Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Charge-Amps, 3 fas eller 1 fas IT-nett?

Startet av Model Y, tirsdag 02. mars 2021, klokken 22:40

« forrige - neste »

Model Y

Holder på å kikke litt i manualen til en Charge-Amps Aura, og prøver å gjøre meg klok på tilkoblingen. 400V TN er jo greit, men hva kan menes med dette:
SitatVed installasjon av Aura i et IT-nett. Koble til faskablene L1 og L3 og bruk 1–3- koblingslisten som er inkludert i settet i henhold til bildet nedenfor. L2 og N blir koblet sammen.
Bildet viser bare lasken mellom L2 og N, ingen tilkoblinger.

Så - Skal man da koble L2 til L2 også? (Ettersom N ikke eksisterer på 3-fas 230V).

Jeg har tenkt å få inn elektriker til monteringen, men jeg ble egentlig bare mest nysgjerrig på hvordan dette funker i praksis. Jeg var sikker på at vi med IT-nett ikke kunne få mer enn 1-fas?

Erik Ola Ulvestad

Fant du ut av det? Den manualen var ikkje god.

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Model Y

Beklager sent svar - Elektrikeren syns den var minst like merkelig, Lask ble droppet. Siden det kun var snakk om en enkelt ladestasjon ble det her bare koblet som vanlig L og N + jord.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA