Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Grense for gratislading med We Charge kortet

Startet av PerWei, mandag 24. januar 2022, klokken 16:40

« forrige - neste »

PerWei

Til info

Fikk med We Charge kortet da vi kjøpte ny ID.3 Max 1st i oktober 2020. Da ble det opplyst at det dekker fri bruk opp til 2000 kW. I første omgang var kortet gyldig i 12 måneder fra den dato kortet ble aktivert, men er jo senere utvidet med 12 måneder til.

Avtalen for kortet er også utvidet til å dekke Recharge og Eviny i tillegg til Ionity.

Nå ser jeg av dummy-fakturaene jeg får hver mnd at prisene på Ionity er 1,5 - 1,6 kr/kW mens på Recharge er prisen på 5,00 - 6,00 kr/kW. Nå er jo dette kun dummy-fakturaer siden rabatten er lik kostnaden. Jeg var likevel usikker på om det også var et maks beløp jeg kunne lade for.

Jeg ringte derfor We Charge for å høre og de kunne bekrefte at det også er et maks beløp man kan lade for som ligger på ca 6000 kr.

Da blir det kun lading på Ionity fremover. Synd de ikke har flere stasjoner.

PerW

ELvin2022


igniztion

Alle får et We Charge kort, men kun de som kjøpe ID.3 1st modellene fikk vel inkludert noe gratis lading.

Man får gratis abonnement på We Charge Go i 1 år på de andre modellene. Dette reduserer kostnaden for lading på Ionity til 4,40,- pr kWh.

Enyaq får faktisk en bedre avtale :/
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA