Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tipp på grunnprisen på model Y LR i mars 2022

Startet av Electric cars in Norway, søndag 28. februar 2021, klokken 09:27

« forrige - neste »

MaxQ

Sitat2/ Once Berlin opens, $TSLA can cut M3 price by €6K (~12%) vs all EVs sold in EU.

https://twitter.com/garyblack00/status/1367097599149359111

Dersom dette stemmer, skal tro hvor overførbart det er til Tysk Model Y også.

Jeg mener likvel at prisen skal opp fra hva den er priset på webshop'en til Tesla i Norge i dag, men kanskje ikke fullt så høyt opp som jeg frykter dersom den kan få et ~12% avslag kun basert på å være produsert i hjemmemarkedet (EU).

Jeg vet ikke hva denne 12% satsen inneholder, trolig mer enn transport. Jeg vet ingenting om transportpriser av biler innad i EU eller fra EU til Norge heller. Så tillater meg å være litt skeptisk til at en rabatt kan bli så stor.

Rocklobster

499 og 439 for sr som lanseres i siste kvartal 2022.

Radial

#32
Sitat fra: MaxQ på onsdag 03. mars 2021, klokken 19:28
Sitat2/ Once Berlin opens, $TSLA can cut M3 price by €6K (~12%) vs all EVs sold in EU.

https://twitter.com/garyblack00/status/1367097599149359111

Dersom dette stemmer, skal tro hvor overførbart det er til Tysk Model Y også.

Jeg mener likvel at prisen skal opp fra hva den er priset på webshop'en til Tesla i Norge i dag, men kanskje ikke fullt så høyt opp som jeg frykter dersom den kan få et ~12% avslag kun basert på å være produsert i hjemmemarkedet (EU).

Jeg vet ikke hva denne 12% satsen inneholder, trolig mer enn transport. Jeg vet ingenting om transportpriser av biler innad i EU eller fra EU til Norge heller. Så tillater meg å være litt skeptisk til at en rabatt kan bli så stor.

Omgår man litt EU/US tollsatser og får direkte transport fra mange leverandører (i EU), kan droppe en separat assembly-linje i EU, så er ikke dette helt utenkelig.

Må Tesla tolle inn Bremser (eksempel) produsert i EU til USA pga "handelskrigen", for så å sende bilen delvis produsert tilbake til EU med samme bremser for en siste assembly (enda en produksjonslinje med kostnader) i EU for å unngå enda flere tollsatser - da vil det jo bli betydelige summer til slutt.

Men at en M3 skal påvirkes av dette er jo rart, siden den ikke skal produseres i EU til å begynne med?
Er jo Y som skal produseres i EU til å begynne med meg forstått.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Tesla P85D

Prisen på hengerfeste har nå økt noen få tusen i konfiguratoren. Var vel 8.800,- før hvis jeg ikke husker feil. Nå er den økt til 10.000,-
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA