Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye Recharge Infra ladestasjoner

Startet av Amatøren, lørdag 27. februar 2021, klokken 20:37

« forrige - neste »

ThomasEL

Sitat fra: Maxwell_400 på mandag 07. juni 2021, klokken 09:30
Har ikke hørt at det skal komme oppdatering til I-Pace nå, det var en oppdatering for en god stund tilbake som skulle rette noen lade problemer. Jeg har forøvrig ikke siste versjon av BECM men har ikke prøvd problem laderene.

Summa summarum så tror jeg fiksen er i laderene.

Jeg tolket det som at det er snakk om en SW oppdatering i laderne, ja!
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

espenri

Kan se ut som Kempowerladerne på Shell Tvedestrand har blitt oppdatert, de fungerte hvertfall uten problemer med både min og kompis sin I-pace i helgen. Får håpe alle Kempower ladere er oppdatert slik at dette ikke lenger er et usikkerhetsmoment man må ta høyde for.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

SveinJ

Det er kommet to nye 225kW ladere ved Kiwi Rødberg.

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

elektro

Vet ikke om dette er et tema lenger, men har nylig ladet hos Recharge både på Kempower på Shell Nebbenes og Bolleland uten problemer med 2019 e-tron 55 quattro.

Det var imidlertid en ID.4 som ikke fikk ladet på Bolleland. Eieren ringte support og prøvde to ladere og tre forskjellige kort. Inkludert en Polestar sjåfør sitt og mitt, etter at jeg var ferdig å lade.

(Anbefalte dem å kjøre ned på 50 kW ladene ved siden av stasjonen eller gå for Circle K Minnesund, da de skulle sørover. Det er 21 km, men de hadde bare 32 km på GOM. Som er stressende for folk flest. :) Vet ikke om de hadde brikke/app klart heller.. Nå er det for øvrig også en backup mulighet med lynladere på Circle K Innlandsporten, 9 km nordover, på Tangen.)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

ThomasEL

@Elektro:

Kempower gjorde en oppdatering av SW i sine ladere for noen måneder siden som skulle rette opp i problemet med lading av e-tron. Jeg har ikke hørt om at noen med e-tron har hatt problemer med Kempower siden det.

Hvorvidt det finnes en liknende feil knyttet til VW ID4 eller om dette vedkommende opplevde var et engangstilfelle, aner jeg ikke.
- Men for e-tron skal det i alle fall være fikset.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

eisa01

Så på Facebook at Recharge har en spørreundersøkelse ute om hvor mange ladere man foretrekker per ladested.
Basically om man vil ha flere ladere med mindre sjanse for kø, eller få ladere og garantert 300 kW + kø :)

https://no.surveymonkey.com/r/9W27QCL

Electric cars in Norway

Sitat fra: eisa01 på lørdag 17. juni 2023, klokken 14:37Så på Facebook at Recharge har en spørreundersøkelse ute om hvor mange ladere man foretrekker per ladested.
Basically om man vil ha flere ladere med mindre sjanse for kø, eller få ladere og garantert 300 kW + kø :)

https://no.surveymonkey.com/r/9W27QCL
Jeg vil ha begge!

Rollep

Jeg vil ha flest mulig ladere per ladested, 100 kW holder i massevis for meg.

Men med prisene Recharge opererer med er det vel uansett minimal risiko for kø ;D

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

gte-bjørn

Hva er tilstanden for Recharge Arendal (Østre gate)? Jeg skal i sommer kjøre fra Oslo til Lillesand med ankomst utpå ettermiddagen, og tenkte å ta an stopp i Arendal. Google Maps viser en ladestasjon i et hjørne mellom hovedveien inn til byen (Vestre gate, Fv 420) og østre gate og der kunne jeg stå og saktelade noen timer mens jeg besøker byen.

Men den vises ikke i Chargefinder, og i Fortum-appen må jeg zoome langt inn for å se den, da er den grået ut. Men i VW-appen, *der* vises den med antall ledige plasser. Så finnes den plassen eller gjør den ikke?

Alternativet blir vel inne i et av parkeringshusene men da må jeg betale for parkering i tillegg. Hadde håpet å slippe det. ;D

RJK

#25
Sitat fra: gte-bjørn på torsdag 29. juni 2023, klokken 17:43Hva er tilstanden for Recharge Arendal (Østre gate)? Jeg skal i sommer kjøre fra Oslo til Lillesand med ankomst utpå ettermiddagen, og tenkte å ta an stopp i Arendal. Google Maps viser en ladestasjon i et hjørne mellom hovedveien inn til byen (Vestre gate, Fv 420) og østre gate og der kunne jeg stå og saktelade noen timer mens jeg besøker byen.

Men den vises ikke i Chargefinder, og i Fortum-appen må jeg zoome langt inn for å se den, da er den grået ut. Men i VW-appen, *der* vises den med antall ledige plasser. Så finnes den plassen eller gjør den ikke?

Alternativet blir vel inne i et av parkeringshusene men da må jeg betale for parkering i tillegg. Hadde håpet å slippe det. ;D

Vises også her:
https://rechargeinfra.com/no/ladekart/

Ellers virker det å være grei pris (2,9 per kWh) på AC-lading ved Koble Ladestasjon i Bendiksklev 1, nær Torvet (Kommunal ladestasjjon i samme bygget?).

NB! Kan være at parkeringsplassene på taket ikke er tilgjengelig for alle, om man skal tro bildene på Google Maps, mens de som er tilgjengelig, ligger inni byggets 4. etasje..
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

goggo

Sitat fra: gte-bjørn på torsdag 29. juni 2023, klokken 17:43Hva er tilstanden for Recharge Arendal (Østre gate)? Jeg skal i sommer kjøre fra Oslo til Lillesand med ankomst utpå ettermiddagen, og tenkte å ta an stopp i Arendal. Google Maps viser en ladestasjon i et hjørne mellom hovedveien inn til byen (Vestre gate, Fv 420) og østre gate og der kunne jeg stå og saktelade noen timer mens jeg besøker byen.

Men den vises ikke i Chargefinder, og i Fortum-appen må jeg zoome langt inn for å se den, da er den grået ut. Men i VW-appen, *der* vises den med antall ledige plasser. Så finnes den plassen eller gjør den ikke?

Alternativet blir vel inne i et av parkeringshusene men da må jeg betale for parkering i tillegg. Hadde håpet å slippe det. ;D


Denne ladestasjonen bruker jeg rett som det er når jeg kjører Twizyen til Arendal, det er alltid ledige plasser her og det er sentralt i forhold til sentrum. Siden Twizyen lader så sakte blir det billig parkering/lading :)

Merk at på denne er det vanlige Recharge kWh priser og ingen parkeringsavgift, mens på Kople ladestolpene inne i parkeringshusene må man både betale for parkering og lading.

mvh
Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

gte-bjørn

Oppdatering om Arendal: det kom ny versjon av Chargefinder-appen idag, de sier noe om "ny platform". Nå dukker plutselig Recharge Arendal opp. Men: den viser ikke Type 2 og har bare ? for antall ledige hurtigladere.

goggo

Sitat fra: gte-bjørn på lørdag 01. juli 2023, klokken 16:08Oppdatering om Arendal: det kom ny versjon av Chargefinder-appen idag, de sier noe om "ny platform". Nå dukker plutselig Recharge Arendal opp. Men: den viser ikke Type 2 og har bare ? for antall ledige hurtigladere.

Det er 6 AC punkter, se bildet som er tatt for et par uker siden.
Jeg mener å huske at det er 2 stk 50 kW ladere der, eller kanskje det er 3? De står til høyre utenfor mitt bilde.
Jeg har sakteladet der 2 ganger hittil i år, og 3-4 ganger i Twizy-sesongen i fjor. Tror aldri jeg har sett noen andre som lader på AC stolpene, men 50kW laderne har jeg da sett i bruk.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

gte-bjørn

Jeg har sett den i google streetview også, ser bra ut. Der kan jeg stå i noen timer mens jeg utforsker byen og tar meg en lunsj. 8) Min ID.3 tar max. 11 kW på AC så det vil ta litt tid å fylle opp.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA