Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Siste nytt om reservasjon av intromodell

Startet av elektro, onsdag 24. februar 2021, klokken 10:38

« forrige - neste »

ID4

Sitat fra: Olemann på onsdag 10. mars 2021, klokken 10:45

Så kommer jo i tillegg fradraget for storkunderabatt på de senere modellene. 

Hyggelig at de av oss som ikke var raske nok for P45 i alle fall ikke på forhånd er dømt til å få en dyrere bil.
Blir interessant å se prisingen på bilen når den kan bestilles senere i vår/sommer.  Og hva vi kan velge inn og ut av utstyr, nye farger etc.

Har reservasjon. Vil betale depositum. Men vil vente med å bestemme meg til jeg ser priser "ordinære" inoq5 før jeg sluttfører kontrakt. Er det veldig lite å spare, så kan det være at egen spec er mer gunstig. Solceller m.m. kan kanskje velges bort.

telcontar

Sitat fra: HelEl på onsdag 10. mars 2021, klokken 11:49
Sitat fra: Olemann på onsdag 10. mars 2021, klokken 10:45

Så kommer jo i tillegg fradraget for storkunderabatt på de senere modellene. 

Hyggelig at de av oss som ikke var raske nok for P45 i alle fall ikke på forhånd er dømt til å få en dyrere bil.
Blir interessant å se prisingen på bilen når den kan bestilles senere i vår/sommer.  Og hva vi kan velge inn og ut av utstyr, nye farger etc.

Har reservasjon. Vil betale depositum. Men vil vente med å bestemme meg til jeg ser priser "ordinære" inoq5 før jeg sluttfører kontrakt. Er det veldig lite å spare, så kan det være at egen spec er mer gunstig. Solceller m.m. kan kanskje velges bort.

Solcelle tak er kun std på P45, så er definitivt et tilvalg på de andre. Jeg håper det er kostnad på rundt 15000kr  å ha denne, da jeg vil helst ikke ha den  :P

Semi elektrisk hf sa forhandler ville ligge på 25k, mens avtagbart 15k. Ganske så stivepriser, men blir slik pga disse skal ettermonteres i Norge.

Shooting gray matt ser også ut som veldig fin farge og kler bilen bedre enn de 4 fargevalgene for P45, https://www.youtube.com/watch?v=mTY5jOBOLpk <-- kan sees i video her.


hELgenen


ElAlf

Vet ikke helt hvilken tråd som passer best, men det er tydelig nå at en P45 med vinterdekk, krok og levering til lokal forhandler vil komme på oppunder 550.000. Jeg fikk satt opp en Enyaq 80x med krok, vinterdekk, metallic og flere av de mest nyttige pakkene til 540.000. Fikk da litt rabatt, men ikke så mange lappene. Selv om en del funksjoner ikke er helt sammenliknbare (fordelene varierer) så fremstår ikke P45 som et spesielt "godt kjøp" slik jeg ser det nå. Den store fordelen er nok bil til sommeren med P45 (om det viser seg å holde stikk...).
VW ID.4 GTX
Ioniq 5 Project 45
E-Golf

turfsurf

Sitat fra: ElAlf på onsdag 10. mars 2021, klokken 12:44
Jeg fikk satt opp en Enyaq 80x med krok, vinterdekk, metallic og flere av de mest nyttige pakkene til 540.000. Fikk da litt rabatt, men ikke så mange lappene.
Tja, jeg kom på 610k for en bil som er antatt rimelig lik PM45 utstyrt. Hadde kanskje blitt 580-90k ved litt pruting. Så fremdeles vesentlig billigere med Ioniq.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ElAlf

Sitat fra: turfsurf på onsdag 10. mars 2021, klokken 14:25
Sitat fra: ElAlf på onsdag 10. mars 2021, klokken 12:44
Jeg fikk satt opp en Enyaq 80x med krok, vinterdekk, metallic og flere av de mest nyttige pakkene til 540.000. Fikk da litt rabatt, men ikke så mange lappene.
Tja, jeg kom på 610k for en bil som er antatt rimelig lik PM45 utstyrt. Hadde kanskje blitt 580-90k ved litt pruting. Så fremdeles vesentlig billigere med Ioniq.

Helt korrekt det. Men mitt utgangspunkt er det utstyret jeg normalt ikke ville betalt for - noe som også er berørt i VAG-delen av forumet (hva som blir vurdert som nyttig tilleggsutstyr- og funksjoner). Jeg MÅ f.eks. ikke ha skinnseter, head-up display, solceller i taket mv.
VW ID.4 GTX
Ioniq 5 Project 45
E-Golf

elhansen

Kanskje litt OT dette, men jeg fikk pristilbud på skoda med 4x4 på 534,000,- inkl vinterdekk, hengefeste, infotainment og ellers intet. Så for meg er de to bilene ganske identiske i pris, da heller ikke jeg trenger alt mulig av ytra utstyr. Så er spørsmålet om levering? Han på skoda sa kanskje 2021.....hvis jeg var rask med bestilling.

Jeg var påBirger N haug idag og de hadde vært i møte med Hyundai idag og der sa de levering juni/juli på prosjekt45. Han sa også at det kom noen løsninger med skipose + så dette blir spennende.  Prismessig da så er det jo egentlig lite forskjell på de to. Men det kan bli forskjell på levering. Er jo ikke veldig glad i etterhåndsmarkedet hos VW fra før, men det kan jo for alt jeg vet være like håpløst på Hyundai.....


Limodriver

Sitat fra: Frissy på onsdag 10. mars 2021, klokken 15:10
Er jo ikke veldig glad i etterhåndsmarkedet hos VW fra før, men det kan jo for alt jeg vet være like håpløst på Hyundai.....

Jeg kan bekrefte at etterhåndsmarkedet hos Birger N Haug og Mobile er like håpløst som VW. Hyundai Norge er nok ikke veldig mange hakkene bedre enn Harald Møller.

Dersom en klarer å finne en liten forhandler/verksted som er ikke er en del av Importør eller større sammenslutning tror jeg det vil være det som kan redde en fra å bli flådd på ettermarkedsbiten.

daktari

Obs! med innstegsmodellen til €41k så får tyskerne trukket fra €10.000 i miljøsubsidie. Effektiv pris blir da €31k ca. inkl. tysk mva. Det betyr import-bonanza for den modellen et halvt år etter levering i Tyskland. Kan være noe å tenke på for de som skal kvitte seg med en e-tron 50 på bruktmarkedet.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

elhansen

Sitat fra: daktari på onsdag 10. mars 2021, klokken 18:30
Obs! med innstegsmodellen til €41k så får tyskerne trukket fra €10.000 i miljøsubsidie. Effektiv pris blir da €31k ca. inkl. tysk mva. Det betyr import-bonanza for den modellen et halvt år etter levering i Tyskland. Kan være noe å tenke på for de som skal kvitte seg med en e-tron 50 på bruktmarkedet.

31 000 euro for prosjekt 45....?

daktari

Sitat fra: Frissy på onsdag 10. mars 2021, klokken 19:05
Sitat fra: daktari på onsdag 10. mars 2021, klokken 18:30
Obs! med innstegsmodellen til €41k så får tyskerne trukket fra €10.000 i miljøsubsidie. Effektiv pris blir da €31k ca. inkl. tysk mva. Det betyr import-bonanza for den modellen et halvt år etter levering i Tyskland. Kan være noe å tenke på for de som skal kvitte seg med en e-tron 50 på bruktmarkedet.

31 000 euro for prosjekt 45....?
Nei, for innstegsmodellen med lite batteri og 2wd - etter fratrekk av €10.000 i miljørabatt til 1. tyske eier i et halvt år. Kilde https://www.autobild.de/artikel/hyundai-ioniq-5-2021-test-vorstellung-sitzprobe-preis-19300201.html
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ElAlf

Da fikk jeg nettopp melding fra Hyundai om digital visning av bilen, med kobling til lokal forhandler. De informerte også om at betalingsløsningen for de 10.000 fremdeles ikke er på plass, de venter på Hyundai sitt europakontor for å ordne opp i dette.
VW ID.4 GTX
Ioniq 5 Project 45
E-Golf

tss_trd

Samme her. Fikk oppgitt tidspunkt fredag 3.12.21. Hmm, spørs hvor interessert jeg er i det om jeg allerede har hatt bilen et halvt års tid...  :o

bno

Sitat fra: tss_trd på torsdag 11. mars 2021, klokken 15:01
Samme her. Fikk oppgitt tidspunkt fredag 3.12.21. Hmm, spørs hvor interessert jeg er i det om jeg allerede har hatt bilen et halvt års tid...  :o

Er nok i morgen da den dato er amerikansk format. Da er det m.d.åå

ElAlf

#209
Da har jeg nettopp hatt en prat med lokal forhandler, og det kom frem en del ting av positiv verdi for Ioniq 5.

Takstativ er allerede utviklet spesielt for Ioniq 5, forhandlerne har fått delenummer, og prisen blir iflg. forhandler 2700 kr. Så da bør faktisk den biten være på plass.

Lastesikring, ja, også på plass med delenummer. Et metallgitter som får innfesting mellom tak og overdel seterygg.

Iflg. forhandler er det uvanlig at de får delenummer så lenge før en bil blir på lager.

Forventet levering av P45 - slik forhandlerstatus er nå - er juni måned.

Det virker som "maskineriet" til Hyundai kverner bra avgårde...
VW ID.4 GTX
Ioniq 5 Project 45
E-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA