rustgarantien for Model 3 gir dekning mot gjennomrusting av karosseriplater (hull som oppstår fra innsiden ut) som en følge av material- eller produksjonsfeil i 12 år, uansett kjørelengde.

Unntak:

Kjøretøy som er rustbehandlet, som for eksempel antirust- og understellsbehandling;
Korrosjon fra defekter i materialer som ikke er produsert, tilført eller installert av Tesla, som forårsaker perforering i karosseripaneler eller chassiset fra innsiden ut;
Overflate- eller kosmetisk korrosjon som forårsaker perforering av karosseripaneler eller chassiset fra utsiden inn, som følge av for eksempel stensprut eller riper;
Korrosjon forårsaket av, på grunn av, eller som følge av ulykker, misbruk, forsømmelse, feil vedlikehold eller bruk av kjøretøyet, installasjon av tilbehør, eksponering for kjemiske stoffer eller skade som følge av force majeure, miljø, brann, eller feil oppbevaring.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA