Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Motorstøy ved 60 km/t

Startet av Rubenel, tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:54

« forrige - neste »

Rubenel

Jeg har en motorstøy når jeg kjører i 60 sone. Den kommer når jeg har lite gasspådrag eller når den vipper mellom gasspådrag og regen. Høres nesten ut som en buss som slipper gassen eller en bil som rygger.

Har hatt lyden siden den var ny, men har blitt fortalt at det er normalt. Andre som har det også?
2020 MG ZS EV

1000kwh

Ja, er slik mer eller mindre i alle elbiler. Kanskje litt mer enn ellers hos MG.

Rubenel

Har ikke lagt merke til det i andre el biler. Men hvis du også har det så er det sånn bilen er ja.
2020 MG ZS EV

Radial

Hører også drevne i kassa litt mer på ZS enn på andre biler,  så dette er helt normalt ja. Demobilen like så.
Mye mindre lyd i KERS-1 enn KERS-3👍

Skru på radioen 😄
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

1000kwh

Sitat fra: Rubenel på tirsdag 23. februar 2021, klokken 15:26
Har ikke lagt merke til det i andre el biler. Men hvis du også har det så er det sånn bilen er ja.
Det er sånn i feks en Model S 75D (som jeg har erfaring med), men ikke like påfallende og kanskje litt mer høyfrekvent.

Jeg må jo ta forbehold om at vi snakker om lyder her. Det KAN jo tenkes at du har en feil, men det er en ganske hørbar lyd særlig i 60km/t når det er lite støy ellers. Så din beskrivelse passer bra med min erfaring.

Jeg er ikke glad i sånne lyder, men siden det ikke er en spesielt plagsomt høyfrekvent lyd så er det greit nok.

Rubenel

Her er opptak av lyden. Er det denne dere har?
2020 MG ZS EV

Electric cars in Norway

Sitat fra: Rubenel på lørdag 27. mars 2021, klokken 02:15
Her er opptak av lyden. Er det denne dere har?

Rubenel jeg får ikke spilt av den lyden. Tenkte jeg skulle sjekke om jeg husker jeg hadde samme lyd sist jeg kjørte bilen.

Kansje det bare er min pc det er noe feil med?

Rubenel

Har valgt feil fil. Se om denne funker
2020 MG ZS EV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA