Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Siste nytt om reservasjon av intromodell

Startet av elektro, onsdag 24. februar 2021, klokken 10:38

« forrige - neste »

elektro

Min eneste betenkelighet er at den er litt mindre enn bilen vi har. Og den er alltid STAPP full på tur. Inkl. 10-12 par ski i skiboksen. Og så vurderer vi bikkje... :o
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Really

Å registrere seg koster ikke noe, depositum kan en få tilbake så den økonomiske vurderingen har vi god tid til. Jeg var ferdig med registrering 10.10 og fikk bekreftelse 10.38. Litt irriterende med dårlige systemer, men det må vi vel skylde på Elon Musks Paypal 😅.
Hadde en Kona electric og det var et svært hyggelig bekjentskap, problemfri så lenge jeg hadde den, langt mer enn en kan si om premium bilene jeg har hatt. Også
Polestar 2 som jeg kjører i dag har vært problemfri, så det er mulig jeg har hatt flaks. Men  heftig ny teknologi frister...

Como

Sitat fra: Chimp på torsdag 25. februar 2021, klokken 13:13
Virker bare som at mange lever i en tro om at det kun er 3000 modeller til Norge i år og at man MÅ få dem. Det er ikke tilfelle, det er mulig å specce selv når disse 3000 er levert. Man kan selvfølgelig aldri spå eventuelle leveringsproblemer.
Ikke at jeg nødvendigvis tror på dette, men Hyundai sier at de som ønsker å "specce selv" kan ha fordel med en reservasjon:
Dersom du ikke blir tilbudt en IONIQ 5 Project 45, vil du være blant de første som får tilbud om IONIQ 5 ved ordinær salgsstart.
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

hELgenen

Sitat fra: Trond.m på torsdag 25. februar 2021, klokken 13:23
Ja, spesifikasjonene er utvilsomt gode. Men er jo en Hyundai og jeg har til gode å se og kjøre en Hyundai som ikke oppfattes som litt billig. Vil nok ikke være noe problem å få en Id.4 Max AWD for samme pris (535 med vinterhjul og avtagbart hengerfeste), og den får jo mye skryt for kjøreegenskaper og lavt støynivå.

Dersom du har rett mhp. prisingen av AWD på ID.4 så blir det jo trangt i døra mellom Ioniq 5 og ID.4
Når det gjelder kvalitet så ta en tur å kikk på en Hyundai Tucson - 2021 modell. Jeg mener bilen ikke føles såååå billig - i alle fall ikke noe billigere enn Toyota RAV4 som jeg mener føles billig. Den har en del flotte TEC egenskaper som drar opp også.
Men merket har jo ikke den pondusen mhp. å levere opplevd kvalitet som Tyske premium biler...ennå.
Det kan jo gå ut over bruktprisen ennå noen år - så ser den usikkerheten. Men jeg mener Ioniq 5 kanskje er det beste Hyundai har laget så langt - så jeg ville ikke undervurdere dem fremover...plutselig er de på linje med Audi - og jeg er så gammel at jeg husker når Audi ikke var premium og ble regelrett sett på som gubbebilen sammenlignet med VW - det klarte de jo å snu og jeg tror Hyundai kan klare det også.......

Trond.m

Lurer forresten på hvorfor jeg bare har fått en bekreftelses-mail. Jeg fikk beskjed av forhandler om at dersom man ville ha mulighet til å endre farge, så måtte man reservere dobbelt. Og jeg liker konkurranse, så jeg bestilte hos 2 forhandlere. Brukte også 2 epost adresser, i tilfelle det betyr noe. Men jeg fikk bare en bekreftelses-mail og der er det ingen info om farge eller forhandler. Kommer uansett bare til å bestille maks 1 bil (trolig ingen), men jeg har tidligere opplevd at det er lønnsomt å ha reservasjon hos 2 forhandlere. Blir forhandler XX for grådig og skal legge på ekstra «registrerings-omkostninger, betaling for gummimatter etc, så sier jeg bare takk...da bestiller jeg heller hos forhandler YY. Det stanser alltid slike forsøk på urimelige ekstra-inntekter 😉
Men på grunn av alt rotet med bestilling, så faller jeg sikkert utenfor uansett, men jeg er sikkert ikke den eneste som helgarderer. Da blir det nok fort ledige biler for de på venteliste 👍

elbilfanen

#50
La det være klart at jeg er glad på vegne av de som har klart å komme "helt inn" og klarte å få reservert bil.

Som nevnt har jeg prøvd mange av løsningene som er foreslått her, itillegg til ,no siden og link i info mail. 4 PCer satt og jobbet desperat for meg fra kl 09.58, ingen har til nå kommet helt gjennom prosessen, noen har kommet til knappen "

   

Når en leser hva Kundeservice lover, så framstår det som en real "løgn" i forhold til fakta. Jeg kan ikke komme vidre på tross av ca 10000 forsøk....

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Må være ærlig å si at jeg faktisk føler et sterkt HAT ovenfor de som styrer denne styrte svindelen (det vil si ledelsen og ikke de sympatiske medarbeiderne som over mange år har bygd opp et positivt "brand")




Trond.m

#51
Forstår godt din frustrasjon. Det som irriterer meg mest er vel at jeg føler at Hyundai har misbrukt min tid og den tilliten jeg ga dem ved å sette av tid til å reservere bil. Tror kanskje ikke jeg hadde kjøpt likevel, for jeg er sterkt kritisk til forhåndsreservasjoner med fast pris der du låses til en forhandler. Hadde de kjørt hele prosessen som nettsalg, så hadde kunden fått fordelen av angrefristloven. Nå lager de en løsning hvor man låses til å kjøpe en vare som man bare har sett photoshop illustrasjoner av, uten angrerett. Og når man må basere det på tillit til en sentral Hyundai organisasjon som har vist seg utrolig amatørmessig, så kjennes det ikke som en trygg handel.


telcontar

Etter alle konkurrentene har lansert sine biler, så heller jeg mer mot Model Y. Hadde ikke trodd det, men er nok den som sjekker av flest bokser

Really

Sitat fra: Trond.m på torsdag 25. februar 2021, klokken 20:14
Forstår godt din frustrasjon. Det som irriterer meg mest er vel at jeg føler at Hyundai har misbrukt min tid og den tilliten jeg ga dem ved å sette av tid til å reservere bil. Tror kanskje ikke jeg hadde kjøpt likevel, for jeg er sterkt kritisk til forhåndsreservasjoner med fast pris der du låses til en forhandler. Hadde de kjørt hele prosessen som nettsalg, så hadde kunden fått fordelen av angrefristloven. Nå lager de en løsning hvor man låses til å kjøpe en vare som man bare har sett photoshop illustrasjoner av, uten angrerett. Og når man må basere det på tillit til en sentral Hyundai organisasjon som har vist seg utrolig amatørmessig, så kjennes det ikke som en trygg handel.

Nå er det vel slik at angrerett fortsatt gjelder i forbrukerkjøp, uansett hva som måtte stå i en kontrakt. Og kontrakt er ikke aktuell før noe senere i år.

Really

Sitat fra: telcontar på torsdag 25. februar 2021, klokken 21:29
Etter alle konkurrentene har lansert sine biler, så heller jeg mer mot Model Y. Hadde ikke trodd det, men er nok den som sjekker av flest bokser

Tesla har noen sterke sider, de er innovative, har et ladenettverk og er best på Battery management sammen med Hyundai, men byggekvaliteten på de bilene gjør dem helt uaktuelle.

ProsjektX

Sitat fra: Really på torsdag 25. februar 2021, klokken 21:38
Sitat fra: telcontar på torsdag 25. februar 2021, klokken 21:29
Etter alle konkurrentene har lansert sine biler, så heller jeg mer mot Model Y. Hadde ikke trodd det, men er nok den som sjekker av flest bokser

Tesla har noen sterke sider, de er innovative, har et ladenettverk og er best på Battery management sammen med Hyundai, men byggekvaliteten på de bilene gjør dem helt uaktuelle.
Sammenlignet med konkurrenter som Ioniq5 så fremstår TMY mer og mer gammeldags, eksteriørdesignet er rett og slett kjedelig, og med ultrakjipt interiør i tillegg. Har helt slått fra meg TMY ihvertfall, Ioniq5, CV, Enyaq eller id4 som står igjen...
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

elbilfanen

Får dere som har klart å få bekreftelsemail klar beskjed om dere står på reservasjonsliste eller venteliste?

Er det noen som har mottatt reservasjonsnummer?

hdh

Sitat fra: elbilfanen på torsdag 25. februar 2021, klokken 22:31
Får dere som har klart å få bekreftelsemail klar beskjed om dere står på reservasjonsliste eller venteliste?

Er det noen som har mottatt reservasjonsnummer?

Ingen har per nå så vidt jeg vet fått en bekreftelse på en reell reservasjon. I mailen står det at de bekrefter mottatt konfigurasjon av bilen. Endelig bekreftelse på om du faktisk var rask nok til å få en av de 3k bilene kommer sikkert tidligst i morgen, eller over helgen.
-Sort '14 Renault Zoe Intens

-Race Blue '24 Skoda Enyaq IV80X Sportline

Jorn01

#59
Ser ut som om Ioniq 5 har gått som varmt hvetebrød. Her påstås det at det kom inn 18000 reservasjoner i løpet av en time: https://aju.news/en/hyundai-ioniq-5-electric-car-surpassed-18000-units-in-1-hour-prior-contract.html
Hvis en gjetter på at halvparten av de som reserverte faktisk bestiller - så kan en kanskje håpe på at de som bestilte i løpet av de 20 første minuttene kan få en av de 3000 bilene(?)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA