Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Siste nytt om reservasjon av intromodell

Startet av elektro, onsdag 24. februar 2021, klokken 10:38

« forrige - neste »

telcontar

Sitat fra: EspenM3 på lørdag 27. februar 2021, klokken 12:54
Sitat fra: telcontar på lørdag 27. februar 2021, klokken 10:45
Selger sier 30-40k mer for likt utstyrt Ioniq5 mot Project 45. Da er det også mulig å få storkunde rabatt på den, mens Project 45 er det ingen rabatt. Da kommer jeg ca 15k dyrere ut og med større fargevalg, kan forhåpentligvis velge panorama tak. Verdt det etter min mening

Ikke hør på slikt. Det finnes ikke info fra importør om priser på modellene som kommer etter P45 enda, så all slik info er ren synsing.

Holder ikke pusten akkurat :P

Vet ikke hva ender opp med enda


arthur

Har nesten, bare nesten, litt vondt av de som må sette sitt navn og vise bilde under slik "informasjon".
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

advale

#108
Sitat fra: arthur på lørdag 27. februar 2021, klokken 09:30

På det veste, eller beste avhengig av øynene som ser, ble en Kona solgt til rundt 450.000 som flippet, og hva vil du tro at en Ioniq5 skal være verdt i forhold til en Kona til 450.000? For egen del vil jeg si at 100.000 merpris ikke er urealistisk.

Så du forventer at Ioniq selges til 600' når maaange sitter på Model Y til 475'? Tesla bør sette prisen ned etterhvert siden valutakursen er stabil nå. Prisen for TMY har i tillegg gått videre ned i USA siden "intro"prisen i Norge. Gir ingen mening å betale 100' mer for en elbil lengre. Iallfall til slike priser.

arthur

Blir ikke 450' pluss 100' heller 550' enn 600'?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Olemann

#110
Er det korrekt at det bare er 9000 så er nok sjansene store for de som vil ha bilen.  Antar et frafall når man må betale inn reservasjonsbeløpet og et vesentlig større frafall når kontrakt skal signeres, og så siste frafall når hele bilen skal betales....

Litt risky prosjekt dette når vi ikke vet hvordan priser og utstyr er på bilene som kommer senere i sommer, med storkunderabatter og normaliserte vilkår.

Men, biler frister den!

Noen som vet noe om forskjellene på denne og Kia CV?

Sitat fra: e-h på lørdag 27. februar 2021, klokken 15:42
Ifølge pressemelding skal ca 9000 ha bygget og satt seg på ventelisten:
https://www.mynewsdesk.com/no/hyundai-motor-norway-as/pressreleases/ioniq-5-oppnaar-den-hoeyeste-interessen-noen-gang-i-europa-3077299

andy99

Bare 9000 i Norge, men vi har ingen kvote for Norge. Så i teorien kan det komme null til Norge. Men tipper det i praksis vil være 2700/4 = 675 stk som kommer hit. Så da er det bedre sannsynlighet enn Lotto, men dårligere enn Flax.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

ProsjektX

Er det noen organisasjoner som gir rabatter på Hyundai eller det bare bedriftsavtaler?
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

elbilfanen

Det minst spesifikke punktet i "Reservasjonsbetingelser for IONIQ 5 Project 45"

6.4    Prisene på plattformen vår. Alle priser som vises på plattformen vår, er veiledende salgspriser og inkluderer frakt- og leveringsomkostninger på 10 900 kroner. Den veiledende salgsprisen inkluderer også vrakpant på 2 400 kroner.
Endelig kjøpspris vil avhenge av valgt forhandlers fraktkostnader og eventuelle tillegg.

Det er mange av dere som stadig refererer forhandlere. Er det virkelig ingen av dere som har spurt om hva deres "påslag" er ??

Dersom det er skiller mye, er det vel greit å velge en som ikke er så grådig....?

e-h

Sitat fra: andy99 på lørdag 27. februar 2021, klokken 18:30
Bare 9000 i Norge, men vi har ingen kvote for Norge. Så i teorien kan det komme null til Norge. Men tipper det i praksis vil være 2700/4 = 675 stk som kommer hit. Så da er det bedre sannsynlighet enn Lotto, men dårligere enn Flax.

Det står akkurat samme i pressemeldingen på EU-siten så det gjelder nok alle land. Da er det litt flere enn 1 av 3 som får tilbud om reservasjon.

Electric cars in Norway

#115
Bare tips ang. forhandlers fraktkostnader.
Kan anbefale å ta en butikk i Drammen for de har gjerne null kr i frakt. Feks BNH. Som kommer med båt dit. Får seg da også en fin langtur hjem med nybilen.

Nei, jeg jobber ikke der  ;D men har sett mange gjør dette. Enten Drammen eller Asker Bærum...

Men men, det er også en fordel å støtte sin lokale forhandler enten det er på Vestlandet eller i Nordland eller NordNorge.

andy99

Sitat fra: elbilfanen på lørdag 27. februar 2021, klokken 21:14
Det minst spesifikke punktet i "Reservasjonsbetingelser for IONIQ 5 Project 45"

6.4    Prisene på plattformen vår. Alle priser som vises på plattformen vår, er veiledende salgspriser og inkluderer frakt- og leveringsomkostninger på 10 900 kroner. Den veiledende salgsprisen inkluderer også vrakpant på 2 400 kroner.
Endelig kjøpspris vil avhenge av valgt forhandlers fraktkostnader og eventuelle tillegg.

Det er mange av dere som stadig refererer forhandlere. Er det virkelig ingen av dere som har spurt om hva deres "påslag" er ??

Dersom det er skiller mye, er det vel greit å velge en som ikke er så grådig....?
Skiller lite mellom forhandlere på Østlandet, men noe mer andre steder. Dere får en indikasjon her. Selv om det er noe gamle data
https://elbilforum.no/index.php?topic=39871.0
Det må også sies at hyundai forhandlere har veldig store forskjeller på pris på øvrig utstyr, ingen felles pris. Husker hjulsett til Kona var noen som tok veldig mye mer for. Og matter etc.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

RJK

Er vel mange som kjøper via egen forhandler, men avtaler at de henter selv fra Drammen, for å spare fraktkostnader og å bli kjent med bilen.

Tidligere var det jo og et punkt å få kjørt inn bilens motor og dekk, noe som ikke lengre er et stort problem med moderne biler, og da spesielt elbiler, men og nye ice-biler trengs jo ikke kjøres inn av sluttbruker lengre.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

#118
I følge lokalavisen til plant'n der fødestua til HI5 er, Korea Harald, så er de (Hyundai Motor company) svært fornøyd med salget så langt.

Bra!

Les mer her fra i dag 28.2:
http://m.koreaherald.com/view.php?ud=20210228000085

Kopi:

"The carmaker's European subsidiary said Friday (local time) that it sold 3,000 IONIQ 5 vehicles on the first day of preorders. The subsidiary added European consumers showed a robust response to the new EV model as about 10,000 people applied to buy the IONIQ 5."

"Business
Transport
Hyundai Motor says sales of IONIQ 5 in Europe show solid start
By Yonhap Published : Feb 28, 2021 - 11:38
Updated : Feb 28, 2021 - 11:38





This undated file photo provided by Hyundai Motor shows the IONIQ 5 crossover vehicle at a local charging station. (Hyundai Motor Group)
Hyundai Motor Co.'s preorders of its IONIQ 5 all-electric model in Europe showed a solid start, with the carmaker selling 3,000 units in advance orders.

According to Hyundai's affiliates in Europe, about 10,000 people applied to buy the electric car in preorders for the IONIQ 5, the first model embedded with Hyundai's own EV-only electric-global modular platform (E-GMP).

The move is likely to help Hyundai and its affiliate Kia Motors increase sales of electric cars in Europe.

Last week, Hyundai said preorders for the IONIQ 5 reached a record 23,760 units on the first day of preorders in South Korea.

Hyundai said the zero-emission car's advanced technologies and innovative designs appear to have met customer demands amid tougher regulations on combustion engine vehicles and a growing appetite for environment-friendly models.

Hyundai unveiled the IONIQ 5 midsize crossover utility vehicle in global markets, with a plan to launch the model in Europe next month and in the United States and other markets later this year.

The IONIQ 5 is available in two versions: the long-range model with a 72.6 kilowatt-hour (kWh) battery and the standard model with a 58 kWh battery. The long-range version can travel up to 430 kilometers on a single charge and charge 80 percent of the battery capacity within 18 minutes.

The all-electric car is priced at 50 million won to 55 million won ($45,000-$49,500). With government subsidies, it can be purchased for around 40 million won."

biggern

Sitat fra: arthur på lørdag 27. februar 2021, klokken 09:30
Sitat fra: advale på fredag 26. februar 2021, klokken 22:05
Sitat fra: batterimannen på fredag 26. februar 2021, klokken 10:45
Blir kanskje den mest flippbare modellen siden Kona og e-Niro?

Ioniq 5 er veldig fin bil, men har liten tro på at den kan flippes noe særlig. Er tross alt snakk om en bil til 500 000. Når Kona kom ut så kostet den 325 000 og med ekstrem udekket behov i markedet for en "billig" bil med lang rekkevidde.

Ioniq 5 er en bil til halv mill, og i det området er det tjokka fult av nye biler som kommer. Hvor mye kostet Tesla Model Y før den gikk opp? Mente å huske det var under 500'... Det kommer også an på hvordan Hyundai legger ut kortene sine. Om slusene og levering åpnes samtidig med de vanlige bestillingene.

På det veste, eller beste avhengig av øynene som ser, ble en Kona solgt til rundt 450.000 som flippet, og hva vil du tro at en Ioniq5 skal være verdt i forhold til en Kona til 450.000? For egen del vil jeg si at 100.000 merpris ikke er urealistisk.

Vel, da er det jo enkelt for meg. Går heller for en ID4 GTX med panorama tak osv.
Men av erfaring med den gode Km på batteri både vinter og sommer og minimalt tap ved å stå stille en uke i vintertemp., på vår Kona, er jeg litt spent på hva VAG serien vil ligge på av forbruk. Så det blir int. å se forbrukernes erfaringer når ID4/Enyaq ankommer utover våren.
Ellers ikke noe stress å vente på full konfigurerbar I5, som blir tilgjengelig utover våren.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA