Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil på varmeapparat Model 3 FØR varmepumpe

Startet av GRS, onsdag 09. februar 2022, klokken 09:36

« forrige - neste »

GRS

Vi fikk trøbbel med varmeapparat igår (Model3P, feb 2019). Ifølge Tesla er det feil på PTC. Utenfor garanti, så det blir sikkert diskusjon rundt reklamasjonsrett osv. Flere som har fått dette problemet? Virker som det har dukket opp etter en oppdatering. Da kan de umulig være riktig at kundene skal betale det? Er jo en konstruksjonsfeil eller SW-relatert?

https://driveteslacanada.ca/model-3/older-tesla-model-3s-without-heat-pumps-also-experiencing-heater-failures/
TM3P sort/sort

Tom

Kjørt over 100k siden di sier der ikke er en garantisak?

Upperpylon

Vi fikk det samme problemet på vår mars 2019 med ca. 30k på telleren. Oppsto nå denne uka.
Lot bilen få hvile litt, deretter power off fra menyen, vente to minutter inni bilen uten å røre noe, så virket varmen igjen. Skal sies at problemet kom tilbake igjen dagen etter, så var bare en midlertidig fiks.

Har satt opp verkstedavtale med Tesla for dette, da varmeapparatet må være pålitelig.

Klykken

Sitat fra: GRS på onsdag 09. februar 2022, klokken 09:36
Vi fikk trøbbel med varmeapparat igår (Model3P, feb 2019). Ifølge Tesla er det feil på PTC. Utenfor garanti, så det blir sikkert diskusjon rundt reklamasjonsrett osv. Flere som har fått dette problemet? Virker som det har dukket opp etter en oppdatering. Da kan de umulig være riktig at kundene skal betale det? Er jo en konstruksjonsfeil eller SW-relatert?

https://driveteslacanada.ca/model-3/older-tesla-model-3s-without-heat-pumps-also-experiencing-heater-failures/
Det er jo ingenting å diskutere på. Reklamasjonen er gjeldende her med mindre du har tuklet med det selv, eller hatt bilen hos uautoriserte som beviselig har tuklet med dette. Selvsagt med forbehold om at bilen alltid har vært privateid og at kilometerstand er passert det som er innenfor forventet stand.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ok67

Eg fekk same feil på min i romjula, vart bytta på garanti. 19 LR, 35 kkm
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Trultefan

#5
Jeg også opplever problemer nå. Forvarming funker, men varmen kutter under kjøring. Viften går, men kun kaldluft. 72k april 2019

Edit:
Da ble det skift av PTC heater på meg også. Del nr: 1088218-00-I. Ser ut som det er revisjon H som står i disse fra 2019. Kan være endring/forbedring da?
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA