Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva har du gjort med din TM3 i dag?

Startet av Wabby, torsdag 04. mars 2021, klokken 12:15

« forrige - neste »

Wabby

Som andre bilforum jeg har vært i, så har det vært en løpende tråd om litt ymse dersom man bare ønsker å dele litt uten å nødvendigvis lage en tråd :)

I går kom jeg hjem med en utrolig møkkete bil og fikk vasket den helt ren for 40 spenn på Circle K. Grunnen er at jeg nå har kjøpt meg en pumpeflaske til 29,- på biltema og Prickbort fra Rusta (billig) og legger dette på før vask. Da renner all driten bort. Flaska passer også perfekt inn i venstre lomme i bagasjerommet.

I dag ble bilen levert til Drop-Off lakkbehandling og gjøre den 100% emblemfri  8)
Får den tilbake i morgen. Gleder meg.
TM3P 2021 - Oslo

Wisd0m

Du vet det sikkert, men flasken til den prisen tåler vanligvis ikke avfetting.

Wabby

Sitat fra: Wisd0m på fredag 05. mars 2021, klokken 14:00
Du vet det sikkert, men flasken til den prisen tåler vanligvis ikke avfetting.
Får se, ryker pumpa så kjøper jeg en bedre. Måtte bare ha noe raskt og det var så billig at jeg bare måtte prøve.
Blir nok pumpeflaske fra bilnerden neste gang jeg handler der.
TM3P 2021 - Oslo

marcob

Et tips er å sikre at flaska/pumpa ikke bryter sammen mens du har den i bilen med innhold. Prickbort i bilen lukter ikke veldig godt.

ladov

Ingenting så langt men bare jeg får drukket opp kaffen min skal jeg støvsuge bilen innvendig, vaske den utvendig og legge en runde hurtigvoks..

Bilen har ikke sett verken såpe eller svamp på 3 måneder så jeg er litt spent på hvor godt møkka sitter. Tok heldigvis en runde hurtigvoks før vinteren begynte for alvor så jeg har et visst håp om at tjæreflekkene ikke sitter altfor godt(dessuten sitter tjæren dårlig på søle)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Wabby

Sitat fra: ladov på lørdag 06. mars 2021, klokken 10:19
Ingenting så langt men bare jeg får drukket opp kaffen min skal jeg støvsuge bilen innvendig, vaske den utvendig og legge en runde hurtigvoks..

Bilen har ikke sett verken såpe eller svamp på 3 måneder så jeg er litt spent på hvor godt møkka sitter. Tok heldigvis en runde hurtigvoks før vinteren begynte for alvor så jeg har et visst håp om at tjæreflekkene ikke sitter altfor godt(dessuten sitter tjæren dårlig på søle)

Kjøpt meg en USB støvsuger som fungerer som fjell og ligger inne i midtkonsollen. Anbefales!

https://www.multicom.no/xiaomi-mi-ministovsuger-for-bil-hjem/cat-p/c/p1001568583

Nå kan jeg bare ta en kjapp runde når jeg føler for det. Den har til og med tatt rester etter en sekk med ved i bagasjen :)
TM3P 2021 - Oslo

Wabby

Hentet bilen fra drop-off og debadged i går. Nydelig jobb fra Mobile Ensjø.



TM3P 2021 - Oslo
TM3P 2021 - Oslo

GreenEyez

Fått vaska bilen utvendig med 90 grader varm høytrykksspyling. Støvsug og vask innvendig.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

model3pw

Sitat fra: Wabby på lørdag 06. mars 2021, klokken 12:50
Hentet bilen fra drop-off og debadged i går. Nydelig jobb fra Mobile Ensjø.



TM3P 2021 - Oslo

Hva betalte du for å fjerne emblemene hos dem? Noen grunn til du valgte akkurat de? Har gjort det selv før med fiskesnøre og hårføner, så går vel for det igjen.

Du har ikke vært så uheldig med fargematch på bilen din som fremkommer av bildet? Tesla slet med det en periode (gul bakfanger) men ikke hørt om dette på 2021 modell, så regner med bare bildet lyver?

Wabby

Sitat fra: model3pw på lørdag 06. mars 2021, klokken 14:02
Sitat fra: Wabby på lørdag 06. mars 2021, klokken 12:50
Hentet bilen fra drop-off og debadged i går. Nydelig jobb fra Mobile Ensjø.



TM3P 2021 - Oslo

Hva betalte du for å fjerne emblemene hos dem? Noen grunn til du valgte akkurat de? Har gjort det selv før med fiskesnøre og hårføner, så går vel for det igjen.

Du har ikke vært så uheldig med fargematch på bilen din som fremkommer av bildet? Tesla slet med det en periode (gul bakfanger) men ikke hørt om dette på 2021 modell, så regner med bare bildet lyver?

Der lyver nok bildet en del, alt er hvitt og fint. Hårføner skal nok fungere fint om du vil ta dem selv.
Jeg betalte 7000,- for dropoff inkl leiebil.
Grunnen til at jeg valgte dem er at de har hatt min 2017 Honda Civic Type-R inne for samme behandling for 2 år siden, og jeg var meget fornøyd da også. Fjerne emblemer tok dem gratis når dem først var i gang.
TM3P 2021 - Oslo

model3pw

Kjøpte skumkanon til høytrykkspyleren og ga bilen sin første vask hjemme idag.

pers1

2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

Electric cars in Norway

Sitat fra: Wabby på lørdag 06. mars 2021, klokken 12:50
Hentet bilen fra drop-off og debadged i går. Nydelig jobb fra Mobile Ensjø.



TM3P 2021 - Oslo

Nice :+1:

Randeboy

Sitat fra: Wabby på lørdag 06. mars 2021, klokken 12:50
Hentet bilen fra drop-off og debadged i går. Nydelig jobb fra Mobile Ensjø.



TM3P 2021 - Oslo

Det så ut som en voldsom panelglippe rundt trunken?  :o

Wabby

Ingen store gaps, kun vinkelen som ser rett i skjøten.

I går kjørte jeg meg en tur med 360 kamera. Men glemte å stramme til en skrue så kamera datt ned i fart. Ikke fornøyd med loen av vinklene, så får leke videre

https://youtu.be/pPsjajjr1Fs

TM3P 2021 - Oslo

TM3P 2021 - Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA