Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ioniq 5 - Etter 4 timer er det fortsatt ingen som har klart å reservere bil

Startet av elbilfanen, tirsdag 23. februar 2021, klokken 13:19

« forrige - neste »

elbilfanen

Dette er bare trist....

Det synes tydelig at Hyundai IKKE har tatt noe lærdom av fadesen som VAG skapte ifm reservasjon av ID 3, når den ble lansert. Jeg sendte en mail til Hyndai om mine ekkle erfaringer med ID 3 reservasjon, og ba dem løse det på en bedre måte... ironisk nok...

Dagen startet tidlig i dag. Sjekket at adressen min var lik på PayPal og Hyundai. La ned alle andre programmer. Re-startet og slettet alle cookies og historie. Re-startet igjen. Logget på PayPal og Hyundai og ventet på at klokken skulle bli 08.00...
Presentasjonsvideoen lot seg starte presis 08.00 og varte i 11m 3s....
Hadde ventet en nedtelling eller kanskje å bli videresendt til en reservasjonsside, men ingenting skjedde, gikk tilbake til hovedsiden og der var det en knapp å klikke på "RESERVER"....
Valgte utvendig farge.. Innvendig farge... og Forhandler... bekreftet vilkår og bekreftet igjen og klikket på "Gå til PayPal" oooooog ingenting skjedde

Akkurat like forbanna elendig som når VAG surra det til....

På en annen laptop så bladde jeg febrilsk på andre sider på hyundai.no og com.
Oppdaget en siden hvor det nå blinket "0000" biler tilgjengelig, 30 min senere blinket det 3000 biler tilgjengelig.... sider kom og gikk og så kom det opp en beklagelse på .no siden.
Når jeg da har klikket på RESERVER ca 1700 ganger frem til ca 11.00 (og sikkert gjort problemene enda værre...) så ble jeg overført til en internasjonal side hvor det var bilde av en hvilende kvinne med den treffende teksten "REAL Progress takes time", det roet ikke akkurat meg ned.... dessverre.
12.20 ringte jeg .no og traff en hyggelig dame som beklaget situasjonen, forklarte at feilen ikke lå i Norge, og at de skulle gjøre sitt ytterste for å sende epost til alle som hadde satt seg på interesseliste så fort de visste noe om når de kunne være oppe og gå igjen, eller hadde annen relevant informasjon...
En taktisk dame med et klart talent for kundebehandling. Fakta, fakta og fakta. Ikkeno tull. Det hjalp...  :+1:

Markedsavdelingen sendte ut mail 08.17 om pris og noen tekniske data samt at nå kunne man reservere.
08.43 gikk det ut mail om tekniske problemer...

Ioniq 5 er den første bilen jeg har sett snurten av på mange år som jeg har tenkt "wooow" om, den er frekk og elegant på en gang... jeg virkelig gledet meg...

Hvordan kan det ha seg at noen som kan skape en så lekker bil ikke klarer å lage et "køsystem" for 3000 personer.... for meg er det ubegripelig ??
Hvorfor ikke dele kø-nummer og betaling. En kan jo feks gi 48t frist på betaling og gjøre opp kø-lista på nytt etter 48t.

Bilene skulle reserveres etter "Først til mølla" prinsippet.
Det blir IKKE artig å høre rykter om at feks frankrike fikk reservert 2400 av de 3000 bilene..

Da kommer jeg ikke til å kjøpe Hyundai.
Jeg vil ha en bil jeg liker men jeg vil også ha en hederlig leverandør....

Mine tanker går til de enkelte dyktige og hyggelige ansatte som gjør sitt beste oppe i denne møkka-situasjonen hos Hyundai...

Har du klart å reservere Ioniq 5

Trond.m

Snakket med en forhandler. Det var visst 14000 som hadde forsøkt å reservere, men når alle forsøker minst 10 ganger, så er det ikke så rart at det blir mange. Amatørmessig avslutning på en ellers god markedsføring i forkant 😥

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

telcontar

Det skal komme en email om nytt tidspunkt, de skal ikke plutselig åpne uten å informere. Dette fra Hyundai selv.

arthur

Sitat fra: telcontar på tirsdag 23. februar 2021, klokken 14:08
Det skal komme en email om nytt tidspunkt, de skal ikke plutselig åpne uten å informere. Dette fra Hyundai selv.

Nja, selv det kan de ikke garantere etter hva jeg har lest.

– Kan muligheten for reservasjon plutselig åpne?

– Vi ønsker å gjøre dette på en mest mulig redelig måte overfor kundene, men vi må avvente hva som blir endelig beslutning. Bilene er fortsatt ikke reservert av noen.


https://dinside.dagbladet.no/motor/systemet-klikket/73444835?fbclid=IwAR1WaOltiVbjnPpj36tFtR-wyNxE9vFogKOpyCnPAH6a8RQLD_DK_b-Z9B4
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

elbilfanen

Markedsavdelingen hos H.no opplyser følgende i infomail til de som har satt seg på interesseliste: (min havnet i spamfolder...) 15.54

Dessverre har vi opplevd store tekniske problemer med reservasjonsløsningen av lanseringsmodellen IONIQ 5 Project 45 i dag.

Men fortvil ikke, våre teknikere jobber på spreng for å rette feilen. Så fort de har utført sin magi, vil vi gi deg beskjed om når du igjen får muligheten til å reservere bilen.

Det er veldig viktig for oss å understreke at ingen av de 3 000 lanseringsbilene ble reservert i morges. Alle bilene er fortsatt tilgjengelige etter førstemann til mølla-prinsippet når vi igjen åpner for reservasjoner.

Vi er veldig lei oss for at dette skjedde, og beklager på det sterkeste. Vi håper vi kan gi deg gode nyheter om reservasjonen om kort tid!


elbilfanen

Har funnet noen faktafeil hos en del av de store og proffe bil-relaterte nettstedene i Norge.
Anbefaler derfor de som vurderer å reservere/kjøpe Ioniq 5, leser seg opp på den informasjonen som er tilgjengelig fra Hyundai, og i siste revisjon....

telcontar

Blir neppe noen åpning for reservasjon kl 09:00 som noen hadde funnet info om. Da burde ihvertfall Hyundai sendt ut email i god tid.

Trond.m

Dette virker veldig useriøst. Alle kan oppleve problemer i starten , men da løser man det i løpet av noen timer.


elbilfanen

Er det riktig at prisen ikke er "offentlig" i England, Tyskland, Nederland og Frankrike ??

Electric cars in Norway

Sitat fra: elbilfanen på onsdag 24. februar 2021, klokken 23:42
Er det riktig at prisen ikke er "offentlig" i England, Tyskland, Nederland og Frankrike ??

Jeg trodde de fikk prisene likt med oss i Norge. Men kan  hende jeg tar feil....

ProsjektX

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 25. februar 2021, klokken 01:02
Sitat fra: elbilfanen på onsdag 24. februar 2021, klokken 23:42
Er det riktig at prisen ikke er "offentlig" i England, Tyskland, Nederland og Frankrike ??

Jeg trodde de fikk prisene likt med oss i Norge. Men kan  hende jeg tar feil....
Prisen er ute i Tyskland ihvertfall. Ca 470.000kr netto med dagens kurs
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Trond.m

Er det noen grunn til å tro at Hyundai vil være mer pålitelig når det kommer til levering, enn de har vist med reservasjoner ?

elbilfanen

Det som skulle bli min første bil fra Hyundai.... ser ut til å ende med at jeg svartelister det merket for alltid.

4 PCer og 2 IP adresser men alle satt opp med Opera så ut til å bli min bane....

Akkurat nå er jeg så forbanna at jeg koker og jeg skal dyrt og hellig love å gjøre mitt beste for å gi Hyundai velfortjent elendig omtale...

Trist at en så spennende bil som I5 skal bli besuddlet av så inkompetente folk til å lage et rettferdig køsystem....

Dere som var heldige å komme igjennom, hvilke fylker kommer dere fra?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA