Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Redusert SoC ved parkering.

Startet av espenri, søndag 04. april 2021, klokken 17:32

« forrige - neste »

espenri

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 16. april 2021, klokken 11:43
Interessant ! Hadde ikke helt sett for meg denne løsningen... Har bilen kortsluttet og dels brent opp kabling, eller er det produksjonsfeil ?

Hvis du snakker om 12v problemet så oppfattet jeg det som en produksjonsfeil, og at de var klar over svakheten.

Hvis du snakker om bytte av ledningsnett så er det en kjent feil på en spesifikk VIN-range.

Sitat fra: Maxwell_400 på lørdag 17. april 2021, klokken 08:58
Har den fremdeles to batterier? eller har den fått MY21 løsning ?

Det har jeg ikke fått noen informasjon om, jeg antar at det er et batteri under bagasjerommet, og da er vel det andre i "motorrommet" et sted? Kan jo snuse litt rundt, men vet ikke helt hva jeg skal se etter. Har MY21 kun et 12v batteri for all funksjonalitet? Jeg ser i wattcat at TCU battery fortsatt rapporterer tilstand, og at Aux Battery Voltage også står oppgitt, men er usikker på om denne oppdaterer seg lenger.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Maxwell_400

Sitat fra: espenri på tirsdag 20. april 2021, klokken 10:51
Sitat fra: Ingeniøren på fredag 16. april 2021, klokken 11:43
Interessant ! Hadde ikke helt sett for meg denne løsningen... Har bilen kortsluttet og dels brent opp kabling, eller er det produksjonsfeil ?

Hvis du snakker om 12v problemet så oppfattet jeg det som en produksjonsfeil, og at de var klar over svakheten.

Hvis du snakker om bytte av ledningsnett så er det en kjent feil på en spesifikk VIN-range.

Sitat fra: Maxwell_400 på lørdag 17. april 2021, klokken 08:58
Har den fremdeles to batterier? eller har den fått MY21 løsning ?

Det har jeg ikke fått noen informasjon om, jeg antar at det er et batteri under bagasjerommet, og da er vel det andre i "motorrommet" et sted? Kan jo snuse litt rundt, men vet ikke helt hva jeg skal se etter. Har MY21 kun et 12v batteri for all funksjonalitet? Jeg ser i wattcat at TCU battery fortsatt rapporterer tilstand, og at Aux Battery Voltage også står oppgitt, men er usikker på om denne oppdaterer seg lenger.

Nei begge 12 volt batteriene er foran, et større på høyre side og et lite på venstre side.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA