Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 5 vs TMY

Startet av tugit, onsdag 03. mars 2021, klokken 09:01

« forrige - neste »

e-h

Blir spennende å få vite hvor stor forskjell det er i bagasjeplass mellom Y og Ioniq 5. Endte på sistnevnte pga dårlig pris på Y og rask levering. Er godt fornøyd så langt. Hadde helt sikkert også vært fornøyd om det ble andre veien.

Hen9ng

Ioniq 5 10/10 ganger, designmessig er den på en annen planet enn Y. Mer praktisk bagasjerom, selv om noe mindre. God garanti (5/ubegrenset km) kontra 5/100.000. Viktig om man kjører endel i året. Og ikke minst en leverandør hvor det er mulig å få servicetime i fornuftig tid, samt bedre byggekvalitet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Daniel_0007

Sitat fra: Hen9ng på onsdag 04. august 2021, klokken 11:28
Ioniq 5 10/10 ganger, designmessig er den på en annen planet enn Y. Mer praktisk bagasjerom, selv om noe mindre. God garanti (5/ubegrenset km) kontra 5/100.000. Viktig om man kjører endel i året. Og ikke minst en leverandør hvor det er mulig å få servicetime i fornuftig tid, samt bedre byggekvalitet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Så hva gjør bagasjerommet mer praktisk? Syns heller motsatt at det er mer praktisk på y, da den har det store rommet under hvor huyndai valgt å legge en stor bass kasse eller hva det nå er
Model 3 2019 LR Rwd

Samco

Kan Ionic 5 kjøle og varme uten å være plugget in i lader?

turfsurf

Sitat fra: Hen9ng på onsdag 04. august 2021, klokken 11:28
Mer praktisk bagasjerom, selv om noe mindre. God garanti (5/ubegrenset km) kontra 5/100.000. Viktig om man kjører endel i året. Og ikke minst en leverandør hvor det er mulig å få servicetime i fornuftig tid, samt bedre byggekvalitet.

Greier absolutt ikke å skjønne hvordan bagasjerommet på I5 er mere praktisk. Byggekvalitet vet vil vel strengt tatt ikke noe om, men etter tilbakemeldingene om TM3 MIC så tror jeg ikke den er dårligere en I5.

Garanti og service er de tingene som får meg til å vurdere I5 egentlig, og i til en viss grad V2L og 800V lading.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Barid Bel

Sitat fra: turfsurf på onsdag 04. august 2021, klokken 15:01
Sitat fra: Hen9ng på onsdag 04. august 2021, klokken 11:28
Mer praktisk bagasjerom, selv om noe mindre. God garanti (5/ubegrenset km) kontra 5/100.000. Viktig om man kjører endel i året. Og ikke minst en leverandør hvor det er mulig å få servicetime i fornuftig tid, samt bedre byggekvalitet.

Greier absolutt ikke å skjønne hvordan bagasjerommet på I5 er mere praktisk. Byggekvalitet vet vil vel strengt tatt ikke noe om, men etter tilbakemeldingene om TM3 MIC så tror jeg ikke den er dårligere en I5.

Garanti og service er de tingene som får meg til å vurdere I5 egentlig, og i til en viss grad V2L og 800V lading.

Bagasjerom ser ganske likte ut, skrå bakluke på begge - frunk og rom under kan utgjøre nyttige forskjeller. 800v lading vs suc nettverket, og jeg er nysgjerrig på hvor effektiv tmY er på motorvei i 110-120.
Kia e-Niro MY21
Tesla Model Y Performance forhåpentligvis 2022
Backend dev

lars667

Vet ikke om det er nevnt før i tråden, men det må vel være en fordel at IONIQ5 kommer understellsbehandlet med Mercasol fra forhandler.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

e-h

I min bil lå det lapp om at det var full Mercasol behandling, så mer om sprøyting under. De har definitivt vært bak paneler så det er veldig positivt.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Barid Bel på onsdag 04. august 2021, klokken 17:47
Sitat fra: turfsurf på onsdag 04. august 2021, klokken 15:01
Sitat fra: Hen9ng på onsdag 04. august 2021, klokken 11:28
Mer praktisk bagasjerom, selv om noe mindre. God garanti (5/ubegrenset km) kontra 5/100.000. Viktig om man kjører endel i året. Og ikke minst en leverandør hvor det er mulig å få servicetime i fornuftig tid, samt bedre byggekvalitet.

Greier absolutt ikke å skjønne hvordan bagasjerommet på I5 er mere praktisk. Byggekvalitet vet vil vel strengt tatt ikke noe om, men etter tilbakemeldingene om TM3 MIC så tror jeg ikke den er dårligere en I5.

Garanti og service er de tingene som får meg til å vurdere I5 egentlig, og i til en viss grad V2L og 800V lading.

Bagasjerom ser ganske likte ut, skrå bakluke på begge - frunk og rom under kan utgjøre nyttige forskjeller. 800v lading vs suc nettverket, og jeg er nysgjerrig på hvor effektiv tmY er på motorvei i 110-120.

Jeg kan i hvert fall ikke huske sist gang jeg hadde plass til en oppvaskmaskin med eske på inni bilen min. Bilde fra Model Y (skal visstnok være 30" (76cm), men må jo legge ned setene:
Tesla Model Y                         2021-

nordmannisverige

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 05. august 2021, klokken 09:58
Sitat fra: Barid Bel på onsdag 04. august 2021, klokken 17:47
Sitat fra: turfsurf på onsdag 04. august 2021, klokken 15:01
Sitat fra: Hen9ng på onsdag 04. august 2021, klokken 11:28
Mer praktisk bagasjerom, selv om noe mindre. God garanti (5/ubegrenset km) kontra 5/100.000. Viktig om man kjører endel i året. Og ikke minst en leverandør hvor det er mulig å få servicetime i fornuftig tid, samt bedre byggekvalitet.

Greier absolutt ikke å skjønne hvordan bagasjerommet på I5 er mere praktisk. Byggekvalitet vet vil vel strengt tatt ikke noe om, men etter tilbakemeldingene om TM3 MIC så tror jeg ikke den er dårligere en I5.

Garanti og service er de tingene som får meg til å vurdere I5 egentlig, og i til en viss grad V2L og 800V lading.

Bagasjerom ser ganske likte ut, skrå bakluke på begge - frunk og rom under kan utgjøre nyttige forskjeller. 800v lading vs suc nettverket, og jeg er nysgjerrig på hvor effektiv tmY er på motorvei i 110-120.

Jeg kan i hvert fall ikke huske sist gang jeg hadde plass til en oppvaskmaskin med eske på inni bilen min. Bilde fra Model Y (skal visstnok være 30" (76cm), men må jo legge ned setene:
Heftig. Synd at den her i Sverige er minst 170000kr dyrere enn Ioniq5.
Samtidig som den er produsert i et genosidisk kommunistdiktatur.

Klart nei fra meg.

turfsurf

Sitat fra: nordmannisverige på torsdag 05. august 2021, klokken 10:37
Heftig. Synd at den her i Sverige er minst 170000kr dyrere enn Ioniq5.
Samtidig som den er produsert i et genosidisk kommunistdiktatur.

Klart nei fra meg.
Jepp. En av grunnene til at jeg venter på MIG TMY.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

2ris

Sitat fra: Samco på onsdag 04. august 2021, klokken 13:53
Kan Ionic 5 kjøle og varme uten å være plugget in i lader?

Dette lurer jeg også veldig på. Altså om man kan starte oppvarming via app, uten å være tilkoblet lader.

Supert om noen med bilen kan bekrefte at det funker

lars667

Ja, man kan starte klimaanlegg fra app, men lurer på om det har en timeout på 15 minutt hvis det ikke er satt avgangstid. En kan også sette på utility mode eller hva det heter fra inne i bilen, da vil en kunne kjøre klima. Manualen ligger på nett så en kan se detaljene der.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Samco

Må bilen være tilkoblet lader?

lars667

Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA