Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det lenger vandring på Raven enn tidligere, mtp. senking?

Startet av geear, lørdag 27. februar 2021, klokken 22:34

« forrige - neste »

geear

Har hatt AP2.5 X (sen 17) moderat senket (35-37 mm), og i høyde der hjulene begynner å sitte ok i hjulbuen, der den ikke lenger ser ut som den står på stylter, er det omtrent ikke vandring igjen på understellet, så det blir veldig stumpete. Er det noen som vet om Raven er bedre?

Bilde er med 20" Nokian piggfrie.

SUNPWRD

Vet ikke noe om dette, men kan opplyse om av veldig lav er 15cm og veldig høy er 22cm på min 20LRX.
Vet ikke om det er er verdi eller om det er likt tidligere modeller..
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

geear

Det er i så fall likt som før raven, har et håp om at demperne er litt kortere og/eller at demperne er smartere (sikkert en form for elektronisk styring) og klarer å fikse dempingen bedre når bilen er veldig lav.

Dessverre er det mismatch mellom høyde på hjulbuer og klaring under Model X, hjulbuene går for langt opp, slik at når hjulene nærmer seg riktig posisjon i hjulbuen så er bilen så lav at batteripakke subber i mange fartshumper, og subber inn og ut av mange gårdsrom.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA