Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Siste nytt om reservasjon av intromodell

Startet av elektro, onsdag 24. februar 2021, klokken 10:38

« forrige - neste »

biggern

Tja.., alle sider og servere er nede, men lov å leve i trua...

omikron

Noen av dere som har fått bestilt som brukte chrome nettleser på PC?

Satt klar til å bestille før 10 og kom bare til ventesiden. Chrome på mobil og Edge på PC gjør at jeg kommer rett inn på siden der en kan reservere. Synd å miste muligheten på grunn av slike ting, men er vel fryktelig lite å få gjort noe med nå.

arthur

Sitat fra: omikron på torsdag 25. februar 2021, klokken 11:16
Noen av dere som har fått bestilt som brukte chrome nettleser på PC?

Ja.

Men uklart om jeg har bestilt eller kun fått registrert et "ønske", alt er uklart her etter mitt syn, dessverre.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

andy99

Det er vel ingen som har fått reservert eller bestilt enda. Vi har kun fått registret oss på en venteliste.

"Vi åpner for å konfigurere din bil fra kl. 10:00 i morgen, torsdag 25. februar. Når du har konfigurert din IONIQ 5 Project 45 og har klikket deg gjennom hele reservasjonsprosessen, er du bli satt på en «venteliste». Dette gjør vi fordi vi rett og slett ikke fikk løsningen med PayPal til å spille på lag med oss. For at alle skal få en mulighet til å konfigurere bilen og sette seg på liste vil det være åpent for konfigurasjoner og ventelistepåmelding i 24 timer frem til 26. februar kl. 10:00."

og fra dagens bekreftelse mail:

"Vi bekrefter at vi har registrert din konfigurasjon for IONIQ 5 Project 45.

Så snart som mulig etter at konfigurasjonsprosessen er avsluttet vil vi kontakte de 3000 første kundene i Europa direkte."

Så reservasjonene vil vel bli tildelt først fredag 26 februar etter kl 10:00
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Jorn01

Det virker som om det er enighet her om at de 3000 bilene gikk i løpet av minutter.

Er det en fordeling av biler mellom landene? Noen som har hørt noe fra Hyundai om hvordan salget har gått?

Chimp

Sitat fra: Jorn01 på torsdag 25. februar 2021, klokken 11:38
Det virker som om det er enighet her om at de 3000 bilene gikk i løpet av minutter.

Er det en fordeling av biler mellom landene? Noen som har hørt noe fra Hyundai om hvordan salget har gått?

Hvem er enig i det? Jeg mener det fortsatt kan være mange igjen. Hvorfor skal man kjøpe intromodellen med det håpløse solpaneltaket når man kan specce panorama senere og få levering fra høsten. Det er Norge som drar disse forhåndsbestillingene i stor grad. Er nok flere i Norge som ikke gidder forhåndsreservere etter at Hyundai har tryna så mange ganger nå.

Rocklobster

Ble bare enda mer klønete fra Hyundai dette virker det som. På engelsk har de uttrykket add insult to injury som er passende her. Dette på toppen av tilbakekallingen så har det vært en interessant uke pr messig for koreanerne.

Jorn01

#37
Sitat fra: Chimp på torsdag 25. februar 2021, klokken 11:45
Sitat fra: Jorn01 på torsdag 25. februar 2021, klokken 11:38
Det virker som om det er enighet her om at de 3000 bilene gikk i løpet av minutter.

Er det en fordeling av biler mellom landene? Noen som har hørt noe fra Hyundai om hvordan salget har gått?

Hvem er enig i det? Jeg mener det fortsatt kan være mange igjen. Hvorfor skal man kjøpe intromodellen med det håpløse solpaneltaket når man kan specce panorama senere og få levering fra høsten. Det er Norge som drar disse forhåndsbestillingene i stor grad. Er nok flere i Norge som ikke gidder forhåndsreservere etter at Hyundai har tryna så mange ganger nå.
Den gode grunnen for å bestille denne nå er etter mitt syn at det virker å være en veldig grei pakke til en hyggelig pris. Selv er jeg mest opptatt av tekno-greiene og bryr meg mindre om farger og takløsning mv. Teknologisk anser jeg at koreanerne ligger veldig langt fremme i forhold til konkurrentene. Levering til sommeren vil også kunne være en stor fordel for mange..

elektro

#38
Bilen er jo et kupp hvis man ser på utstyrslista og spesifikasjoner. Den slår også mine forhåndsfavoritter ID.4 og ENYAQ til markedet med firehjulstrekk, har bedre aksellerasjon og lader mye raskere, kanskje raskest av alle elbiler på markedet. Litt avhengig av hvordan man måler. Inkludert Model Y, som man for øvrig ikke aner når kommer til Europa og som må ha en reservasjon for å ha håp om å få i år. Den blir også mest sannsynlig mye dyrere. Klart IONIQ 5 blir revet bort! :D

Hvorfor ikke vente for å kunne spec'e bilen bitteitt annerelders? Vel, for mange har de månedene man har en ganske unik bil en verdi i seg selv. Andre venter og venter og venter og venter.. det kommer alltid noe bedre.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Chimp

Virker bare som at mange lever i en tro om at det kun er 3000 modeller til Norge i år og at man MÅ få dem. Det er ikke tilfelle, det er mulig å specce selv når disse 3000 er levert. Man kan selvfølgelig aldri spå eventuelle leveringsproblemer.
Forøvrig er det ikke lenge til KIA CV lanseres, som er mye av samme bilen, kanskje lavere priset, kanskje samme leveringstid. Men ja, da kommer man i den "man kan alltid vente på noe bedre".

elektro

Står ikke bilen til forventningene er det helt sikkert noen andre som vil ha denne pakka med levering på dagen til 499' :) Langt utover høsten..
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Trond.m

#41
Sitat fra: elektro på torsdag 25. februar 2021, klokken 12:23
Bilen er jo et kupp hvis man ser på utstyrslista og spesifikasjoner.
Ja, spesifikasjonene er utvilsomt gode. Men er jo en Hyundai og jeg har til gode å se og kjøre en Hyundai som ikke oppfattes som litt billig. Vil nok ikke være noe problem å få en Id.4 Max AWD for samme pris (535 med vinterhjul og avtagbart hengerfeste), og den får jo mye skryt for kjøreegenskaper og lavt støynivå.
Erfaringsmessig så legger Hyundai forhandlere til ekstra leveringsomkostninger, registreringsomkonstninger og matter, så da tenker jeg vi snakker 540K, og mye rabatt er det nok vanskelig å få. Skal ikke se bort fra at Q4 e-tron også kan få en attraktiv pris hvis norske kroner styrker seg mot sommeren.

hdh

Klokken 13:28 fikk jeg bekreftelse på reservasjon. Tok bare tre og en halv time...  ::)
-Sort '14 Renault Zoe Intens

-Race Blue '24 Skoda Enyaq IV80X Sportline

Trond.m

Sitat fra: hdh på torsdag 25. februar 2021, klokken 13:54
Klokken 13:28 fikk jeg bekreftelse på reservasjon. Tok bare tre og en halv time...  ::)
Og når skal man få vite om man er blant de 3000 ? Nå tror jeg ikke det er så stort trykk i de andre landene, så det er vel ikke usannsynlig at 50 % går til Norge ? Ergrer meg at Hyundai misbruker potensielle kunders tid på dette tullet, og det øker ikke akkurat lysten til å skrive kontrakt.

hdh

Sitat fra: Trond.m på torsdag 25. februar 2021, klokken 14:03
Sitat fra: hdh på torsdag 25. februar 2021, klokken 13:54
Klokken 13:28 fikk jeg bekreftelse på reservasjon. Tok bare tre og en halv time...  ::)
Og når skal man få vite om man er blant de 3000 ? Nå tror jeg ikke det er så stort trykk i de andre landene, så det er vel ikke usannsynlig at 50 % går til Norge ? Ergrer meg at Hyundai misbruker potensielle kunders tid på dette tullet, og det øker ikke akkurat lysten til å skrive kontrakt.

Enig i at alt klabb og babb rundt lanseringen har gitt en bitter bismak på hele opplegget. De hadde vært bedre tjent med dedikerte kvoter for hvert land, da hadde de sluppet så mye trykk på en og samme side. I tillegg så skal man ifølge mailen bli prioritert ved åpningen av ordinært salg om du har reservert en 45 og ikke ble tildelt en bil.

Bilen i seg selv virker som den klart beste pakken i dette segmentet så langt, så jeg har ingen store betenkeligheter rundt den.
-Sort '14 Renault Zoe Intens

-Race Blue '24 Skoda Enyaq IV80X Sportline

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA