Disse bildene må vel være fra 90 tallet når Pivco bygget forgjengeren til Think a266 eller den som kalles Classic.
Det var en tid da en kunne spørre hvem som helst om en stikkontakt eller slep og få hjelp til å komme seg videre tross et batteri på snaue 10 kWt.
Så kom Tesla og ødala så godt som all velviljen elbilveteranene nøt.
Disse bilene har en interessant egenskap få andre ting har. Kjører en en gammel bil/mc en en gang eide, blir som regel de gode minnene ødelagt av at en er blitt bedre vant med mer moderne kjøretøy.
På disse er det motsatt. De er bedre enn minnene og dette gjentar seg hver gang en kjører en slik. Leverte 3 Think til Beyonder batterifabrikken på Forus nylig, og den ene kjørte for egen maskin. Ikke en knirkelyd, og friske gode kjøreegenskaper. At bilene er så godt som immune mot rust og karrosseriskader er jo perfekt.
Funfact: Mens disse er bannlyst av politikerne i Rogaland ,og ilagt avgifter på lik linje med Tesla, Jaguar og Porsche elbiler kan de med en proforma omregistrering til varebil kl.2 kjøres bomfritt i Oslo og Viken.
Så om det er noen som vil ha den perfekte BBB bybilen (Basic, Bomfrie, Bulkefrie) bygger jeg gjerne opp en varebilregistrert for kun 50 000 kr. Da med de forbedringene/oppgraderingene bilen burde hatt fra fabrikken, nemlig batteriovervåkning ( Robometer ) og justerte parameter i Simotion for mindre belastning på batteriet