Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

B250e etter garantiutløp

Startet av NiTil5, lørdag 27. februar 2021, klokken 22:20

« forrige - neste »

NiTil5

Hei! Nå som de første B-electric begynner å bli litt eldre og garantitiden på noen av de eldste bilene er utløpt. Noen som har hatt bilen siden den ble lansert? Åssen er det med vedlikehold, pris på service, bilhold generelt, etter garantiutløp? Ser at det er flere her som har biler som måtte bytte DU en eller flere ganger, ble problemet løst? Noen som merker forskjell på rekkevidde? Jeg har en 2017 modell, 64000km på telleren, DU byttet i 2019 etter 48000km, meget fornøyd med bilen så langt 8)
MB B250e calcite white, 2017 (solgt juli/22)
VW id.3 1st Plus, 2020

krl

Dette kan bli spennende ja. Jeg ville satset på en forsikring som inkluderer drivverk etc.. Bilen er forøvrig fenomenal, kanskje med unntak av litt kort rekkevidde og mangel på hengerfeste, så synd at det ikke selges noe lignende lengre.

CitB59EL

#2
Vi ordnet drivverkforsikring å driver å prøver andre nye elbiler. Ikke byttet DU på vår 2017 modell med 43" enda.  Kommer til å kjøre B klasse helt til vi finner verdi erstatter som ikke koster over 400-450 000.  Men det er vanskelig å finne samme kombinasjon av komfort,plass og pris på nye elbiler.

Så langt Leder Citroen e C4 klart bedre på komfort etter kort prøve tur men mye mindre plass og dårlig på selve elbil delen uten seiling! + for skiluke. Må da ha takboks. 

Prøvde kia E niro: +God plass, svært god rekkevidde og generelt bra bil. Det som ikke var så bra var svært dårlig lys opp mot B klassen, dårlige seter med tresmak etter noen timer og støynivå som ungene klagde på samt manglende ski luke.  Ellers en super bil. Prøve Maxus 7 seter. Det var å kjøre "buss" med dårlig varme apparat og den fristet ikke selv om prisen var bra. Da venter jeg heller på kommende Berlingo/Partner. 

Leaf: Grei komfort men merket at dette en 10 år gammel konstruksjon! Mangler skiluke. Traust er vel dekkende.

JFa

Har en 2015 mod. «B Electric» tror jeg den het.
Byttet DU på garanti ved ca. 80k.
Hatt en EU kontroll og service etter garantiutløp.
Måtte betale for bytte av tørkepatron, arbeid og deler, som var gratis i garantiperioden. Ellers ingen problemer. Har ikke merket noe til batteridegradering i form av redusert rekkevidde.

Softblue

Vår 2015 har gått 77.500 km. Antakelig en av de første som ble levert? Mercedes service hvert år. Ikke byttet DU. Egentlig ingen problemer med bilen så langt.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA