Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Siste nytt om reservasjon av intromodell

Startet av elektro, onsdag 24. februar 2021, klokken 10:38

« forrige - neste »

elhansen

Samme inntrykk som jeg fikk av lokal forhandler her. Selger forklarte at de hadde fått en god del info om tilbehør mm. Virker veldig bra så langt.

feistydolphin

Takk for info! Høres veldig positivt ut med tilpasset takstativ, når det først ikke er en løsning med rails.

ElAlf

En annen ting, Ioniq 5 kommer ikke ut til lokale forhandlere før slutten av mai - iflg. samme forhandler i posten over. Det vil si rett før P45-bilene ankommer. Dermed vil ikke de som har fått kjøpsmulighet få prøve bilen før beslutning om kjøp/kontraktsunderskriving må gjøres.
VW ID.4 GTX
Ioniq 5 Project 45
E-Golf

elhansen

Ganske likt mange av de andre dette. «Er vel begrensa hvor dritt det kan gå». Tror dette blir et bra kjøp. Så ikke leafen før jeg handla den heller men har vært kjempefornøyd. Kan jo si at den som ikke finne noe å klage på på en bil ikke har undersøkt godt nok.... men klart det hadde vært ok å prøvd før handel.

ElAlf

Sitat fra: Frissy på torsdag 11. mars 2021, klokken 17:41
Ganske likt mange av de andre dette. «Er vel begrensa hvor dritt det kan gå». Tror dette blir et bra kjøp. Så ikke leafen før jeg handla den heller men har vært kjempefornøyd. Kan jo si at den som ikke finne noe å klage på på en bil ikke har undersøkt godt nok.... men klart det hadde vært ok å prøvd før handel.

Enig. Etter at taklast og lastesikkerhet nå synes å være på plass - jeg var en stund tvilende - er jeg on track igjen. Bilen blir kjøpt så sant ikke helt nye momenter skulle komme til, men tror Hyundai har gjort jobben med Ioniq 5. Med den utrullingen av biler i markedet som skjer nå og de neste par årene kan Hyundai ikke feile.
Og kommer den allerede i juni så er det ekstra bonus.
VW ID.4 GTX
Ioniq 5 Project 45
E-Golf

bno

Veldig bra avklaring med takstativ. Juni høres bar ut. Min "skepsis" er solpanel taket kost / nytte i forhold til pano.

andy99

#216
I følge ryktebørsen så har de i Tyskland i dag fått Mail om innbetaling av reservasjonsbeløpet innen 1 april. Men de skal betale til forhandler, så da funket vel ikke pay pal løsningen.
Hvordan det blir løst i Norge er fortsatt uklart, for min del kan de bare vente. Hadde vært fint å se norsk pris på vanlig utgave og pris for ev6 først.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Jorn01

Det ble gjennomført en videovisning av intromodellen i går. Jeg mener det da ble sagt at betaling av depositum i Norge vil bli gjennomført innen 1. april og at signering av kontrakter skal være ferdig innen 30. april. Etter dette vil de som står på venteliste bli tilbudt å ta over kontrakter som ikke blir signert / får forrang ved ordinær bestilling som åpner umiddelbart etter.
De første leveransene jf ordinære bestillinger skulle være i juli/august.

andy99

Sitat fra: andy99 på torsdag 18. mars 2021, klokken 20:47
I følge ryktebørsen så har de i Tyskland i dag fått Mail om innbetaling av reservasjonsbeløpet innen 1 april. Men de skal betale til forhandler, så da funket vel ikke pay pal løsningen.
Hvordan det blir løst i Norge er fortsatt uklart, for min del kan de bare vente. Hadde vært fint å se norsk pris på vanlig utgave og pris for ev6 først.
Kom SMS og Mail nå; «Som kjent har Hyundai Motor Europe hatt noen utfordringer med å legge til rette for innbetaling av reservasjonsbeløpet slik det opprinnelig var planlagt. Derfor forenkler vi løsningen og går nå bort i fra reservasjonsbeløpet og starter prosessen med kontraktinngåelse.»
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

kodax

Fikk den jeg også. Da blir det nok mange som får mulighet til å rykke fram i køen. Jeg kunne godt betalt noen tusen for å kunne ha muligheten til å bestille senere, men rett på bindene kontrakt er ikke aktuelt. For oss spiller det egentlig ingen rolle, da dette bare var for å ha i bakhånd som et alternativ til svigers. For de som vil prøvekjøre først er det verre for. Men for de som allerede har bestemt seg for at de vil ha denne, men ikke er kommet inn blant de 3000 ennå, så jo dette potensielt strålende nyheter.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

tss_trd

Fikk epost fra forhandler også nå, der de sier de vil kontakte meg neste uke for kontraktinngåelse. Skulle gjerne visst pris på de øvrige utstyrvariantene og ikke minst på Kia EV6 før signering. Litt drøyt av de å presse på bindende kontrakt så tidlig. Er de redd folk vil ombestemme seg?

ElAlf

Det er tross alt action hos Hyundai nå da. Men obs, ingen krav om kontrakt før utgangen av april slik jeg forsto selgeren i dagens telefonsamtale. Men det er vel klart at de nå ønsker å sile ut hvem som ikke vil kjøpe av de utvalgte 3000.
VW ID.4 GTX
Ioniq 5 Project 45
E-Golf

Olemann

Nettopp, EV6, fargevalg, utstyr og ikke minst pris og leveringstid på std modellen og storkundeavklaringer.
Tror nok en del hopper av etter dette. 

Sitat fra: tss_trd på fredag 19. mars 2021, klokken 17:33
Fikk epost fra forhandler også nå, der de sier de vil kontakte meg neste uke for kontraktinngåelse. Skulle gjerne visst pris på de øvrige utstyrvariantene og ikke minst på Kia EV6 før signering. Litt drøyt av de å presse på bindende kontrakt så tidlig. Er de redd folk vil ombestemme seg?

ProsjektX

Signerer ingen ting her heller før EV6 er presentert, og priser for standard Ioniq 5 modeller er ute. I følge presentasjonen til Hyundai Norge var det utgangen av april som fremstod som kontraktsfrist.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

bno

Ønsker pano tak. Tenkte å se priser for standard først og ta avgjørelse deretter. Sannsynligvis skipper jeg intro modellen pga av tak og at jeg ikke får visualisert alternativer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA