Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi Q6 e-tron (eMacan derivat)

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), mandag 01. mars 2021, klokken 14:06

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: bmw2002 på mandag 01. november 2021, klokken 21:45

En greit utstyrt Q4 koster fort 700K, så denne blir vel fort en 800-900K
Q4 melker vel bare markedet. Den er det rom for å sette ned 100k. Etron med facelift / bedre rekkevidde vil vel stige litt.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

LFC

Den begynner på 69.000,- euro så da kan man tenke seg hvor dyr den blir med litt utstyrspakker...og sannsynligvis moms.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

Trond.m

Det høres litt rimelig ut når e-tron 50 starter på 70.000. Uansett er det vel ingen som vet prisen, før bilen er lansert.

Vurderer en elbil

Jeg har hørt at dagens e-tron blir omdøpt til Q8 - og blir enda bittelitt større.
Så da får de en rekke med biler med Q4 som liten og Q6 som mellomstørrelse og Q8 som største.

Dagens Q4 er jo på størrelse med iD4 og Enyaq.
Q6 blir vel også som iD6. Skoda har jo ikke kommet dit og landet på en bil i den klassen enda, men det dukker nok også opp.
Fossilbil

daktari

Sitat fra: Vurderer en elbil på mandag 06. juni 2022, klokken 08:55
Jeg har hørt at dagens e-tron blir omdøpt til Q8 - og blir enda bittelitt større.
Så da får de en rekke med biler med Q4 som liten og Q6 som mellomstørrelse og Q8 som største.

Dagens Q4 er jo på størrelse med iD4 og Enyaq.
Q6 blir vel også som iD6. Skoda har jo ikke kommet dit og landet på en bil i den klassen enda, men det dukker nok også opp.
opplever q4 som litt trangere enn I'd.4 og Enyaq selv om det er samme plattform.

Men ryktet går på at dagens etron får en facelift og da får navnet Q8. Så, 3 år senere kommer en helt ny Q8 og den blir nok større.

Utfra spionbilder av Macan og Q6 er det høyst usikkert om de blir særlig mye større enn Q4. Digre iX f.eks har ikke mer bagasjeplass enn ID.4, utrolig nok. Men de får 800V batteri.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Fendern

Er denne (Q6) samme bilen som blir omtalt som Facelift, og som formentlig skal lanseres nå i november?

turfsurf

Sitat fra: Fendern på onsdag 02. november 2022, klokken 00:06
Er denne (Q6) samme bilen som blir omtalt som Facelift, og som formentlig skal lanseres nå i november?
Nei, den skal være på en helt annen plattform.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Spionbilder fra interiøret. En forvokst Q4? Ikke dumt det, men spennende å se til slutt. Spekuleres i full lansering før jul.
https://uk.motor1.com/news/620649/audi-q6-etron-digital-interior-spied/
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Vurderer en elbil

Sitat fra: Fendern på onsdag 02. november 2022, klokken 00:06
Er denne (Q6) samme bilen som blir omtalt som Facelift, og som formentlig skal lanseres nå i november?
Bilen som blir omtalt som Facelift, og som ble lansert i dag, med prislister o.l. er Q8 - Den gamle Audi e-tron 55 og 50
Fossilbil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA