Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

CP signal 1 fas og 3 fas

Startet av Caspar, mandag 01. mars 2021, klokken 08:07

« forrige - neste »

Caspar

Jeg jobber med en undervisningsopplegg for elbiler og lading og har et spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med et svar på.
CP signalet forteller jo bilen hvilken effekt bilen kan trekke av en ladestasjon. Men hvordan vet bilen om den er tilkoblet en ladeboks som kan levere 3 fas eller en som bare har 1 fas? Hvis for eksempel CP signalet er 20% som tilsier 12A som er 2,7 kW på 1-fas. Men betyr CP 20% på en 3-fas ladeboks at bilen kan trekke 12A mellom alle fasene og nulleder?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

jkirkebo

Sitat fra: Caspar på mandag 01. mars 2021, klokken 08:07
Jeg jobber med en undervisningsopplegg for elbiler og lading og har et spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med et svar på.
CP signalet forteller jo bilen hvilken effekt bilen kan trekke av en ladestasjon. Men hvordan vet bilen om den er tilkoblet en ladeboks som kan levere 3 fas eller en som bare har 1 fas? Hvis for eksempel CP signalet er 20% som tilsier 12A som er 2,7 kW på 1-fas. Men betyr CP 20% på en 3-fas ladeboks at bilen kan trekke 12A mellom alle fasene og nulleder?

Signaliseres det 12 A så gjelder det for alle faser ja. Bilen må selv detektere antall faser, gjøres enkelt ved å måle spenning.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA