Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Volkswagen sine dårlige apper gjør meg skeptisk til å vurdere nye El-biler!!

Startet av Sutcivni, fredag 26. februar 2021, klokken 11:42

« forrige - neste »

Sutcivni

Fikk nettopp en reklamemail: Vil du se nyheten ID.4 hos oss?

Min umiddelbare tanke var "no way".... De har siden 2014 slitt med appen(e), og får det ENNÅ ikke til på e-golf. Svært amatørmessig både løsning og support. Sikkert samme amatørmessige greiene på andre biler også da!!

Andre som tenker det samme? Tror de taper en del salg fremover på dette. Beklageligvis, for ellers var jeg fornøyd med e-golfen...

Marzo


1000kwh


Roy Aasen

Skal du kjøre app...eller skal du kjøre bil?

Kjøp tesla...så får du fin app iaf


Tangosierra


Rosstopher

Seriøst spørsmål: fungerer appen på nyere VW? Altså ID3 og ID4?

Det er jo et spørsmål om man ønsker å kjøpe en bil hvor man alltid kommer til varm bil, alltid har kontroll på lading, kan stille inn navigasjon før avreise og har mulighet til å låse opp, åpne etc. uten å stå ved siden av bilen, eller om man ønsker en kald bil som man må gå ut til for å sjekke SoC, starte lading, starte varme, etc.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

amrois

Sitat fra: Rosstopher på onsdag 20. oktober 2021, klokken 07:43
Seriøst spørsmål: fungerer appen på nyere VW? Altså ID3 og ID4?

Det er jo et spørsmål om man ønsker å kjøpe en bil hvor man alltid kommer til varm bil, alltid har kontroll på lading, kan stille inn navigasjon før avreise og har mulighet til å låse opp, åpne etc. uten å stå ved siden av bilen, eller om man ønsker en kald bil som man må gå ut til for å sjekke SoC, starte lading, starte varme, etc.

Seriøst svar. Appen til ID-bilene funker helt supert. Har ikke hatt et feilslag på de fire månedene jeg har kjørt min ID4. Foreløpig er ikke appene veldig funksjonsrike, men det kommer. De viktigste tingene er på plass og funker - styring av lading og forhåndsoppvarming/avkjøling.
ID4 Pro Perf Tech

Bjoris

Har fungert fint, med noen få unntak.

Det er mye å gå på funksjonsmessig, satser på det kommer. Det en MÅ ha er på plass, varme og lading

Bjoris

Fungerer fint, hadde noen dagen den var off, men utenom det så virker det, men det tar litt for lang tid starte klima syns jeg

hELgenen

Har null problemer med appen til mine biler.

Jeg forstår egentlig ikke alt dette maset med apper. I bunn og grunn klarer jeg men lenge med:

Starte/Stoppe lading
Forvarme, samt stille inn temp.
Stille inn lademaks

Og alt dette fungerer faktisk.

Når det kommer til app'er i selve bilen så tenker jeg at det enkle er ofte det beste.
Jeg hadde heller investert penger i et rått nettbrett/ipad om apper i selve bilen er noe man må ha.
Når bilen kjøres så bør jo fokus være på veien - så der trenger jeg faktisk ikke noe mer å kikke på.
Og når jeg står å lader - vel da kunne jeg sikkert sett på en film eller noe slikt - men da synes jeg faktisk
et ekte nettbrett/ipad er bedre.. Og går brettet ad dundas - vel da kan jeg bare kjøpe et nytt - går infotainment skjermen i bilen til he....vel da blir det fort litt dyrere og verre å hanskes med..




Trond.m

Appen til id familien synes jeg også fungerer helt ok. Ikke ledende i funksjonalitet, mend et viktigste er at den er stabil.

Det kunne man ikke si om appen til e-tron...det måtte i så fall være da den i lange perioder ikke virket i det hele tatt 😉

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA