Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fire barn og hund

Startet av olabu, onsdag 24. februar 2021, klokken 13:48

« forrige - neste »

olabu

Er det nokon som har fire barn og hund som køyrer Model X 7-seter? F. eks. to barn i bakovervendt sete og ein vaksen på rad to, eitt barn i framovervendt sete i framsetet, eitt barn i framovervendt sete + hundebur på nedslått sete på rad tre og vogn i brønnen på bagasjerommet. Er det mogleg å få til, eller er det berre å krype til korset og kjøpe seg Caravelle?  :laugh: Erfaringar? Tankar?
Model S 85D 2015
Model 3 reservasjon

kodax

Sitat fra: kodax på tirsdag 18. februar 2020, klokken 08:21
Stort hundebur og 6 av 7 seter oppe fungerer i hvert fall i TMX:
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

k1

Ikke mye plass til vogn igjen her, med mindre den er liten eller av slaget paraplyvogn, det kan du få plass til i brønnen. Får selv enkelt plass til 2 paraplyvogner der da de er lange og tynne når de er slått sammen. Ellers er det nok trangt, men mulig det du forespeiler olabu.

kodax

Det lages kanskje vogner som kan slås sammen og få plass i frunken?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Ved å ta bort gulvplata får du ganske mye mer plass enn det som vises. Den står i øverste posisjon der. Vogn stående nedi vil nok kunne gå. Men barnesete på tredje rad er ikke optimalt, da må setet foran ganske langt frem for at barnet skal få plass til beina, spesielt i den fasen der de er for lange til å gå rett frem og for korte til å gå rett ned.

Kvitt deg med bikkja eller kona?

Jarv!s

Ikke akkurat det du spør etter, men testet mercedes EQV, og der vil du med 4 barn og stor hund ha RIKELIG med plass. Bare et lite tips på siden! Selv prøvde jeg en EQV, og likte den svært godt. Selv om valget for min del vil havne på en model x.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

olabu

Sitat fra: kodax på onsdag 24. februar 2021, klokken 15:17
Sitat fra: kodax på tirsdag 18. februar 2020, klokken 08:21
Stort hundebur og 6 av 7 seter oppe fungerer i hvert fall i TMX:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Det er jo bra! Er dette din? Må nesten ha eitt som ikkje går over brønnen, slik at eg kan få plass til barnevogna nedi der. Det er i tillegg ei tvillingvong det er snakk om, så det kan bli knapt, men det fins dei som er relativt smale og kan slåast saman ganske greitt. Må nok låne meg ein X og sjekke både bur og vogn. På tur må det vel bli HS-xbox eller fritidshenger, ser eg for meg.
Model S 85D 2015
Model 3 reservasjon

olabu

Sitat fra: kodax på onsdag 24. februar 2021, klokken 19:33
Det lages kanskje vogner som kan slås sammen og få plass i frunken?
Det hadde vore perfekt, men vi ventar tvillingar, så det skal godt gjerast at vi finn tvillingvogn som passar der. På tur har vi før brukt Babyzen Yoyo som er pitteliten, men den finnast ikkje i tvillingvogn.
Model S 85D 2015
Model 3 reservasjon

olabu

Sitat fra: Jarv!s på torsdag 25. februar 2021, klokken 09:10
Ikke akkurat det du spør etter, men testet mercedes EQV, og der vil du med 4 barn og stor hund ha RIKELIG med plass. Bare et lite tips på siden! Selv prøvde jeg en EQV, og likte den svært godt. Selv om valget for min del vil havne på en model x.

Har sett på den óg. Den ser super ut til vårt bruk, men hadde ikkje tenkt å bruke meir enn ca. 600'. Då er ein brukt X innanfor rekkevidde, men ikkje EQV.
Model S 85D 2015
Model 3 reservasjon

olabu

Sitat fra: geear på onsdag 24. februar 2021, klokken 20:19
Ved å ta bort gulvplata får du ganske mye mer plass enn det som vises. Den står i øverste posisjon der. Vogn stående nedi vil nok kunne gå. Men barnesete på tredje rad er ikke optimalt, da må setet foran ganske langt frem for at barnet skal få plass til beina, spesielt i den fasen der de er for lange til å gå rett frem og for korte til å gå rett ned.

Kvitt deg med bikkja eller kona?

:laugh:
Håpar å få plass til vogn i brønn ja. Meiner du at framovervendt sete på tredje rad blir for trangt?
Model S 85D 2015
Model 3 reservasjon

cstromme

Er vel plass til en unge i brønnen og? 🤔
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

olabu

Sitat fra: cstromme på torsdag 25. februar 2021, klokken 11:34
Er vel plass til en unge i brønnen og? 🤔

Takk for tips. Skal ta det opp med madamen!
Model S 85D 2015
Model 3 reservasjon

Hanhijnn

Sitat fra: olabu på torsdag 25. februar 2021, klokken 13:39
Sitat fra: cstromme på torsdag 25. februar 2021, klokken 11:34
Er vel plass til en unge i brønnen og? 🤔

Takk for tips. Skal ta det opp med madamen!
Den plassen er vel mer egnet for veskehunden...?  ;)
2012-mod. Nissan Leaf
2017-mod. Mitsubishi Outlander PHEV
2021-mod. Tesla Model Y bestilt

kodax

Sitat fra: olabu på torsdag 25. februar 2021, klokken 10:44
Sitat fra: kodax på onsdag 24. februar 2021, klokken 15:17
Sitat fra: kodax på tirsdag 18. februar 2020, klokken 08:21
Stort hundebur og 6 av 7 seter oppe fungerer i hvert fall i TMX:

Det er jo bra! Er dette din? Må nesten ha eitt som ikkje går over brønnen, slik at eg kan få plass til barnevogna nedi der. Det er i tillegg ei tvillingvong det er snakk om, så det kan bli knapt, men det fins dei som er relativt smale og kan slåast saman ganske greitt. Må nok låne meg ein X og sjekke både bur og vogn. På tur må det vel bli HS-xbox eller fritidshenger, ser eg for meg.
Min, ja. Det fins jo kortere bur, så det kan jo hende du kan ha hele brønnen åpen. Evt så kan du lage deg en plate som dekker en mindre del av brønnen. Vi har HS-xbox, og med den så har vi plass til alt vi trenger av mat og ski for en lang uke på fjellet. Men vi har bare to unger som ikke lenger bruker vogn, og da fyller vi opp endel ved siden både buret og mellom unga, så jeg hadde nok kjøpt både HS-box og henger hvis jeg var deg. Henger er uansett et must hvis man skal ha med seg surbrett, kajak etc. 8)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

olabu

Sitat fra: kodax på torsdag 25. februar 2021, klokken 14:10
Sitat fra: olabu på torsdag 25. februar 2021, klokken 10:44
Sitat fra: kodax på onsdag 24. februar 2021, klokken 15:17
Sitat fra: kodax på tirsdag 18. februar 2020, klokken 08:21
Stort hundebur og 6 av 7 seter oppe fungerer i hvert fall i TMX:

Det er jo bra! Er dette din? Må nesten ha eitt som ikkje går over brønnen, slik at eg kan få plass til barnevogna nedi der. Det er i tillegg ei tvillingvong det er snakk om, så det kan bli knapt, men det fins dei som er relativt smale og kan slåast saman ganske greitt. Må nok låne meg ein X og sjekke både bur og vogn. På tur må det vel bli HS-xbox eller fritidshenger, ser eg for meg.
Min, ja. Det fins jo kortere bur, så det kan jo hende du kan ha hele brønnen åpen. Evt så kan du lage deg en plate som dekker en mindre del av brønnen. Vi har HS-xbox, og med den så har vi plass til alt vi trenger av mat og ski for en lang uke på fjellet. Men vi har bare to unger som ikke lenger bruker vogn, og da fyller vi opp endel ved siden både buret og mellom unga, så jeg hadde nok kjøpt både HS-box og henger hvis jeg var deg. Henger er uansett et must hvis man skal ha med seg surbrett, kajak etc. 8)

Takker for svar. Håpar å greie meg med kun HS-box. Får uansett ikkje tid til SUP og kajakk med fire ungar.  :laugh:
Model S 85D 2015
Model 3 reservasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA