Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Ioniq 5 vs TMY  (Lest 23257 ganger)

e-h

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 135
    • Vis profil
Sv: Ioniq 5 vs TMY
« Svar #90 på: Onsdag 04. August 2021, klokken 08:33 »
Blir spennende å få vite hvor stor forskjell det er i bagasjeplass mellom Y og Ioniq 5. Endte på sistnevnte pga dårlig pris på Y og rask levering. Er godt fornøyd så langt. Hadde helt sikkert også vært fornøyd om det ble andre veien.

Hen9ng

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 41
    • Vis profil
Sv: Ioniq 5 vs TMY
« Svar #91 på: Onsdag 04. August 2021, klokken 11:28 »
Ioniq 5 10/10 ganger, designmessig er den på en annen planet enn Y. Mer praktisk bagasjerom, selv om noe mindre. God garanti (5/ubegrenset km) kontra 5/100.000. Viktig om man kjører endel i året. Og ikke minst en leverandør hvor det er mulig å få servicetime i fornuftig tid, samt bedre byggekvalitet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Daniel_0007

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1159
    • Vis profil
Sv: Ioniq 5 vs TMY
« Svar #92 på: Onsdag 04. August 2021, klokken 11:40 »
Ioniq 5 10/10 ganger, designmessig er den på en annen planet enn Y. Mer praktisk bagasjerom, selv om noe mindre. God garanti (5/ubegrenset km) kontra 5/100.000. Viktig om man kjører endel i året. Og ikke minst en leverandør hvor det er mulig å få servicetime i fornuftig tid, samt bedre byggekvalitet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Så hva gjør bagasjerommet mer praktisk? Syns heller motsatt at det er mer praktisk på y, da den har det store rommet under hvor huyndai valgt å legge en stor bass kasse eller hva det nå er
Model 3 LR Rwd

Samco

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 418
    • Vis profil
Sv: Ioniq 5 vs TMY
« Svar #93 på: Onsdag 04. August 2021, klokken 13:53 »
Kan Ionic 5 kjøle og varme uten å være plugget in i lader?

turfsurf

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 9694
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: Ioniq 5 vs TMY
« Svar #94 på: Onsdag 04. August 2021, klokken 15:01 »
Mer praktisk bagasjerom, selv om noe mindre. God garanti (5/ubegrenset km) kontra 5/100.000. Viktig om man kjører endel i året. Og ikke minst en leverandør hvor det er mulig å få servicetime i fornuftig tid, samt bedre byggekvalitet.

Greier absolutt ikke å skjønne hvordan bagasjerommet på I5 er mere praktisk. Byggekvalitet vet vil vel strengt tatt ikke noe om, men etter tilbakemeldingene om TM3 MIC så tror jeg ikke den er dårligere en I5.

Garanti og service er de tingene som får meg til å vurdere I5 egentlig, og i til en viss grad V2L og 800V lading.
Model 3 LR 2021 | I-Pace HSE 2019 | Model Y P - i bestilling |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Barid Bel

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 87
    • Vis profil
Sv: Ioniq 5 vs TMY
« Svar #95 på: Onsdag 04. August 2021, klokken 17:47 »
Mer praktisk bagasjerom, selv om noe mindre. God garanti (5/ubegrenset km) kontra 5/100.000. Viktig om man kjører endel i året. Og ikke minst en leverandør hvor det er mulig å få servicetime i fornuftig tid, samt bedre byggekvalitet.

Greier absolutt ikke å skjønne hvordan bagasjerommet på I5 er mere praktisk. Byggekvalitet vet vil vel strengt tatt ikke noe om, men etter tilbakemeldingene om TM3 MIC så tror jeg ikke den er dårligere en I5.

Garanti og service er de tingene som får meg til å vurdere I5 egentlig, og i til en viss grad V2L og 800V lading.

Bagasjerom ser ganske likte ut, skrå bakluke på begge - frunk og rom under kan utgjøre nyttige forskjeller. 800v lading vs suc nettverket, og jeg er nysgjerrig på hvor effektiv tmY er på motorvei i 110-120.
Kia e-Niro MY21
Student, evig frustrert over linux

lars667

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 673
    • Vis profil
Sv: Ioniq 5 vs TMY
« Svar #96 på: Torsdag 05. August 2021, klokken 08:54 »
Vet ikke om det er nevnt før i tråden, men det må vel være en fordel at IONIQ5 kommer understellsbehandlet med Mercasol fra forhandler.
2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
2020 e-Golf FL

e-h

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 135
    • Vis profil
Sv: Ioniq 5 vs TMY
« Svar #97 på: Torsdag 05. August 2021, klokken 09:25 »
I min bil lå det lapp om at det var full Mercasol behandling, så mer om sprøyting under. De har definitivt vært bak paneler så det er veldig positivt.

ToWalkOrDrive

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2498
    • Vis profil
Sv: Ioniq 5 vs TMY
« Svar #98 på: Torsdag 05. August 2021, klokken 09:58 »
Mer praktisk bagasjerom, selv om noe mindre. God garanti (5/ubegrenset km) kontra 5/100.000. Viktig om man kjører endel i året. Og ikke minst en leverandør hvor det er mulig å få servicetime i fornuftig tid, samt bedre byggekvalitet.

Greier absolutt ikke å skjønne hvordan bagasjerommet på I5 er mere praktisk. Byggekvalitet vet vil vel strengt tatt ikke noe om, men etter tilbakemeldingene om TM3 MIC så tror jeg ikke den er dårligere en I5.

Garanti og service er de tingene som får meg til å vurdere I5 egentlig, og i til en viss grad V2L og 800V lading.

Bagasjerom ser ganske likte ut, skrå bakluke på begge - frunk og rom under kan utgjøre nyttige forskjeller. 800v lading vs suc nettverket, og jeg er nysgjerrig på hvor effektiv tmY er på motorvei i 110-120.

Jeg kan i hvert fall ikke huske sist gang jeg hadde plass til en oppvaskmaskin med eske på inni bilen min. Bilde fra Model Y (skal visstnok være 30" (76cm), men må jo legge ned setene:
Tesla Model Y                         2021-        
Tesla Model 3 Performance    2019-2021
Tesla Model S 85                    2014-2018

nordmannisverige

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 81
    • Vis profil
Sv: Ioniq 5 vs TMY
« Svar #99 på: Torsdag 05. August 2021, klokken 10:37 »
Mer praktisk bagasjerom, selv om noe mindre. God garanti (5/ubegrenset km) kontra 5/100.000. Viktig om man kjører endel i året. Og ikke minst en leverandør hvor det er mulig å få servicetime i fornuftig tid, samt bedre byggekvalitet.

Greier absolutt ikke å skjønne hvordan bagasjerommet på I5 er mere praktisk. Byggekvalitet vet vil vel strengt tatt ikke noe om, men etter tilbakemeldingene om TM3 MIC så tror jeg ikke den er dårligere en I5.

Garanti og service er de tingene som får meg til å vurdere I5 egentlig, og i til en viss grad V2L og 800V lading.

Bagasjerom ser ganske likte ut, skrå bakluke på begge - frunk og rom under kan utgjøre nyttige forskjeller. 800v lading vs suc nettverket, og jeg er nysgjerrig på hvor effektiv tmY er på motorvei i 110-120.

Jeg kan i hvert fall ikke huske sist gang jeg hadde plass til en oppvaskmaskin med eske på inni bilen min. Bilde fra Model Y (skal visstnok være 30" (76cm), men må jo legge ned setene:
Heftig. Synd at den her i Sverige er minst 170000kr dyrere enn Ioniq5.
Samtidig som den er produsert i et genosidisk kommunistdiktatur.

Klart nei fra meg.

turfsurf

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 9694
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: Ioniq 5 vs TMY
« Svar #100 på: Torsdag 05. August 2021, klokken 17:18 »
Heftig. Synd at den her i Sverige er minst 170000kr dyrere enn Ioniq5.
Samtidig som den er produsert i et genosidisk kommunistdiktatur.

Klart nei fra meg.
Jepp. En av grunnene til at jeg venter på MIG TMY.
Model 3 LR 2021 | I-Pace HSE 2019 | Model Y P - i bestilling |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

2ris

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 43
    • Vis profil
Sv: Ioniq 5 vs TMY
« Svar #101 på: Fredag 06. August 2021, klokken 21:47 »
Kan Ionic 5 kjøle og varme uten å være plugget in i lader?

Dette lurer jeg også veldig på. Altså om man kan starte oppvarming via app, uten å være tilkoblet lader.

Supert om noen med bilen kan bekrefte at det funker

lars667

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 673
    • Vis profil
Sv: Ioniq 5 vs TMY
« Svar #102 på: Lørdag 07. August 2021, klokken 15:44 »
Ja, man kan starte klimaanlegg fra app, men lurer på om det har en timeout på 15 minutt hvis det ikke er satt avgangstid. En kan også sette på utility mode eller hva det heter fra inne i bilen, da vil en kunne kjøre klima. Manualen ligger på nett så en kan se detaljene der.
2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
2020 e-Golf FL

Samco

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 418
    • Vis profil
Sv: Ioniq 5 vs TMY
« Svar #103 på: ſøndag 08. August 2021, klokken 11:30 »
Må bilen være tilkoblet lader?

lars667

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 673
    • Vis profil
Sv: Ioniq 5 vs TMY
« Svar #104 på: ſøndag 08. August 2021, klokken 16:35 »
Nei.
2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
2020 e-Golf FL