Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Siste nytt om reservasjon av intromodell

Startet av elektro, onsdag 24. februar 2021, klokken 10:38

« forrige - neste »

ProsjektX

Tror dessverre det tar litt tid... regner med at alt gjøres manuelt her. er kanskje optimist men håper de får ut fingern i løpet av dagen
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

andy99

Vi får vel en indikasjon nå kl 10, om de virkelig stenger listen. Eller om det også drøyer
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

kodax

Stenger de den ikke, så er vel det kanskje en indikasjon på at de ikke har fått fulltegnet listen
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

kodax

Og der var knappen for å bestille borte. Tipper det fort kan ta noen dager før man får beskjed hvis de skal gjøre dette manuelt.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

hELgenen

Ja - de må jo fordele 3000 biler på 5 land - deretter må hvert land sin importør lage sin liste.
Første mann til mølla har jeg ikke tro på vil gjelde her. Hvilke regler som gjelder ansatte i egen organisasjon er også interessant - f.eks kan det jo være noen som jobber i forhandlernettet som også har ført seg opp på listen. Jeg aner ikke - men blir uansett spennende å se hva som skjer fremover

batterimannen

Blir kanskje den mest flippbare modellen siden Kona og e-Niro?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

kodax

Sitat fra: batterimannen på fredag 26. februar 2021, klokken 10:45
Blir kanskje den mest flippbare modellen siden Kona og e-Niro?
Jeg tror mange som velger en Hyundai er temmelig "prisbevisste", så denne med 4WD vil nok ikke være like ettertraktet som hvis det hadde vært 2WD-versjonen de hadde sluppet.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

power59


andy99

#83
Svar fra Hyundai Norge i dag: « Det vil bli sendt ut mer informasjon om dette i neste uke, altså iløpet av uke 9 »
Dette=reservasjon
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

niet

Uke 9?! Hva i all verden er det de holder på med. Finnes det ingen grenser for hvor dårlig man kan gjøre en jobb?

Kl: 10:30 i går var nok alle de 3000 bilene reservert, seinest. Gir vi litt slakke og en god lang lunch for de stakkars Hyundaiansatte så kunne de starte å finne de 3000 første reservasjonene 12 blank. Med datasystemer som både kan sortere og feilsjekke vil 5 ansatte på kontoret i Tyskland i løpet av den halve dagen i går, og dagen i dag være klar til å sende ut bekreftelse til de 3000. Det kan jo være at noen liker helst å jobbe med papir, og må printe ut alt.
Da kan vi selvfølgelig forstå at det tar litttt leeengre tid.

::)

Olemann


Om man senker ambisjonene til hva andre enn seg selv vil, klarer og får til, så blir livet alltid mindre fullt av skuffelser.... ;D
Jeg regner med at jeg i løpet av 2-3 uker får beskjed om jeg fikk reservert eller ikke, da er det trolig slik at jeg får svar innen min forventning, og det store smilet opprettholdes.

Electric cars in Norway

#86
Les siste nytt i den Koreanske avisen fra i går...

Reservasjoner om tar litt lengre tid, er nå en ting men mangel på chips brikker er noe annet.

https://m.koreatimes.co.kr/pages/article.asp?newsIdx=304676

Kopi:

Hyundai Motor is enjoying brisk preorders for its new electric vehicle (EV), the IONIQ 5, but facing production concerns due to the prolonged global chip shortage for cars.

kodax

Fikke denne nå:

Tusen takk.
Interessen for IONIQ 5 Project 45 har vært enorm.
Vi er overveldet (noe IT-systemene opplagt også har vært) over interessen for våre nye elbil. Vi gleder oss til å vise deg mer i tiden som kommer.

Du og mange andre er sikkert spente på om dere får reservere en av lanseringsbilene. Vi skulle gjerne kunnet gi den gladnyheten allerede i dag, men den informasjonen er ikke klar enda. Det jobbes med dette og vi vil informere så fort våre venner i Hyundai Motor Europe har oppdatert excel-arkene sine.

Vi kan i hvert fall si at du får beskjed i løpet av uken som kommer.

Ha en riktig god helg og takk for oppmerksomheten.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Trond.m

Hæ, har de til og med Excel. Jeg trodde de fortsatt brukte kuleramme  8)

Til de som er litt yngre enn undertegnede 😏

https://nn.wikipedia.org/wiki/Kuleramme

hELgenen

Litt ulik info ute å går. Har fått både mail og sms...
Skal jeg tolke det som et positivt tegn?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA