Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Videoer og bilder

Startet av elektro, fredag 26. februar 2021, klokken 00:09

« forrige - neste »

Ragged_Glory

Bare det ikke er festet med plugger inn i luka. Regner vel med at det ikke er det.
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

trykkertor

Sitat fra: Ragged_Glory på torsdag 20. mai 2021, klokken 21:36
Bare det ikke er festet med plugger inn i luka. Regner vel med at det ikke er det.
Bak tror jeg ikke det er det, siden det er vist frem biler uten emblem bak. Tviler på at de puncher hull i bakluken for gitte markeder skal ha logo på.
Foran er jeg usikker, og vil spørre butikken/verkstedet om å finne ut av det. Så pass service må de da kunne ha.




Jarv!s

Tysk registrert bil kjørte fra brobekkveien i går! Må si størrelsen overrasket meg! FLOTT BIL! Håper å kanskje få eie en slik en en dag !
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

trykkertor

Ja, det er nok den pressebilen som ruller lokalt og lånes ut til diverse norske media i disse dager.
https://motor.no/elbil/motor-har-provekjort-ioniq-5-elbil/199552

carlings

Gøy å lese norske førsteinntrykk. Dette virker veldig bra. Merker meg spesielt hvordan flere nevner lav kupéstøy, til og med bedre enn Enyaq/ID.4.

Ingen selvfølge på en sørkoreaner.

Og er jeg den eneste som synes interiøret ser MYE bedre ut i lyst skinn?

trykkertor

Sitat fra: carlings på lørdag 22. mai 2021, klokken 20:45
Gøy å lese norske førsteinntrykk. Dette virker veldig bra. Merker meg spesielt hvordan flere nevner lav kupéstøy, til og med bedre enn Enyaq/ID.4.

Ingen selvfølge på en sørkoreaner.

Da kan vi glede oss ytterligere med dette sitatet :
SitatDette er en av de første bilene som er kommet til Norge, en såkalt førproduksjonsbil, på tyske skilter.

Blant annet får bilene som sendes til kundene bedre støydemping.

https://motor.no/a/199552

feistydolphin

For de som _virkelig_ vil ha de tekniske detaljene kan man hygge seg med denne videoen: https://www.youtube.com/watch?v=0zM3EdnqRZg

Et interessant poeng som kommer frem er at E-GMP lader mer effektivt på 400v sammenlignet med vanlige 400v-baserte systemer - omtrent 15 % raskere, i følge Hyundai-ingeniørene i videoen. Dette på grunn av konverteringen til 800v og påfølgende mer effektiv håndtering av strømmen. Eller noe sånt :D

trykkertor

#220
Sitat fra: feistydolphin på søndag 23. mai 2021, klokken 00:23

Et interessant poeng som kommer frem er at E-GMP lader mer effektivt på 400v sammenlignet med vanlige 400v-baserte systemer - omtrent 15 % raskere, i følge Hyundai-ingeniørene i videoen. Dette på grunn av konverteringen til 800v og påfølgende mer effektiv håndtering av strømmen. Eller noe sånt :D
Tja.... Hyundai og den del andre "sminker" ladepåstandene sine en god del.
Huske da Kona Electric kom, og de reklamerte med ladingstyrke inntil 77kW.
Men det viste seg at det var sjeldent den styrken ble nådd, og over et kort spenn.
Leste nå de nye norske testene av Ioniq 5 der flere journalister meldte til Hyundai at påståtte ladehastigheter ikke var i nærheten av å bli oppnådd.

Så er nok redd for at alle de høye skrytetallene er noe man sjelden kommer til å oppleve.

SitatIkke helt som lovet på lading
Totalt brukte vi 20 minutter på å lade fra 41 til 83 prosent, som er et godt stykke unna Hyundais lovnader om 10–80 prosent på 18 minutter. Vi så heller ikke høyere ladeeffekt enn 127 kilowatt på noe tidspunkt.
....
Hyundais norske produkt- og PR-sjef Øyvind Knudsen forsikrer imidlertid om at de har sett høyere hastigheter fra lavere batteriprosent, og at ladeeffektene denne dagen var å regne som unormalt lave. Han sendte oss også et bilde som viste 190 kilowatt ved 35 prosent ladestatus dagen etter vår kjøring.
https://www.tek.no/nyheter/sniktitt/i/dlywWj/hyundai-ioniq-5

feistydolphin

Definitivt greit å være forberedt på at man ikke får makstallene, iallefall ikke hver gang. Men det var jo en tysk youtuber (carmaniac https://youtu.be/XFTDxfpZmZM ) som faktisk fikk omtrent de lovte tallene, om jeg husker rett.


Svolar


Håper bilen har sånn applaus jingle ved fullført lading!

trykkertor

#224
Etter å ha sett Hyundai sin USA release i dag, så tenker jeg.....
Nå begynner de andre produsentene å "dra fra" Tesla hva features og bil angår.
Telsa har lagt fremme lenge, men jeg tar meg i å bli glede meg over at bilen leveres med:
skiltlesing
Vehicle to Grid
220V Stikkontakt i kupeen
Heads up display
Zero gravity seter
Solid fremskritt i ladehastighet
Stilig design
osv osv.....

USA Digital Premiere
https://www.youtube.com/watch?v=fxdZ2twtq14

Top 10 Reasons That Hyundai Ioniq 5 Is Better Than A Tesla
https://www.youtube.com/watch?v=SCYwLHoXUdo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA